BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Müşterinizi kaybetmek istemiyorsanız dikkat!

Anlat Derdini Feridun Ağabeye
Anlat Derdini Feridun Ağabey'e
Facebook
Feridun Ağabey, bilmem bu duygu ve düşüncelerim yayınlanmaya değer mi? Bulunduğumuz semtte bir güzel restoran vardı. Yaklaşık on seneden beri gittiğimiz yerdi… Kendileri işi biraz büyüttüler. Derken zaman içerisinde tanıdığımız garson ve şefler değişmeye başladı. Yeni gelen kimseler bizi tanımadığı için her defasında sıradan bir müşteri gibi davranılmaya başlandık. Çok özellikli değildik ama gözümüz eski tanıdık garsonları arıyordu. Bir zaman sonra o insanlar da gitti ve yerine yeni bambaşka kimseler geldi. Yönetim aynı olduğu hâlde eleman değişikliği bizi tedirgin etmeye başladı. Ve artık oraya gitmek içimizden gelmedi. Şunu fark ettim. Herhangi bir sebeple kalıcı olan kimselerle değil de geçici olanlarla çalışmayı tercih eden iş yerleri hayatlarının en büyük hatasını yapıyor. İş yerine müşteriyi bağlayan ürün kalitesi, mekân güzelliği, marka filan değil, müşterinin tanıdığı, müşteriyi tanıyan kimselermiş. Ve ne acı ki on senedir gittiğimiz yere şu anda gitmez olduk. Sahiplerine bu durumu anlatmamız ise zaten mümkün değil. Çünkü anlatılabilecek bir durum değil bir duygu bu… Bilmem derdimi anlatabildim mi? Selamlar...
          "İsimsiz"-İstanbul
 
 
 
Bir parmak hatasının cezası bu kadar ağır mı olmalı?
 
"Sevgili Feridun Ağabey, Hakkımı aramakta bana yardımcı olursanız sevinirim. Ağabey, kızım Balıkesir’de ikamet ettiği için mümkün mertebe deniz ulaşımında İDO’yu kullanan bir vatandaşım. 21.11.2017 tarihinde saat 18.00 civarında Bandırma- İstanbul (Yenikapı) arası ulaşım için 5407 **** ****  7036 No’lu kredi kartı ile telefon internetçiliği ile bilet satın aldım. Yakın gözlüğü kullanan birisiyim. Bilet tarihinin 22.11.2017 olması gerekirken tarih olarak sehven (yanlışlıkla) 21.11.2017 olarak almışım. Cep telefonuma İDO tarafından gönderilen 1S7WLP mesajında biletin 21.11.2017 tarihinde alındığını görünce 'eyvah' dedim. Bileti aldığım yer Bigadiç.18.30 yolcu vapuruna yetişmem imkânsız. Hemen yaptığım hatanın düzeltilmesi için 18.10 civarında 850 222 44 36 No’lu telefonu aradım. İlgiliden olumsuz cevap aldım. Daha sonra 0532 663 87 39 No’lu telefondan tekrar müşteri temsilcisi B…. Hanım ile görüştüm. Bana müşteri hizmetlerine mail yazmamı önerdi. Aynı gece verilen mail adresine mail gönderdim. Kurumsal ve ciddi bir şirket olduğuna inandığım İDO’ya gönderdiğim maili ve aldığım cevabı size gönderiyorum. Teknoloji kullanalım derken 200 TL kaybımız oldu. Bir yanlış parmak basmanın bu kadar ağır cezalandırılmaması kanaatini taşıyorum. İletişim bilgilerimi size ilettim. Konuyu gündeme taşır ve köşenizde yayınlarsanız sevineceğim. Zeynel Erdoğan-İstanbul"
İDO’ya gönderilen mail:
“Sayın yetkili bay/bayan
Günümüzde her hizmetin teknolojik yollarla halledilmesi hepimizin yaptığı bir tercih olmuştur.
Söz konusu bileti telefon cihazı üzerinden yaptım. Emekliyim ve yakın gözlüğü kullanıyorum. Biletimi Balıkesir Bigadiç'te olduğum bir zamanda aldım. Takdir edersiniz ki bu saatte aynı gün için bilet almak akıl kârı değildir. Çünkü yolcu vapuruna yetişmemin mümkün olmayacağı ortadadır. Buradan da anlaşılacağı gibi teknik bir hata yapılmış ve bilet kesilmiştir.
Bir parmak hatasını kâra çevirmeyi  İDO gibi köklü bir şirkete yakıştıramıyorum. Hata yapanın savunma hakkını dikkate almamak ve hiçe saymak doğru bir ticaret anlayışı olmasa gerek.
Şirketinizin ciddiyetini ve kurumsallığını göz önüne alarak talebimin yeniden gözden geçirilmesini, aksi hâlde tüm yasal haklarımın saklı olduğunu ifade eder mağduriyetimin giderilmesini arz ederim. 02.12.2017 Zeynel Erdoğan”
İDO’dan gelen cevap:
“Değerli misafirimiz, öncelikle şirketimize göstermiş olduğunuz ilgi için size teşekkür ederiz. İDO bilet iptal, iade ve değişiklik kuralları İDO Taşıma Kurallarında yer almaktadır. Bilet işlemleri, sadece Taşıma Kurallarımız çerçevesinde yapılabilmektedir. Her taşımacılık şirketinin (hava yolu/kara yolu) belirtilen şekilde oluşturduğu taşıma kuralları bulunmaktadır. Belirtilen kurallar İDO AŞ tarafından belirlenen ve uygulanmakta olan taşıma kurallarıdır. Bilet iptal iade şartları da bu kurallar içerisindedir. Misafirlerimiz, kendi seçimleri doğrultusunda online bilet temin ederek, sefer günü ve saatinde tercih etmiş oldukları seferi kullanacaklarını İDO'ya taahhüt ederler. Ancak sefer günü ve saatinde kullanılmayan biletler geçersiz sayılmakta ve bu biletler için herhangi bir işlem yapılamamaktadır. Online sistemde, misafirlerimizin problem yaşamamaları için satış işlemi esnasında sefer bilgilerini kontrol edebilecekleri aşamalar mevcuttur. Üzülerek belirtmek isteriz ki, talebinize olumlu cevap verememekteyiz. Gösterdiğiniz ilgi ve duyarlılığa teşekkür ederiz. Saygılarımızla, İDO Müşteri Hizmetleri.”
  • Facebook'ta paylaş
  • Twitter'da paylaş
  • Twitter'da paylaş
599596 http://www.turkiyegazetesi.com.tr/yazarlar/anlat-derdini-feridun-agabey-e/599596.aspx
YORUMLAR ARKADAŞINA ÖNER
loading
KAPAT