BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ANANAS VE YEŞİL ÇAY selülitle yağlanmanın düşmanı

ANANAS VE YEŞİL ÇAY selülitle yağlanmanın düşmanı

Ananas, içeriğindeki proteinlerin sindirime yardımcı enzimleri sayesinde selülit şikâyetlerinin azalmasına yardımcı oluyor



 SİNDİRİME YARDIMCI Ananas, içeriğindeki proteinlerin sindirime yardımcı enzimleri sayesinde selülit şikâyetlerinin azalmasına yardımcı oluyor DİRENCİ ARTIRIR Yeşil çay, içeriğinde bulunan kateşinler sayesinde, karın bölgesindeki yağlanma ve insülin direnci üzerinde olumlu etkilere sahip... Baharın yorgunluğunu atmak için bağışıklık sistemini güçlendirecek, antioksidanlardan zengin besinleri tüketerek zinde ve güzel bir yaza hazırlanabilirsiniz. Beslenme ve Diyet Uzmanı Gizem Keservuran, “Sabah kahvaltısında şarküteri ürünlerinden uzak durup, mutlaka 1 adet taze meyveye veya küçük bir kase meyve salatasına kahvaltıda yer açın” dedi. Gizem Keservuran, şöyle konuştu: “Kış aylarında çoğunlukla portakal, mandalina gibi turunçgilleri tüketerek giderdiğimiz su ihtiyacımızı, yaz aylarında mevsim meyvelerini tüketerek değil mutlaka su içerek karşılamalıyız. Bayanların selülit şikayetlerinin gündemde olduğu bu dönemde su içimi ve ananas tüketimi oldukça önemli. Ananas içeriğindeki bromelain proteolitik enzimi yani proteinlerin sindirimine yardımcı enzimler sayesinde hem besin sindirimini kolaylaştırır hem de selülit şikayetlerinin azalmasına yardımcı olabilir. Kış aylarında bitki çayı karışımlarını rahatlıkla tüketebilirken yaz aylarında sıcak içecek içmek bizlere çok da cazip gelmiyor, fakat bu durum yeşil çaydan vazgeçmenize bahane olmamalı. İçeriğindeki kateşinler sayesinde yeşil çay abdominal yani karın bölgesi yağlanma ve insülin direnci üzerinde olumlu etkilere sahiptir. Dolayısıyla her mevsimde günlük beslenmemizde mutlaka yeşil çaya yer verilmeli, yaz aylarında da soğuk olarak yeşil çay tüketilebilir, eğer içiminde zorluk yaşıyor tadını beğenmiyorsanız, tarçın, karanfil, meyve kabukları ile çayınızı lezzetlendirebilirsiniz.” Zengin besinleri tüketerek zinde ve güzel bir yaza hazırlanabilirsiniz. İşte sağlıklı ve enerji dolu beslenme menünüz: KAHVALTI : > 4-5 yemek kaşığı sade yulaf ezmesi ( betaglukan açısından muhteşem bir kaynak ) > 200 g light yoğurt / süt > 1 tatlı kaşığı silme toz tarçın > 1/ 2 adet kivi + 1 avuç çekirdekli siyah üzüm çekirdeklerini çiğneyerek tüketmelisiniz ARA ÖĞÜN: 3 avuç orta boy çilek ÖĞLE YEMEĞİ: > Zeytinyağlı sebze yemeği ( 1 kg sebze yemeğini 2 YK zeytinyağı ile pişirin) ( sebze yemeklerinde pirinç yerine bulgur kullanın ) > 300 ml ayran veya 1 kase yoğurt (az yağlı ) > Tam buğday ekmeği veya yeşil mercimek yemeği/ çorbası/ haşlanmış salatası > Mevsim yeşillikleri ile hazırlanmış salata bol limon ve elma ARA ÖĞÜN: > 1 ince dilim buğday ekmeği üzerine, 1 ince dilim dil peyniri, 2 dilim domates, 1 yaprak fesleğen. 1 bardak çubuk tarçınlı yeşil çay. AKŞAM YEMEĞİ: > Izgara, fırın buğulama hindi/balık eti. Ispanak sote. Haşlanmış beyaz lahana sote ile veya 1 tam yumurta. 1 yumurta beyazı, 1 dilim peynir, kabak, patlıcan, kuru soğan, maydanoz ile sebzeli omlet... > Organik buğday ekmeği > Mevsim yeşillikleri ile hazırlanmış yağsız salata, kırmızı turp ve tereyi salatalarınızda mutlaka kullanın... Kadınlar, buluşuyor İlki 2008 yılında gerçekleştirilen b-Trophy Kadın Yürüyüş Yarışı’nın ikincisi 23 Mayıs Pazar günü Nişantaşı Sanat Parkı’nda (Harbiye Askeri Müzeyanı) start alıyor. Herkes İçin Spor Federasyonu ve b-fit Sağlık ve Spor Merkezi, Spor Haftası Etkinlikleri kapsamında İlk 30’a, giren kadınlara ödüller, tüm katılımcılara sürpriz hediyeler verilecek. Uçuşta sağlığa dikkat Uçuş sağlığı konusunda Hisar Intercontinental Hospital Havacılık Tıp Merkezi uçuş hekimi Dr. Pınar Atakan Birler; uçak yolculuğunun, özellikle 4 saatin üzerinde süren uzun mesafeli yolculuğun normal sağlıklı kişileri bile etkileyebildiğini söyledi. Birler, “Cilt nemlendirici losyon kullanma, burun deliklerini nemlendirmek için serum fizyolojik burun spreyi kullanma ve kontak lens yerine gözlük takma gibi işler vasıtasıyla nemlendirme sağlanabilir. Yeterli sıvı alımı olmazsa uzun uçuşlarda vücut sıvısının azalması meydana gelebilir. Ayrıca, 7 gününü doldurmamış bebekler için de uçak seyahati önemli derecede tehlikeler içermektedir” diye konuştu. PÜF NOKTASI... Hazırladığınız jöleyi tek parça halinde kalıptan çıkarmak için, pişirmeden önce kalıbını soğuk suyla yıkayıp, içine bitkisel yağ sürün. SİZDEN GELENLER TARİFİNİZ (...Dilara Akyüz Hanım’ın lezzet tarifi) MUZLU KEK MALZEMELER: > 100 gr margarin (eritilecek) > 1-1/4 bardak şeker > 2 adet yumurta > 3 orta boy muzun püresi > 1 çay bardağı süt > 1 er paket vanilya, kabartma tozu > 1 çay kaşığı tuz > 2 su bardağı un HAZIRLANIŞI: > Margarini eritiyoruz soğumaya bırakıyoruz. Yumurta ve şekerleri çırpıp diğer bütün malzemeleri de ekleyip kek hamurumuzu hazırlıyoruz. Yağlanmış kek kalıbımıza döküp 180 C önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz. Afiyet olsun...  AHMET ENES Gül yüzlü oğlum Ahmet Enes’e mutluluk dolu yıllar... (...Uğur Şimşek’in albümünden)  MESAJINIZ... (...Gönül Erdoğan’ın kutlama mesajı) AYŞENUR AKAY’A; Canım arkadaşım; ailenle sevdiklerinle huzurlu, mutlu, sağlıklı bir ömür dilerim... Dilerim ki o kocaman yüreğin hiç incinmesin... Bütün güzellikler seninle olsun... Doğum günün kutlu olsun... ELİŞİNİZ... (...Esma Küpeli Hanım’ın el emeği)   İĞNE OYASI HAVLU KENARI Üçgenlerin arasına serpiştirilmiş çiçeklerle klasik bir iğne oyası modeli. Yalnız bu modelde, havlulara yapıldığını ilk defa göreceğiniz bir şey var. Oyanın etrafına çekilmiş çeşitli pikolar... Denedim ve çok değişik durdu...
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 95491
    % 0.07
  • 5.7578
    % -0.57
  • 6.5423
    % -0.57
  • 7.3036
    % -0.69
  • 260.321
    % -1.85
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT