Eczacıbaşı aklımızda bulunması gereken çok önemli bilgileri paylaşmış

Sesli Dinle
A -
A +

Bülent Eczacıbaşı ile Londra’da sohbetimiz sırasında yeni kitabı ile ilgili bilgiler almış ve meraklanmıştım. Bu hafta iş insanları için denemeler içeren ‘Aklımızda Bulunsun’ başlıklı kitabı okumayı hedefledim… Kitap deneme ötesi… Başladığınızda bitiriyorsunuz.

 

Akıcı ve heyecan verici… Kuşak çatışmaları yaşayan hepimizin zaman zaman gündeme getirdiği, güncel konulara yeni boyutlar getirmiş.

 

Kitap kuşak çatışmasına yani farklılığa yönelik şu kurbağa fıkrası ile başlıyor:

 

“Yaşlı adam oğlu ile yürürken, yolda bir kurbağa görür. Kurbağa konuşmaya başlar ve ‘Beni öperseniz güzel bir prensese dönüşürüm’ der… Bunun üzerine yaşlı adam eğilir ve kurbağayı cebine koyar, yoluna devam eder. Bir öpücükle güzel bir prensese kavuşma hayali bir anda yıkılan oğlu şaşkınlık içinde ‘Ne yapıyorsun baba’ deyince yaşlı adamın cevabı ‘Konuşan bir kurbağa benim için güzel bir prensesten çok daha ilginç’ şeklinde olur…”

Eczacıbaşı aklımızda bulunması gereken çok önemli bilgileri paylaşmışBülent Eczacıbaşı

 

Sonra Bülent Eczacıbaşı’nın yaklaşımı olayı farklı bir boyuta taşıyor. Baba ile oğlun fikirleri taban tabana zıt ama ikisi de kendi açısından haklı.

 

Sonra gençlerle ilgili iki görüşü tartışıyor. Ve Bülent Eczacıbaşı burada noktayı koyuyor:

 

- Gençler haklı… Her zamanki gibi…

 

Bir bölümde paydaş kapitalizmi tartışıyor… Şirketlerin sadece hissedarları için değil herkes için ve en önemlisi çevre ve dünya için düşünmesi gerektiğinin altını çiziyor.

 

Bugünden, dünden dersler çıkarıp geleceğe ışık tutuyor kitabında… İyi ki bu hafta aklımda bulunması için denemeleri okudum. İyi ki Bülent Eczacıbaşı bu notları kitaplaştırmış. Elinize sağlık Bülent Eczacıbaşı…

 

 

 

 

 

Katar’da şampiyon oldular

 

Mobilya fuarıyla liderliğe oynayacaklar

 

 

 

Önce MOBSAD Başkanı Nuri Gürcan fuara çok iyi hazırlandıklarını anlatmıştı. Bütün dernekleri çatısı altında toplayan MOSFED Başkanı Ahmet Güleç fuara ilişkin son bilgileri aktarmadan önce Katar başarısını aktardı:

 

“Katar’da otellerden futbolcuların kullandığı tüm mobilyalara kadar her şey Türkiye’de üretildi. Millî takım olarak dünya kupasına gidemesek de Türk mobilyası olarak biz oradaydık. Hem de kupa başladığında şampiyonluğumuzu ilan etmiştik.”

 

Evet, dünya kupasının mobilya şampiyonu olan Türkiye şimdi yeni bir hamleye hazırlanıyor. Önceki yıllarda kriz hâline gelen fuar olayını fırsata dönüştürerek… Mobilya fuarı artık hem TÜYAP’ta hem İstanbul Fuarı Merkezi’nde (İFM) yapılacak. Hem de aynı anda aynı tanıtımla.

Eczacıbaşı aklımızda bulunması gereken çok önemli bilgileri paylaşmışAhmet Güleç

 

Fuarda gücünü birleştiren Türk mobilya sektörü şimdi dünyaya “Türkler mobilyayı iyi yapar” mesajını verecek. Ahmet Güleç bu süreci şöyle anlatıyor:

 

“Biz rakiplerimizden çok farklıyız. Biz mobilyayı herkese ve her yere satıyoruz ve en önemlisi her çeşit mobilya yapıyoruz. Biz bu fuarı dünyanın merkezi hâline getirmek istiyoruz. Fuarcılık sektörü ülkelerin itibarıdır. Bir ülkede güçlü fuar yapılıyorsa o ülkenin dünyadaki itibarını yükseltir. Mobilya sektöründe biz bunu başardık. Cumhuriyet tarihinin en büyük fuarına imza attık. İstanbul’da iki önemli fuar merkezi bulunuyor. İstanbul Fuar Merkezi’nde 2020 yılında yaptığımız fuarda 9 salon da doluydu. Mobilya sektörüne yetmedi. 2022 Ocak ayında ise TÜYAP Kongre Merkezi’ni de alan olarak katarak, 120 bin metrekarelik bir alana ulaştık. Bugüne kadar hiçbir organizasyonda iki fuar merkezinde birden etkinlik yapılmamıştı. MOS Fuarcılık şirketini kurarak TÜYAP ile beraber iş birliği yapıyoruz. Modern çadırlar kurarak firmaların talepleri doğrultusunda iki fuar merkezinde eş zamanlı müşterilerimizi karşılıyoruz.”

 

Peki fuara neden bu kadar ilgi var? İki fuar merkezi de yetmiyor ve çadırlar yapılıyor... Bu ilgi bizi şaşırtıyor ve cevabını Ahmet Güleç’ten alıyoruz:

 

“Biz Antakya’ya, İzmir’e, Kayseri’ye gittik. Ankara’yı ziyaret ettik. Dünyaya Türkiye’nin mobilya sektöründe lider olduğunu göstermek için tüm kümelenmiş mobilya derneklerinin bulunduğu şehirleri ziyaret ettik. Anadolu şehirlerimizde firmaların dünyaya açılması için düzenlediğimiz bu fuar ilgi çekiyor. Tasarım üstünlüğümüz var. Bu sayede hem Türkler dünyaya mobilya satıyor hem de Türkiye’nin tasarım ülkesi olduğu dünyaya kanıtlanmış oluyor. Hatta şimdilerde Avrupalı firmalar ‘Biz de gidip fuardaki yerimizi alalım’ diyorlar. Uzak pazarlardaki rakiplerimiz de fuarlarımıza katılıyorlar. ABD dünyanın en büyük High Point Fuarı’nı 1900’lerin başından beri düzenliyor. High Point gecesinde ana konuşmacı ‘Biz mobilya sayesinden daha önce Çin’i keşfetmiştik. Şimdi ise Türkiye’yi tanıyoruz’ diye açıklama yaptı. Şimdilerde Amerikalıların bütün alıcıları bunu söylüyor.”

 

 

 

 

 

İşte sektörün son rakamları

 

 

 

Dünya genelinde 200 ülkeye ulaşan ihracatıyla 10 milyar dolarlık bir hedef belirleyen Türk mobilya sektörü, en büyük global buluşmalarından biri olan Uluslararası İstanbul Mobilya Fuarı -IIFF 2023’e hazır. 25 milyar dolarlık üretim kapasitesi ile dünyanın ilk 5 ihracatçısı konumuna yükselmek isteyen mobilya sektörü, 24-29 Ocak 2023 tarihleri arasında düzenlenecek fuarda TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi ve İstanbul Fuar Merkezi’nde (İFM) toplam 28 salonda 1000’den fazla katılımcı firma ve üç binin üzerinde markaya ev sahipliği yapacak. TÜYAP Fuarcılık ve MOS Fuarcılık tarafından Mobilya Dernekleri Federasyonu (MOSFED)’in desteğiyle düzenlenen fuarı 20 bini yabancı olmak üzere yaklaşık 140 bin sektör profesyoneli ziyaret edecek. Fuarda 3 milyar doları aşkın bir ticaret hacmi bekleniyor.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.