Gergedan evine döndü hikâye mutlu sonla bitti

A -
A +
İhlas Medya Grubu’nun en genç üyesi Türkiye’de İş Dünyası dergisinin son sayısında kapakta yer alan Gamze Cizreli paydaş ekonomiye dikkat çekiyor. Özellikle deprem sonrası iş dünyasında gündem olan bu kavramı bir süre önce ilk olarak Bülent Eczacıbaşı gündeme getirmişti.
 
Bu kavramın bankalar boyutunda da sıkı bir duruş gözlemliyoruz. Yeşil ekonomiye pozitif ayrımcılık yapan bankalar, dünyanın önemli sorunlarına yönelik projeler geliştiriyor ve destekliyor.
 
QNB Finansbank ve Artkolik Sanat Platformu iş birliğiyle hayata geçirilen sürdürülebilirlik odaklı sergiyi bankanın genel müdürü Ömür Tan dünyaya karşı sorumluluğun yerine getirilmesi olarak nitelendirdi.
 
Küratörlüğünü Denizhan Özer’in üstlendiği serginin açılışına Murat Kolbaşı, Senur Akın Biçer, Melis Çiftçi, Nina Lodrik, Esra Matraş, Yüksel Mermer, Selda Tahincioğlu, Fatma Aydoğdu ve Alinur Velidedeoğlu gibi önemli isimler de katılmıştı.
Denizhan Özer sergiye “Kırılma Noktası: Hikâyenin Sonunu Sen Yaz” başlığı koyarak iklim krizine neden olan, dünyanın dengesini bozan bizlerin hikâyenin sonunda nereye gideceğimizi düşündürmeye yönlendirmişti.
 
Düşündürme işlevi etkinlik bünyesinde çok önemli bir adımla da bütünleşti. İş insanı olmasının yanında kültür sanat etkinlikleri ile de dikkat çeken İstanbul Sanayi Odası Beyaz Eşya ve Ev Aletleri Meslek Komitesi Başkanı Senur Akın Biçer’e serginin en dikkat çekici eseri gergedan heykeli hediye edildi.
 
Hediye edilmekten öte gergedan Senur Akın Biçer’e verilerek Tarsus’ta büyük emeklerle gerçekleştirilen doğa içindeki müzeye gönderildi. Bu yolculuk hayvanlar arasında düşmanları olmayan, boynuzları nedeniyle insanlar tarafından avlanarak türleri yok olmakla karşı karşıya kalan gergedanların korunmasına yönelik farkındalık adımı olarak yorumlandı.
 
Aynı zamanda Arnica Yönetim Kurulu Başkanı olan Senur Akın Biçer de gergedan heykelinin müzede sürdürülebilirlik bilincini oluşturmanın önemli bir aracı olacağını ve hikâyenin güzel bir sonla bitmesi için daha çok adımın atılması, herkesin elini taşın altına koyması gerektiğini vurguladı.

Kurumsal İletişimciler Derneği millî takım gibi yönetim seçti

Kurumsal iletişimin yıldız isimlerinden biriydi. 16 yıldan fazla görev yaptığı Akbank’tan ayrıldığında herkes şaşırmıştı. İletişim sektörünün mühendis kökenli isimlerinden biri olarak analitik düşüncenin güzel örneklerini vermişti.
 
Krizlere karşı başarılı duruşu ile dikkat çekmişti. Akbank’tan ayrıldığında bu özelliğini ortaya koyan önemli bir kuruluşta danışmanlık yapmaya başladı.
 
Onu iş dışında, çok yakın bir tanıdığına yeşil ekonomi ödülü verildiğinde daha yakından tanıma fırsatı bulmuştum. Başta iklim değişikliği olmak üzere günümüzün önemli sorunları konusunda duyarlılığını yakından öğrenme fırsatı bulmuştum.
Son yapılan seçimlerde Kurumsal İletişimciler Derneği Başkanlığına seçildiğini öğrenince çok isabetli bir adım değerlendirmesi yaptım. Çünkü bu dernekle ilgili olarak son dönemde belki kriz denmeyecek bazı sıkıntıların varlığını duymuştum.
 
Şimdi Murat Göllü önderliğinde 110’dan fazla üyeye sahip olan Kurumsal İletişimciler Derneği hak ettiği noktaya ulaşacak.
Dernek üyeleri Murat Göllü'yü seçmekle kalmadı. Yönetimi de sektörün çok önemli isimlerinden oluşan bir millî takıma dönüştürdüler.
 
Mesela başkan yardımcılıklarını Ayşenur Aydın (OPET Petrolcülük) ve Arda Öztaşkın (Yapı Kredi) gibi sektörün en seçkin isimlerini getirdiler.
 
Dernek Yönetim Kurulunda ise; Alp Met (Bireysel), Altuğ
Ünüvar (Mey|Diageo), Arzu Deniz Aksoy (Vodafone Türkiye), Aslı Duran (Metro Türkiye), Aylin Kurt Ganiç (Fiba Holding), Başak Solmaz Karaüç (TÜSİAD), Berna Ergüntan (Anadolu Sigorta), Cem Tanır (Hepsiburada), Didem Şinik (Getir), Ebru Ertan Bilge (Signify), Rana Birden (Kale Grubu) Miray Badem (Xometry Türkiye), Murat LeCompte (Bireysel), Okyar Tuncel (Koç Holding), Tutku Konuk Altındal (AkzoNobel Türkiye) gibi bazılarını çok yakından tanıdığımız, başarıları tescilli isimler yer aldı.
Kurumsal İletişimcilerin yeni başkanı ve yönetimini yakından takip edeceğiz ve çalışmalarını duyurmaya devam edeceğiz.
 

Start-Up yatırımcısı yetiştiriyor

Önceki dönem İstanbul Ticaret Odası Başkan Yardımcısı İsrafil Kuralay “Heyecan verici bir gelişmeyi paylaşmak istiyorum” diye aramıştı.
 
Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi (BTM) ve Genel Müdürü İbrahim Elbaşı ile böylece tanıştım. Daha sonra İstanbul Ticaret Odası Başkanı Şekib Avdagiç’in gözdesi oldu BTM… Başkan Avdagiç BTM’nin her etkinliğine katılmaya çalıştı. Gençlere destek verdi. Bir de bu konu ilgi ve bilgi alanı olduğu için BTM uçtu gitti.
 
Nasıl mı uçtu… Bakın BTM Genel Müdürü İbrahim Elbaşı’nın ağzından aktaralım:
 
* Bilgiyi ticarileştirmek için önce Start-Up olması gerekiyordu. Bunu oluşturduk. Burası onların merkezi oldu. Şimdi onların yatırımcısını yetiştiriyoruz.
 
Tüm dünyada otorite olarak kabul edilen UBI Global tarafından ‘Dünyanın En İyi 5 Start-Up Merkezinden Biri’ olarak seçilmemiz, global anlamda herkesin dikkatlerini de üzerimize çekti.
 
* Start-Up yatırımcısı olmak isteyen iş insanlarına bir formasyon tanımladık. Onları kıdemli yatırımcılarla eşleştirdik ve onlarla Start-Up diyalog süreçlerini deneyimledik.
 
* Üçer aylık dört ayrı dönemden oluşan ve toplam 18 ay süren programa 466 kişi başvurdu. Bu başvurular arasından toplam 394 kişi programa dâhil edildi. Bugüne kadar toplam 179 mezun verdi.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.