BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Ciliv: Rüyamızı Diyarbakır’da GERÇEKLEŞTİRDİK

Ciliv: Rüyamızı Diyarbakır’da GERÇEKLEŞTİRDİK

Herkesin ‘başarısız olursunuz’ demesine rağmen Diyarbakır’a çağrı merkezi açtıklarını söyleyen TurkcellGenel Müdürü Ciliv, “Burada 1000 kişi çalışacak” dedi



Herkesin ‘başarısız olursunuz’ demesine rağmen Diyarbakır’a çağrı merkezi açtıklarını söyleyen TurkcellGenel Müdürü Ciliv, “Burada 1000 kişi çalışacak” dedi > İnan Arvas DİYARBAKIR Turkcell Diyarbakır Çağrı Merkezi, düzenlenen törenle faaliyete geçti. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın katıldığı törende konuşma yapan Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, 8 ülkede faaliyet gösterdiklerini belirterek, “Burayı açmadan önce herkes ‘başarısız olursunuz’ dediler. Ancak biz Diyarbakır insanına güvendik ve bu tesisi açarak rüyamızı gerçekleştirdik. Şu an 250 kişi çalışıyor. 2009 sonuna kadar bu rakamı 1000’e ulaştıracağız” dedi. KRİZE RAĞMEN YATIRIM Türkiye’de yatırımlarının krize rağmen devam edeceğini söyleyen Ciliv şunları kaydetti: “Üçüncü nesilin gelmesiyle birlikte çıtamızı yükselteceğiz. Üçüncü nesilin katkılarıyla 2013 yılında bilgi insanı olacağız. Turkcell olarak biz bunun tohumlarını ektik, inşallah bu bir örnek olur. Başkaları da gelir buralara yatırım yapalar.” Bugün dünya çapında 60 milyon müşterilerinin olduğunu ve yine dünyanın 25. büyük GSM şirketi olduklarını dile getiren Ciliv, “Başarımız, devlet başkanları tarafından da takdir ediliyor. Diğer devletlerden de kendi ülkelerine yatırım yapmamız için davetler alıyoruz” dedi. 12.3 MİLYON DOLARLIK TESİS Dünyada 312 milyar dolarlık bir çağrı merkezi pazarının bulunduğunu söyleyen Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü Bahadır Pekkan, “Amerika’da her 100 vatandaştan birine, bir müşteri temsilcisi düşüyor. Türkiye’de ise 2500 kişiye bir müşteri temsilcisi düşüyor. Bu tesis 12.3 milyon dolara mal oldu” dedi. Yıldırım:Türkiye’de pazar hızlı büyüyor Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, bilgi iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerin, vatandaşın devletin ayağına gitmesi yerine devletin vatandaşın ayağına gittiği dönemi getirdiğini söyledi. Çağrı merkezi sektörünün bütün dünyada geliştiğini kaydeden Yıldırım, “Başta ABD olmak üzere batılı ülkelerin kamu hizmetleri dahi Çin ve Hindistan’da kurulan çağrı merkezlerine kaydı. ABD’de bir kişi pizza söylese bile siparişi Hindistan’daki çağrı merkezlerinden iletiliyor. Türkiye’de şimdiden bu pazar 250 milyon YTL’ye ve 8 bin çalışana ulaştı. Büyüme oranı yüzde 14” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT