İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 2004 yılından bu yana devreye aldığı metro yatırımlarıyla kentte ulaşımı rahatlatmayı amaçlarken, daha hızlı, konforlu ve güvenli toplu ulaşım için yeni hatların inşası da devam ediyor. 

İstanbul’un ulaşım yükünü çeken toplu taşıma araçlarının başında gelen metro, 2015’te raylı sistemlerde İstanbulluların ağırlıklı tercihi olarak öne çıktı.

Türkiye'nin sürücüsüz ilk metro hattı olacak Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe metro hattında da çalışmalar aralıksız devam ediyor. Hattın Yamanevler istasyonunda kaba inşaat sona ererken, ince işçiliğe geçildi. 

Araç ve yaya trafiğini engellememek için hat ve istasyonların inşaat çalışması özenle yapılırken, 24 saat esasına göre devam eden çalışmalarda 2 bin 430 personel görev yapıyor. 

Bazı istasyonlarda inşaat çalışmaları sürerken, rayların döşendiği istasyonlarda tavan, havalandırma elektromekanik sistemler ve yan duvarların kaplaması yapılıyor. 

Yıl sonunda hizmete alınması planlanan hatla, Üsküdar-Sancaktepe arasında yolculuk süresi 24 dakikaya inecek. 20 kilometrelik hatta 16 istasyon bulunurken, 2 bin 750 metresi tünelden oluşacak. 

SÜRÜCÜ KABİNİ YOK 

Sürücüsüz ve otomatik sistemle kendini park edebilme özelliğine sahip olan metro, dünyadaki en yeni teknolojiyi kullanacak. Sürücü kabini olmayacağı için yolcuların en önde tünelleri izleyerek seyahat edebileceği hatta, vagon içleri ve istasyonlar kameralarla takip edilecek, vatandaşların güvenliği için peron kapı sistemi kullanılacak. 

Dört ilçeden geçecek hatta Üsküdar, Fıstıkağacı, Bağlarbaşı, Altunizade, Kısıklı, Libadiye, Çarşı, Ümraniye, Çakmak, Ihlamurkuyu, Altınşehir, Lise, Dudullu, Toplu Konutlar, Çekmeköy ve Sancaktepe istasyonları yer alacak. 

Hat tamamlandığında Sancaktepe’den metroya binen yolcu, Ümraniye'ye 12,5, Üsküdar’a 24 dakikada, Yenikapı'ya 36, Levent’e 55,5, Atatürk Havalimanına 71 dakikada ulaşacak