BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Bel ağrılarını hafife almayın

Bel ağrılarını hafife almayın

Hayatının büyük kısmını sandalye tepesinde veya koltuk üzerinde geçiren insanların sık sık bel veya sırt ağrılarına muhatap olması kaçınılmaz oluyor.



Bilmem farkında mısınız?.. Giderek globalleşen dünyamız sadece mesafeleri azaltmıyor. Aynı zamanda yaşadığımız çevre de giderek daralıyor. Ve bunun sonucu da hayatımız her geçen gün biraz daha monotonlaşıyor ve hareketsizleşiyor. İşyerinde çalışma masamızın ve bilgisayarın, evimizde de koltuğun ve televizyonun esiri oluyoruz. Bütün bunları niye mi yazıyorum?.. Son zamanlarda mektup yazan veya telefonla arayan birçok okuyucumuz bel ve sırt ağrılarından şikayet ediyor. Bu ağrıların sebebini ve kurtulmanın yollarını soruyorlar. Hayatının büyük kısmını sandalye tepesinde veya koltuk üzerinde geçiren insanların sık sık bel veya sırt ağrılarına muhatap olması kaçınılmaz oluyor. Bel ağrıları genellikle yorgunluktan ve uzun süre hareketsiz oturmaktan kaynaklanır. Uzun süren ve şiddetli seyreden bel ağrıları için mutlaka bir doktora görünmek gerekir. Uzmanların vereceği tedavi yöntemleri hatta egzersizler dikkatle uygulanmalıdır. Bu arada yorgunluk gibi geçici sebeplerden kaynaklanan bel ağrılarını gidermek için aşağıdaki reçeteler uygulanabilir. * Bele; dört kat lahana yaprağı konur, üstü sıkıca sarılır istirahat edilir. * 300 gram toz kükürt; temiz bir bezin içine konur. Ağrıyan yerin üstüne ısıtılmış yünlü bir bezle sarılır. İstirahat edilir. * 1 su bardağı zeytinyağı ısıtılır. Ilık ılık bele sürülür. İyice ovulur. Üstüne yünlü bir bez sarılır. İstirahat edilir. * Yarım kalıp kullanılmamış beyaz çamaşır sabunu rendelenir. Üzerine 2 çay bardağı gülsuyu ve 2 yumurta ilâve edilir. İyice karıştırılır. Sonra, temiz bir tülbente konup, bele sarılır. İstirahat edilir. * 4 bardak suya, 2 avuç meşe kabuğu konur. 15 dakika kaynatılır. Kaynak suya batırılıp iyice ıslatılan temiz bir bez, bele sıkıca sarılır. * Bele dolanacak kadar uzun bir bezin, bele gelecek kısmına zift sürülür ve bele dolanır. * Bir tencere su kaynatılır. Kaynar suya batırılan bir bezle ağrıyan yere kompres ve masaj yapılır. Sonra ağrıyan yere bir avuç kirli koyun yünü konup, sıkıca sarılır. Bol bol egzersiz yapın Bel ağrısı ve bel fıtığı ile ilgili olarak bizden bilgi isteyen okuyucularımız için konunun uzmanlarıyla görüştük. Onlardan, hem rahatsızlık konusunda, hem de bu rahatsızlıkların tedavisinde uygulancak egzersizler konusunda bilgi aldık. Hatta, herkesin evinde rahatça uygulayabileceği bazı egzersiz örneklerini, kolayca anlayıp tatbik edebilmeniz için resimli olarak belirledik. Bel fıtığı konusundaki çalışmalarıyla tanınan Beyin Omurilik ve Sinir Cerrahisi uzmanı Doç. Dr. Ahmet Yıldızhan, gerek sağlıklı kişilerin ve gerekse bel fıtığı rahatsızlığı olanların periyodik olarak yapacakları egzersizlerin hastalık riskini azalttığını söyledi. Yıldızhan’a göre; genel sağlık açısından olduğu gibi, bel sağlığı açısından da spor, uzun ve sağlıklı iken yapılan egzersizlerin önemi büyüktür. Bel, sırt ve karın adalelerini güçlendirmek için gerekli olan hareketlere ömür boyu devam edilmelidir. Sakatlığa ve ağrıya sebep olabilecek mücadele sporları yerine yüzme, yürüme ve bisiklet sürme gibi sporlar tercih edilmelidir. Yıldızhan bel fıtığı rahatsızlığı olanların ağır kaldırmamaları gerektiğini de hatırlattı. 1- Sırt üstü yatarken önce bir bacağınızı 90 derece kaldırın. Sonra diğer bacağınızı aynı şekilde kaldırın. Bu hareketi önce 5 defa yapın, ilerleyen günlerde artırın. 2- Bacaklarınızı uzatarak sırtüstü yatın. Bir dizinizi kırın ve o dizinizi ellerinizle göğsünüze doğru çekerken, diğer bacağınızı yere yapıştırın. Aynı hareketi sonra diğer bacağınıza uygulayın. 3- Sırt üstü yatarken dizlerinizi kırın. Ellerinizle iki dizinizi göğsünüze doğru çekerken, başınızı dizlerinize değdirmeye çalışın. 4- Sırt üstü yatarken bir dizinizi göğsünüze çekin, diğerini düz tutun. Sonra diğer ayakla aynı hareketi yapın. 5- Ellerinizi dizlerinizin üzerinde kilitleyip bacaklarınızı göğsünüze çekin. Bu durumda 10’a kadar sayın. Cildinizi kışa hazırlayın Hassas ciltler için tam bir kâbus olabilen kış aylarında, cildinize ihtiyacı olan bakımı sağlamalısınız. Soğuk, rüzgâr, kirlilik gibi pek çok dış etken; yalnızca hassas olan ciltleri değil, buğday tenlileri de etkileyebiliyor. Alınması gereken önlemler, cildinizi biraz olsun rahatlatacaktır. Kızarmak sadece bir utangaçlık belirtisi değil, hassas ciltlerin en büyük şikayetlerinden biri. Bu şikayetin doruğa çıktığı mevsim ise kış aylarıdır. Soğuk, rüzgâr, şehrin kirli havası ve kapalı alanlarda, kuru ve ısıtmalı ortamlarda fazla vakit geçirmek, sigara dumanına maruz kalmak, problemi önemli ölçüde artırıyor. Günlük hayatta kullandığımız deterjanlar da, cildimizin normalde vermediği tepkiler vermesine sebep olabilmekte. Derecesi kişiden kişiye değişebilmekle birlikte cilt, yıkadıktan sonra daha fazla kuruma ve hassaslaşma eğilimi gösteriyor. Kış aylarında tıraş da erkekler için önemli bir problem. Tıraş köpüğü ve jilet, cildin üst yüzeyindeki korunma mekanizmasına hasar verdiğinden, mikroskobik boyutta da olsa tahriş oluyor ve artan kan dolaşımı, yüzde kırmızılık oluşmasına yol açıyor. Neler yapılabilir? K ışın acımasız şartlarından korunmak için uygulanabilecek yöntemleri şöyle sıralayabiliriz: * Evinizde ve ofisinizde nemli bir ortam sağlayın. Gerekiyorsa bir nemlendirme cihazı kullanabilir, ya da kaloriferin üzerine bir tas su yerleştirerek nemli bir ortam oluşturabilirsiniz. * Yüzünüzü yıkadıktan ve temizleme sütü kullandıktan sonra iyice durulamayı ihmal etmeyin. * Yüzünüzü yıkarken çok sıcak ya da çok soğuk su kullanmayın. Ilık suyu tercih edin. * Cildinizin yolladığı sinyallere kulak verin. Rahatsızlık doğuran krem, makyaj malzemeleri ve takıları kullanmayın. * Cildiniz zaten hassassa parfüm ve parfümlü ürünlerden uzak durun. * Alkol içeren kozmetiklerden sakının. * Sauna ve hamamdan vazgeçin. * Sigara içmeyin. Fazla baharatlı yiyeceklerden, kahve ve çay gibi uyarıcılardan uzak durun. * Bol bol C vitamini alın. Bunu, turunçgiller, yeşil sebzeler, maydanoz ve taze meyvelerle doğal yollardan karşılamaya çalışın. Mutfaktaki güzellik Mutfağınızda, her an elinizin altında bulabileceğiniz malzemelerle cilt ve saç bakımınızı yapabilirsiniz. Size vereceğimiz bazı ipuçlarıyla, mutfağınızı bir güzellik merkezi haline getirebilirsiniz. Hastalıklar ve çareleri Ürtikere dikkat! Ürtiker ya da halk arasındaki deyimiyle “Kurdeşen” önemli bir sağlık problemidir. Bir çeşit alerjidir. Ürtikerin iki tipi vardır. İlki şikayetlerin 6 haftadan kısa sürdüğü akut ürtiker; diğeri ise şikayetlerin 6 haftayı geçtiği kronik ürtiker tipidir. Akut ürtikerin kaynağı genellikle alerjidir. Gıdalar, ilaçlar ve solunum yoluyla alınan ev tozu benzeri alerjenler akut ürtikere sebep olabilir. Kronik ürtikerde ise alerjinin rolü son derece azdır. Kalıtım ve enfeksiyonların yanısıra birçok bilinmeyen etkenden kaynaklanabilir. Ayrıca aşırı sıcak ve soğuk, güneş ışınları ürtikere yol açabilir. Ürtiker genellikle kaşıntılı şişlikler şeklinde ortaya çıkar. Şişliklerin boyutu hastalığın şiddetine göre değişir. Şişlikler birkaç saat içinde iner, yerine başka yerlerde yenileri çıkar. Ayrıca göz kapaklarında, kol ve bacaklarda, parmaklarda, genital bölgelerde de ürtikere bağlı şişlikler gelişebilir. Tedavide anti alerjik ilaçlardan yararlanılır. Bu ilaçlara cevap vermeyen hastalarda ise kortizon tedavisi uygulanır. Ürtikerin tedavisinde ayrıca aşağıdaki formüllerden de yararlanılabilir: * 6 bardak suya; 2 tutam şahtere, 2 çorba kaşığı gelincik çiçeği konur. 10 dakika kaynatıldıktan sonra süzülür. Suyuna, 1 su bardağı peynir suyu ilâve edilir. Günde 3 kere, birer kahve fincanı içilir. * 4 bardak suya; 3 çorba kaşığı papatya çiçeği ve 1 su bardağı limonsuyu konur. Kaynatıldıktan sonra banyo suyuna süzülüp, yıkanılır. * 4 bardak suya; 100 gram adaçayı konur. 10 dakika kaynatıldıktan sonra banyo suyuna süzülüp, yıkanılır. * 1 su bardağı saf ispirtoya; 3 tutam ısırganotu konur. 15 dakika bekletildikten sonra süzülüp, kaşınan yerlere sürülür. * 4 bardak suya; 60 gram labada kökü konur. 20 dakika kaynatıldıktan sonra süzülür. Suyuna, 1 çay bardağı süzme bal ilâve edilir. Günde 3 kere, birer çay bardağı içilir.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.867
    % -0.62
  • 4.5554
    % -0.6
  • 5.158
    % -1.19
  • 156.209
    % -0.25
 
 
 
 
 
KAPAT