Rifat Hisarcıklıoğlu hangi işareti yakından takip ediyor?

Sesli Dinle
A -
A +

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Türkiye’de ajandası en yoğun isimlerden biri… Bir bakıyorsunuz ekonomi yönetimi ile oda başkanlarının buluştuğu bir zirvede açılış yapıyor. Bir başka gün yurt dışında, bir başka gün Anadolu’nun bir kentinde… Rifat Başkan bu yoğun gündem içinde bir meseleyi çok yakından takip ediyor. Çoğunuz TOGG diyeceksiniz. Evet onu da takip ediyor ama bir başka konu daha var.

 

Başkan seçildiği gün ilk bu konuda bilgilendirme yaptı.

 

Merak ediyorsunuz… Önce Rifat Başkan'ın bilgilendirmesini paylaşalım:

 

-Milas Yağlı Zeytini, AB'den coğrafi işaret tescili alan 14. ürünümüz oldu. Milas Ticaret ve Sanayi Odası Başkanımız Reşit Özer’i, yönetim kurulu ve tüm çalışma arkadaşlarımızı tebrik ediyorum.

 

Hisarcıklıoğlu sonra da önceki tescil alan markaları aktardı:

 

-1. Gaziantep Baklavası, 2. Aydın İnciri, 3. Malatya Kayısısı, 4. Aydın Kestanesi, 5. Milas Zeytinyağı, 6. Bayramiç Beyazı, 7. Taşköprü Sarımsağı, 8. Giresun Tombul Fındığı, 9. Antakya Künefesi, 10. Suruç Narı, 11. Çağlayancerit Cevizi, 12. Gemlik Zeytini, 13. Edremit Zeytinyağı, 14. Milas Yağlı Zeytini...

 

Bu ürünler önemli… İtalya’nın coğrafi işaret aldığı bir sirkeden yılda 1 milyar dolar kazandığını TOBB’un tek kadın Yönetim Kurulu Üyesi ve İzmir Ticaret Borsası Başkanı Işınsu Kestelli aktarmıştı.

 

Bu yüzden coğrafi işaret çok önemli… Şu anda Avrupa Birliği süreci devam eden 44 coğrafi işaret ve 5 geleneksel ürün adı ile ilgili çalışmalarımız devam ediyor.

 

Bunların arasında Ezine Peyniri de bulunuyor. Peynirde sınıfı geçersek sırtımız yere gelmez. Bu yüzden konuyla ilgili herkesin bu coğrafi işaret meselesini en az Rifat Hisarcıklıoğlu kadar yakından ilgi göstermesi gerekiyor.

 

 

 

Rifat Hisarcıklıoğlu hangi işareti yakından takip ediyor?

 

 

 

Fatma Aydoğdu itiraz etti

 

 

 

Başkan Rifat Hisarcıklıoğlu’nun yakından takip ettiği konulardan birinin de Kadın Girişimciler Kurulu seçimleri olduğunu düşünüyorum. Kadın girişimcilerle ilgili çalışmayı ilk o başlattı çünkü…

 

Biz de yakından takip ediyoruz. Son yazımızda TOBB’un bu konudaki bilgilendirme notunu herkesin yakından takip etmesini önermiştik. Bir de hâlen başkan olan Nurten Öztürk’ün aday olmaması hâlinde Fatma Aydoğdu’nun bu göreve önerilebileceğini yazmıştık. Fatma Aydoğdu bu görüşe itiraz etti ve şunları söyledi:

 

-Böyle bir görevi düşünmüyorum. Biz ekip olarak Nurten Öztürk başkanlığında göreve devam etmek isteriz. Çok önemli projeleri başardık, başarmaya devam etmek isteriz.

 

Bilginize….

 

 

 

Rifat Hisarcıklıoğlu hangi işareti yakından takip ediyor?

 

 

 

Gıda fuarı rekor kırdı! 

 

 

 

Aylar önce İHBİR Başkanı ve Tayaş Gıda Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kazım Taycı ile sohbetimizi sizinle paylaşmıştık.

 

İHBİR Başkanı olduktan sonra herkesi ihracatçı yapma hedefi ile yola çıkan Taycı, bu amaca ulaşmak için ilk iş olarak dünya çapında bir gıda fuarı için yola çıkacaklarını vurgulamıştı.

 

Bunun için sektördeki bütün kurum ve kuruluşları bünyesinde toplayan bir Gıda Platformu kurulmuştu. Kazım Taycı hedefine uluşmak için ilk ve önemli adımı attı.

 

Türkiye’nin artık çok önemli bir gıda etkinliği oldu. TÜYAP’ta düzenlenen WORLDFOOD’a muhteşem bir katılım gerçekleşti. Ve Kazım Taycı, WORLDFOOD kapsama alanında düzenlenen Güvenilir Ürün Platformu’nun etkinliğinde hedefe yaklaşıldığını şu sözlerle paylaştı:

 

-Şu anda tarihî bir an yaşıyoruz… Cumhuriyet tarihinin en büyük gıda fuarı gerçekleşiyor. Bu fuarı Türkiye’nin bu alandaki bütün STK’ları Türkiye İhracatçılar Meclisi çatışı altında birleşerek başardık. Sizinle konuştuğumuzda bizim neden “Anugamız yok” diye sormuştunuz. Onun için önemli bir adım atıldı. Yurt dışından 34 bine yakın ziyaretçi geldi. Bunun 800’ü en büyük alıcılar. Onları ben bizzat VIP misafir olarak ağırladım. Polonyalı bir firma “Bu fuar artık bizim için Anuga kadar önemli, bir sonraki yıl içi rezervasyonlarımızı yaptırdık” bilgisini verdi. Çekya ve ABD’li katılımcılar bizzat benimle görüşüp gelecek yıl için bilgi aldılar. Gıda ihracatı şu anda Türkiye’nin göz bebeği… Undan makarnaya, şekerlemeden bakliyata dünya Türk markalarını konuşuyor.

 

Anlaşılan sonunda başardık. Dünyanın gıdada önemli üreticilerinden biri olan Türkiye kendine yakışan bir fuarla bunu vitrine taşıdı. Bunu gerçekleştirmek de Kazım Taycı’nın önderliğinde kısmet oldu. Yani Kazım Taycı söyledi ve yaptı. Söylediğini yapanlara bugünlerde çok ihtiyacımız var.

 

Bu arada fuarda hangi firma ile konuşsak Kazım Taycı’ya benzer ifadeler kullandı. Mesela pizzanın tahtına pideyi çıkarmak için yıllardır çalışmalar yapan Aktaşlar Lezzet Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Aktaş, “Türkiye neden dünyanın gıda fabrikası olmasın?” diye soruyor. Mutlu Makarna Yönetim Kurulu Başkanı Ali Göymen ihracattaki mutluluğu aktarıyor.

 

Oğuz Gıda CEO’su Enes Örer ise Adana, Konya, Bolu, Sakarya’daki 5 fabrikada 106 ülkeye içecek ihracatı yapmanın başarı hikâyesini paylaşıyor bizimle.

 

Her zaman söylüyorum. Türkiye’nin petrolü yok ama tarımı ve dolayısıyla gıdası var. Bu alanda doğru adımlarla şampiyon olabiliriz. İstanbul Ticaret Odası Başkanı Yardımcısı ve gıda sektörünün en sevilen isimlerinden Ahmet Özer’in sözleri ile nokta koyalım bu yazıya;

 

-Gıda sektörü pandemide rüştünü ispatladı. Rafları boş bırakmadı. Dünyaya el uzattı. Anadolu’nun bereketli topraklarının ürünleri, işi bilen girişimcilerimizle buluştuğunda ortaya herkesi mutlu edecek bir tablo çıkacak.

 

 

 

Rifat Hisarcıklıoğlu hangi işareti yakından takip ediyor?

 

 

 

ABD’nin mutfağına girmeyi hedefliyoruz

 

 

 

İstanbul’da 14 Eylül yani Perşembe günü başlayacak ZÜCHEX Ev ve Mutfak Eşyaları Fuarı için 150 ülkeden alıcılar geliyor. Fuarda yer kalmadığı için bahçede çadırlar kuruldu.

 

Züccaciyeciler Derneği’nin (ZÜCDER) desteğiyle düzenlenen fuar dünyada üçüncü sırada yer alıyor. ZÜCDER Başkanı Mesut Öksüz Çinli ve Mısırlı alıcılara odaklandıklarını belirterek hedefe ABD pazarını koydu ve şu bilgileri verdi:

 

“Bizim ihracatımızda İngiltere, Almanya, İtalya ve Fransa ilk 4 sırada yer alıyor. ABD’ye de satmalıyız diye düşünüyoruz. Çünkü ABD dünyadaki ithalatın yüzde 28’ini yapıyor. Yani satılan her 4 mutfak eşyasından biri ABD’ye gidiyor. Türkiye bu büyük pazardan sadece yüzde 1 pay alabiliyor. Bunu artırmak zorundayız. Bunun yanı sıra Japonya ve Kanada’yı da çok önemsiyoruz. Bu büyük pazarlarda istediğimiz başarıyı gösterirsek Türkiye, dünya mutfağının hâkimi olur.”

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.