Yerel yöneticilerden farklı beklentiler var

A -
A +

Yerel seçim sonuçları ile ilgili herkes farklı değerlendirmeler yapacaktır… Ama seçim sonuçları gösterdi ki yerel yönetim artık yol yapmanın, su getirmenin ötesine taşındı. Beklenti farklı boyuta ulaştı. Artık yerel yönetimde gelecek bekleniyor. Geleceğin içinde iş, aş, refah hatta zenginleşmek bile var.

 

Yerel seçimde trendin aksine başarılı olan birkaç örnek bu görüşü doğruluyor. Mesela Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin kenti farklı boyuta taşıdı. Gaziantep mutfağını şifa ile buluşturdu. En fazla coğrafi işareti aldı. Sanayicinin önünü açtı. Yapılan bu işler kente katkı yaptı. Depremin de vurduğu kente ekonomi genel sıkıntının hissedildiğinden daha az hissedildi ve Fatma Şahin seçimi başardı...

Yerel yöneticilerden farklı beklentiler var
Fatma Şahin

Bir başka örnek Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Hilmi Güler’in çalışmalarına yansıdı. “Üreten Ordu” sloganı ile yola çıktı. Tarımdan, turizme yeni adımlar attı. Ve en önemlisi fındığın arkasında durdu. Yapılanlar kente yansıdı. Çok güçlü rakibine rağmen ipi başarıyla göğüsledi...

Yerel yöneticilerden farklı beklentiler var
Hilmi Güler

Mersin’de de benzer bir gelişme oldu. Vahap Seçer kooperatiflerle çok iyi ilişkiler kurdu. Üretime tam destek verdi. Kent müthiş bir göç aldı. Ama buna rağmen refah kaybı Türkiye’de hissedilenin altında kaldı ve açık ara seçimi kazandı.

Yerel yöneticilerden farklı beklentiler var
Vahap Seçer

Bu konudaki son örnek Ankara’dan verilebilir… Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş ilçe belediye başkanlığı dönemindeki kuralı bozmadı. Üretimi önemsedi. Ankara’nın çeperlerinde yeniden tarımı hatırlattı. Üstelik üretilenin satılmasının önünü de açtı. Ankara’daki büyük farkta mutlaka üretime verilen bu desteğin de payı oldu.

 

Yeni dönem, yerel yönetimlerin üretimi öne çıkarma dönemi olacak. Yol, su tamam… Ama seçmen daha ötesini istiyor. Seçim sonuçlarına bir de böyle bakılmalı…

 

 

 

Zeydan Karalar beklentiyi yükseltti

 

Seçimin başarılı isimlerinden biri de Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar… O da üretime önem verdi ama daha önemlisi bütün Anadolu kentlerinin atması gereken bir adımı attı. Adana’da üretim yapan ama merkezleri İstanbul’da veya başka bir kentte olan işletmeleri Adana’ya döndürdü.

 

Böylece Adana’nın gelirini artırdı. Bütçe dengesini sağladı. Pandemi ve depreme rağmen Adana’yı ayakta tuttu. Şimdi Adanalı ondan yeni yatırımların önünün açmasını istiyor. Özel sektör deneyimini bu alanda göstermesini bekliyor.

 

 

 

"Portakal Çiçeği" Adana’ya iyi geldi

 

Aradan çok uzun süre geçti. Bir Adana gezisinde Toyota’nın Türkiye Başkanı Ali Haydar Bozkurt ile sohbet ederken gözleri daldı ve şöyle dedi:

 

-Bizim çocukluğumuzda Adana bu mevsimde portakal kokardı. Portakal çiçekleri Adana’ya farklı bir hava verirdi.

 

Sohbet derinleşti. Konuşma, ‘Bu isimde neden bir etkinlik yapılmıyor?’ sorusu ile noktalandı. Sonra Adanalı gazeteci dostum Mehmet Uluğtürkan’a aktardım bu sohbeti. Bir taslak hazırlamasını bunu Ali Haydar Bozkurt’a iletmesini söyledim, hatta taslak konusunda bir de beyin fırtınası yaptık. O taslak hazırlandı. Ali Haydar Bozkurt’a gitti. İşte "Portakal Çiçeği Karnavalı"nın temeli böyle atıldı.

 

Ve o temel şimdi nisanda Adana’da sloganıyla bu yıl 12. kez düzenlenecek “Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı” hâline geldi. Ve bu yıl bir ilki başardı karnaval, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın “Türkiye Kültür Yolu Festivalleri” kapsamına dâhil edildi.

 

Ali Haydar Bozkurt çocukluk hayalini gerçekleştirirken Adana’ya muhteşem bir etkinlik kazandırdı. Ve bu etkinlik Adana ekonomisine büyük katkı yapar hâle geldi. Daha da gelecek. Kent, etkinliği sahiplenmiş durumda.

Yerel yöneticilerden farklı beklentiler var
Ali Haydar
Bozkurt

 

 

Adaylar 500 milyon dolar harcadı

 

Seçimlere ilişkin bir değerlendirme de Global Baskı Federasyonu FESPA ve ARED (Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği) ortaklığıyla kurulan FESPA Eurasia Yönetim Kurulu Başkanı Levent Olcayto’dan geldi. Bilgilendirme özetle şöyle:

 

* Bu yıl yerel seçimlerde ağırlıklı olarak tekstile baskı yapıldı. Geçmiş seçimlerdeki gibi sokaklar brandalarla donatılmadı. Tekstil, kullanım kolaylığı, lojistiği ve geri dönüşümü nedeniyle tercih edildi.

 

* Genel seçimlerde 5 milyon metrekarelik baskı yapılırken yerel seçimlerde aday sayısı nedeniyle 15 milyon metrekarelik baskı hacmine ulaşıldı.

 

* Adaylık alanlarına göre tanıtım için 1 milyon ila 10 milyon arasında değişen rakamlar harcandı. Bu rakam da 5 yıl boyunca elde edecekleri maaş veya gelirin onda birine denk geliyor.

 

* Türkiye’de belediye ve muhtar adaylıklarının sayısı hesaplandığında araçlar, baskılı ürünlere ek harcamalar ve tüm seçim kampanyaları düşünüldüğünde toplam 500 milyon dolarlık harcama yapıldığı tahmin ediliyor.

 

 

Yerel yöneticilerden farklı beklentiler var
Murat Akyüz

 

 

Tasarımcılar yarışmaya bekleniyor

 

Başkanlığını Murat Akyüz'ün yaptığı Takım Tezgâhları Sanayici ve İş İnsanları Derneği (TİAD) tarafından düzenlenen “Open Design İstanbul Sürdürülebilir Sanayi için Tasarım Yarışması” katılımcılarını bekliyor.

 

Yarışma kapsamında katılımcılardan, “CNC Takım Tezgâhı için Robotik Yükleme/Besleme Sistemi Tasarımı” yapmaları istendi. Yarışmaya başvurular 31 Mayıs’a kadar yapılabiliyor.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.