BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 28 Şubat'ta havaalanı vurgunu!

28 Şubat'ta havaalanı vurgunu!

28 Şubat sürecinin ardından iktidara gelen koalisyon hükümeti döneminde Atatürk Havalimanı’na yapılan yanlış yatırımlar, bugün hava trafiğini olumsuz yönde etkiliyor.



> Cemil Yıldız İSTANBUL 28 Şubat sürecinin ardından iktidara gelen koalisyon hükümeti döneminde Atatürk Havalimanı’na yapılan yanlış yatırımlar, bugün hava trafiğini olumsuz yönde etkiliyor. 1998 yılında Yeşilyurt-Sefaköy istikametindeki 18-36 numaralı pistin yakınına yapılan paralel pist, 50 milyon doları yemesine rağmen bugün hâlâ işe yaramıyor. Bu pistin sonu ile Ataköy-Florya istikametindeki pistin bitimi, neredeyse birbiriyle kesişiyor. Hal böyle olunca son günlerde olduğu gibi lodos etkisini gösterdiğinde, çarpışma riski sebebiyle iki pist aynı anda kullanılamıyor. Uçaklar aynı anda iniş-kalkış yapamıyor. Havada tur atan uçaklardan bazıları yakıt kritiğine giriyor. Yerdeki yolcular da beklemekten perişan oluyor. Bugün çözüm için 4. pist yapılmasını isteyenler çoğunlukta... Ancak bunun için kamulaştırma şart. Bunun bedeli ise 7 milyar doları buluyor. Yani 50 milyon dolarlık yolsuzluğun faturası, 14 yıl sonra karşımıza 7 milyar dolar olarak çıkıyor. DSP-ANAP-MHP koalisyonu zamanında inşa edilen üçüncü pistin yapımı 4 yıl sürmüş, bu süre içinde 7 firma işi yarım bırakarak devleti zarara uğratmıştı. Dönemin Ulaştırma Bakanı Enis Öksüz, yolsuzlukları araştırması için 3 müfettiş görevlendirmişti. Hazırlanan raporda “ihaleye fesat” suretiyle devletin 50 milyon dolar zarara uğratıldığı ifadesi yer almış, açılan soruşturmada suçlular cezalandırılmıştı.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT