Daha fazla ihracat için "üç güzel"in önünü açmalıyız

A -
A +

Türkiye’nin üç güzeli son dönemde sahnede… Ülkeyi dünya arenasına taşıyacak, ihracatı daha da artıracak bu üç güzelin birincisi gastronomi… Önce Adana’da Lezzet Festivali ile sahneye çıktı. Aynı günlerde Afyon, Antalya gibi illerde de benzer etkinlikler yapıldı.

Daha fazla ihracat için

Gastronomi güzelliğinin son durağı Hatay oldu… Avrupa’nın önde gelen sivil toplum örgütlerinden SPARK’ın önderliğinde ABİGEM ve Güvenilir Ürün Platformu’nun desteği ile düzenlenen etkinliğe KEBO’nun Kurucusu Çiğdem Kıral, Meriç Çiftliği’nden Serra Nalçabasmaz, Teofarm’ın önderi Elif Ovalı ve Pales Süt’ün sahibi Lale Çavuşoğlu Kuseyrioğlu gibi kadınların başarı hikâyeleri damgasını vurdu. Bu hikâyelerin çok kısa sürede dünya arenasına açılması mümkün… Sadece biraz destek…

Etkinlikte lezzeti de Metin Tansal, Sultan Sofrası’nda yaşattı. Altınözü Belediye Başkan Yardımcısı Leyla Ayvazoğlu ise olaya yerel yönetimlerin nasıl bakması gerektiğini aktardı.

Gıda fuarında Türkiye dünyayı solladı

Oradan bir başka güzeli yerinde izlemek için Paris’e dünyanın en büyük gıda fuarı SIAL’e koştuk. Anadolu’nun verimli topraklarında elde edilen gıda ürünleri ile bu önemli etkinliğe katılan Türk firmaları tarafından dünyanın dört bir yanından gelen alıcılarla buluşmuştu.

İstanbul Ticaret Odası Başkanı Şekib Avdagiç’in ifadesi ile fuara 119 ülke katılmıştı. Brezilya’dan İspanya’ya Afrika ülkelerinden Balkanlara herkes oradaydı. Türkiye, İstanbul Ticaret Odası’nın önderliğinde millî katılımda birinci sırada yer almıştı.

Etkinlikte, 'İstanbul Mutfağında Ahenk ve Lezzet' adlı eseri ortaya koyarak, gıdanın kitabını da yazmış olduk.

Fuardaki Türk firmalarının neredeyse tamamını İstanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi ve Gıda Komitesi Başkanı Ahmet Özer ve arkadaşları ile birlikte gezme şansımız oldu.

Ahmet Özer herkese teşekkür ederken özellikle orta ölçekli firmaların önünü açmak için özel çaba harcadıklarını vurguladı. Ahmet Özer ile ziyaretler sırasında İTO’nun desteğinin öz güveni de artırdığı dikkatimizi çekti. Her gittiğimiz stantta bir başarı hikâyesi dinledik. İşte onlardan bazı başlıklar:

  • Reis’in hem ABD hem de Fransa temsilcisi ile görüştük. Dünyada en kaliteliye oynadıklarını ifade ettiler. Bunu da Anadolu’da yetiştirilen ürünlerle yaptıklarını vurgulayıp, Türk malı damgasının katma değerli satmayı kolaylaştırdığını anlattılar.

  • Son dönemin zirvedeki gıda firmalarından Yayla’da tanıtımın farkını yaşadık.  Marka Müdürü Nuray Erdoğan’ın İstanbul’da yapılan fuarda anlattığı hazır yemek ile ilgili inovatif ürünlerin nasıl gittiğini sorduk. Büyük ilgi gördüğü bilgisini aldık. Sonra da Romanya’da pazar lideri olduğunu, çok yakında Rusya’da da hazır yemek ürünleri ile olacaklarını öğrendik.

  • Çaykur’dayız. Avrupa’da etnik fuarda liderliğini öğreniyoruz. 200’e yakın ürünle yeni dönemde çıkış yaptıklarının bilgisini alıyoruz. Bardaktaki kırmızının daha çok satılması için yeni hamlelere hazırlandıkları bilgisini alıyoruz.

  • Tuz deyip geçmeyin… Billur Tuz’un standında yeni yeni ürünleri görüyoruz. Özellikle tablet tuzun Avrupa’da büyük ilgi gördüğünü öğreniyoruz.,

  • Ve en hareketli stanttayız. İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR) Başkanı Kazım Taycı heyecanlı… Yanına AKİB Başkanı Veysel Memiş’i alıp şu önemli bilgileri veriyor: “Biz ihracatın genç takımıyız. İki palet ihracat yapanların temsilcisiyiz. Onları A takıma hazırlıyoruz. Yeni pazarları çok önemsiyoruz. Avustralya’yı keşfettik. Bize büyük sempati olduğunu gördük. Şimdi sırada Japonya, Singapur gibi ülkeler var.”

  • Türkiye’nin köklü gıdacılarından Keskin Keskinoğlu ile konuşuyoruz. Avrupa’daki yasakları nasıl aştıklarını aktarıyor ve zeytinyağındaki ataklarından söz ediyor.

  • Elvan Group Direktörü Ahmet Küçükali ile dünyanın ağzını tatlandırmak için yaptıkları yeni çalışmaları konuşuyoruz.

  • Ordu Pidesi’ni bir dünya markası hâline getirmeye çalışan Tamer Aktaş’ı dün Ekonomi Müdürümüz Canan Eraslan yazdı. Sadece şu eklemeyi yapmak isterim. Tamer Aktaş pidenin pizzanın tahtını sallayabileceğini düşünüyor ve öyle çalışıyor.

  • Fikret Kileci’yi her yerde gördük fuarda. Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı olarak başta Gaziantep olmak üzere Güneydoğu’dan katılan çok sayıda firma ile tek tek ilgileniyordu. Bölge ihracattaki hızlı yükselişini devam ettirmek için atağını sürdürme kararlılığını gösterdi.

Diziler lokomotif oluyor

"İki güzeli anlattın, üçüncü güzel nedir?" diye sorduğunuzu duyar gibi oluyorum… Üçüncü güzel Türk dizileri… Evet bu dizilerde Türkiye'yi izleyen gıda ürünlerimize daha çok ilgi duyuyor. Türk kahvesini, Türk çayını bu konuda iki güzel örnek olarak ortaya koyabiliriz. Bu örnekleri de çoğaltmak mümkün. Önümüzdeki günlerde bu konuda önemli gelişmelerin olacağı bilgisini vererek üç güzelin Türkiye’nin önünü açacağını vurgulamak isterim.

Daha fazla ihracat için

Elif Tanuğur inovasyon bölümünde yer aldı

 

Dünyanın en önemli gıda etkinliğinde iki önemli bölüm dikkatimizi çekiyor. Biri startupların bulunduğu bölüm. Diğeri inovasyonla ilgili bölüm. Bu bölümde Türkiye’nin en önemli arı ürünleri markalarından BEEO’nun olması dikkatimizi çekiyor. BEEO’nun Kurucusu Dr. Aslı Elif Tanuğur Samancı propolisten arı sütüne, baldan polene çok önemli yenilikler gerçekleştirdiklerini belirtiyor ve “Biz Anadolu propolisinin değerini yaptığımız inovatif ürünlerle bütün dünyaya anlatmaya kararlıyız. İnovasyonla ilgili yaptığımız çalışmalar bu fuarın da ilgisini çekti” diyor.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.