BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Artık müşteri sosyal medyayla yakalanıyor

Artık müşteri sosyal medyayla yakalanıyor

Facebook, twitter gibi sosyal medyanın gücünü farkeden şirketler yeni ürünlerini buralardan pazarlıyor. Yatırımlar ise her geçen gün artıyor.



> Mustafa SEZER - İSTANBUL Rejimleri deviren, dünyanın siyasî konjoktürünü değiştiren sosyal medya artık şirketlerin de pazarlama alanında kullandığı en büyük silah oldu. Kullanıcıları milyarlara ulaşan sosyal medyanın gücünü gören bütün sektörlerdeki oyuncular, yeni ürünlerini, kampanyalarını bu mecralar üzerinden duyururken bir çok firma elemanlarını da yine bu kanallardan buluyor. Sosyal medya kullanıcılarının profilinin de şirketlerin müşteri hedefleriyle örtüşmesi pazarlamanın boyutunu büyütüyor. Şirketler bu sektörlere ciddi oranda yatırım yapıyor ve istihdam ayırıyor. Ayrıcı şirketler açtıkları facebook ve twitter hesaplarında beğenilme ve tıklanma yarışına girerken kendilerini en çok tıklayan izleyicilerine çeşitli ödüller vererek hayran sayısını artırmayı hedefliyor. Sosyal medya uygulamaları dünyada olduğu gibi Türkiye’de de en büyük şirketlerden en küçüğüne kadar uygulanıyor. Şirketler, bu uygulamalarda marka bilinirliklerini sağlamanın yanı sıra yeni müşteri kazanma gibi avantajları yakalıyorlar. Şirketlerin oluşturduğu sayfaların milyonlara varan takipçileri bulunuyor. Bu konuda Ülker, Turkcell gibi büyük şirketlerin 1 milyona yakın takipçisi bulunuyor. Finans sektöründe büyük bankaların sosyal medya alanında 500 bin civarında takipçisi bulunurken bankalar çok sayıda hesap açarak müşterilere ulaşıp yeni ürün ve kampanyalarını tanıtıyor. Bunun yanı sıra, hazır giyim ve inşaat sektörleri de bu uygulamaları yakından takip ediyor. Hazır giyim sektörleri yeni ürün ve kampanyalarını buralara taşırken, inşaat firmaları da yeni proje ve yaptıkları kampanyaları bu alanda duyuruyor. Ayrıca firmalar takipçi sayısını arttırmak için çeşitli yarışmalar düzenliyor, kendi tanıtımını en çok tıklayana indirim ve çeşitli ödüller veriyor. >> Şirketlerin bütçeleri sanal yatırımlara gidiyor Şirketler artık pazarlama bütçelerinin bir bölümünü sosyal medyaya ayırmaya başladı. Bunun için ayrı eleman istihdamı yapan şirketler milyonlarca liraya varan yatırımlar yaparken, uzmanlar önümüzdüki yıllarda şirketlerin pazarlama ve reklam bütçelerinin hatırı sayılır bir kısmını bu alana ayıracaklarını bildiriyor. Diğer yandan şirketler sosyal medyayı pazarlama amacının dışında eleman alımında da kullanıyor. Çok sayıda şirket aradığı elemanlarının özelliklerini bu mecralarda yayınlıyor. Ayrıca bir çok kullanıcı, sosyal ağlardan iş bağlantısı da kuruyor. Sosyal medya sayesinde bir çok insan yeteneklerini daha göstermenin yanında, iş bulup yeni bağlantılara ulaşabiliyor. Dünyada genelinde sadece twitter’ın 210 milyon kullanıcısı olduğu tahmin edilirken, Facebook kullanıcılarının da ayda 700 milyar dakikadan fazla zamanı sosyal medyada harcadığı belirtiliyor. Uzmanların görüşlerine göre, yüz yüze görüşmeler de artık tarih oluyor. Artık sanal ofislerde dünyanın dört bir ucundan onlarca kişiyle sanal toplantılar yapılıp ürünler pazarlanabiliyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 107202
    % 0.35
  • 3.5161
    % -0.05
  • 4.128
    % -0.07
  • 4.518
    % -0.41
  • 145.919
    % -0.07
 
 
 
 
 
KAPAT