BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > GAP’a dev proje

GAP’a dev proje

Demiryolları Limanlar ve Hava Meydanları (DLH) Genel Müdürü Gülay, Urfa’dan başlayıp, Mersin’de tamamlanacak olan demiryolu projesinin 570 kilometre uzunluğunda olacağını belirterek projenin 600 milyon dolara mal olacağını söyledi



Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürü İhsan Gülay, Urfa’dan başlayıp, Mersin’de tamamlanacak olan “GAP Demiryolu Projesi”nin yaklaşık 570 kilometre uzunluğunda olacağını belirterek, projenin 600 milyon dolara mal olacağını söyledi. İhsan Gülay, dünyanın sekizinci harikası olarak ifade edilen ve ülkemizi 2000’li yıllarda sırtlayacak dev entegre proje olan Güney Doğu Anadolu Projesi’nin bereketinin “GAP Tren Yolu Projesi” ile yurt dışına taşınacağını söyledi. 2005 yılında GAP projesinin tamamlanacağını hatırlatan Gülay, “Bu proje bölgenin ekonomik olarak çehresini de değiştirmiştir. Çorak topraklar artık yeşil ve pamuğun beyazına bürünmüştür. GAP kapsamındaki illerde sanayileşme hız kazanıyor” dedi. DLH Genel Müdürü Gülay, bu bölgenin bereketinin yurt dışına ulaştırılmasıyla ülkenin kalkınacağını ifade ederek, “Bu amaçla Urfa’dan başlayarak Mersin’e kadar uzanacak GAP Demiryolu Projesi’nin biran önce devreye girmesine çalışıyoruz” diye konuştu. GAP Demiryolu Projesi’nin Irak hududundan çıkan tren yolunun, daha iç bölgelerden geçmesini sağlayacaklarını açıklayan Gülay, proje hakkında şunları söyledi: “İç Anadolu bölgesinden de İskenderun Limanı’na bağlantı olacak. Buradan Osmaniye üzerinden Adana-Mersin’e kadar uzatmak suretiyle sahildeki önemli liman bölgelerini tren yolu bağlantılı hale getireceğiz. Dolayısıyla kara, deniz, hava ve demiryolu ulaşımı arasından kombine taşımacılık, bu şekilde hayata geçirilmiş olacaktır. İkincisi de Konya-Karaman yolu ile Silifke arasındaki kısa mesafe dolayısıyla İç Anadolu’nun da limanlara ulaşması ve limanlardan geleceklerle beraber Ortadoğu ve Asya’ya gönderilmesi konusunda önemli bir taşıma ve nakliyat üstünlüğünü kazanmış olacağız. GAP Tren Yolu Projesi ile kâr eden demiryolu ağı ortaya çıkacak.”
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT