Gemiyle mevsimlik tatil keyifleri

A -
A +

Turizm şirketleri çok kapsamlı gemi turu programları yapmaya başladılar. Akdeniz ve Adriyatik'ten başlayıp Batı Karayipler'e kadar uzanan programlar zamana ve imkana göre çeşitlendiriliyor. Mevsim elverişliliği gemi ile deniz turlarına olan ilgiyi tetikliyor. Bunlardan Hey Trend Travel'in programı geçti elimize. Hey Travel Ramazan Bayramı için geliştirdiği tatil projesine iki adet deniz turu almış; MSC Musica ile Venedik ve Adriyatik, Mariner of the Seas ile Batı Karayip'ler. Hey Travel Trends dışındaki birçok turizm firmasının da bu tür organizasyonları mevcut. Gemi ile denizlerde ve okyanuslarda seyahat etmenin, günlerce dalgaların kucağına serilivermenin keyfi bir başka. Bir yandan bu keyif sürerken diğer taraftan yeni yeni ülkeler, farklı farklı kıyı kentleri ve rehberler eşliğinde tarih derinliklerine seyahat renkli ufuklara taşır insan zihnini. Bilinçli seçilmiş tatil paketleri sanıldığı kadar pahalı ve eziyetli değil. Biraz ilgi, azıcık araştırma her kişinin her kesenin altından rahatlıkla kalkabileceği programa ulaştırır meraklısını... > Geriye dönük beyan kaldırıldı * Cep telefonlarının kayıt altına alınması için başlatılan çalışmalar doğrultusunda yurt dışından getirilen cihazlar Atatürk Havalimanı'nda yasallaştırılıyor. Ancak giriş kapılarında görev yapan memurlar da mevzuat da yoruldu. Yolcu beraberinde yurda getirilen ve Türkiye sınırları dahilinde bir GSM hattına bağlı olarak kullanılmak istenen cep telefonları için giriş kapılarında görev yapan memurlar da mevzuat da yoruldu. Memurlar, ithalata konu olan cihazın vergilendirilmesinde uyacakları rejim ve esaslara ulaşmakta zorluk çekerken, ithalata konu cihazın niteliği, modeli, imalat yılı ve sayısı ile yurda getiriliş şekillerinde bir yığın sıkıntılar yaşıyorlar. Bu duruma bağlı olarak kapılarda görevli idarecilerin tespitleri ve tavsiyeleri doğrultusunda çalışmalar yapılarak bunlar mevzuat değişikliği adı altında ilgili noktalara tebliğ edilerek aksaklıkların düzeltilmesine çalışılıyor. Ancak olayda nihai bir uygulama sistemine ulaşmak zor gözüküyor. Ülkemizde, nüfusumuzdan fazla cep telefonu bulunduğu iddia ediliyor. Kayıt ve kontrol dışı ithalatı (kaçakçılık yolu ile) önlemek için 2005 yılı sonlarında başlatılan çalışma olumlu sonuçlar vermeye başladı. Ancak 'sapla samanın' karıştırılması gibi masum bir amaçla getirilen telefonlar da yurda sokulamıyor ve bu cihazların yasal kullanımına imkan verilmiyor. > Mevcut durum Türkiye'ye giriş yapan ve burada cep telefonu cihazını kullanacak kişi giriş kapısında telefonunun IMEI no'sunu kaydettiriyor. Cihaz 300 euro ve yukarı bir bedelle alınmışsa bu bedelin yüzde 10'u artı 26 YTL damga vergisi alınıyor. Bedeli 300 eurodan düşük cihazlar için herhangi bir ücret tahsil edilmiyor. Cihazların fiyatı ne olursa olsun radyo varsa TRT için 10 euro bandrol ücreti alınıyor. Her yolcu yaptığı 'günlük' giriş için tek cihaz getirebiliyor ve bu pasaportuna kaydediliyor. Geriye dönük beyan imkanı Ağustos 2006'dan beri kaldırıldı. Bu imkanın kaldırılması ise beraberinde yeni sıkıntılar getirdi. Yolcu acele ile veya unutarak cihazını kaydettirmeden terminalden çıkmışsa ertesi ve daha sonraki günler cihazını kayıt altına aldıramıyor. Bu konuda özellikle Atatürk Havalimanı olmak üzere gümrük görevlileri ciddi sıkıntılar yaşıyorlar. Kayıt altına almada cihaza ait fatura bedeline bakılıyor. Faturası bulunmayan cihazlar için ise MOBİSAD, (3100 kadar üye iş yeri bulunan ve üyelerinin yüzde 99'u perakendeci olan sektörel sivil toplum kuruluşu) tarafından tespiti yapılmış cari fiyat listesine bakılıyor. Atatürk Havalimanı'nda günde ortalama bin 500 cihaz yurda sokulmakta, bunlardan sadece yaklaşık 30 tanesi 300 euro üzerinde bedel taşıyarak vergilendirilmektedir. Uygulamanın başladığı 13 Şubat 2006 tarihinden beri 300 binden fazla telefon kaydının yaptırıldığı ve bunlardan sadece 5 bin kadarının vergilendirildiği belirtiliyor.yolcu beraberinde yurda getirilen ve Türkiye sınırları dahilinde bir GSM hattına bağlı olarak kullanılmak istenen cep telefonları için giriş kapılarında görev yapan memurlar da mevzuat da yoruldu. Memurlar, ithalata konu olan cihazın vergilendirilmesinde uyacakları rejim ve esaslara ulaşmakta zorluk çekerken, ithalata konu cihazın niteliği, modeli, imalat yılı ve sayısı ile yurda getiriliş şekillerinde bir yığın sıkıntılar yaşıyorlar. Bu duruma bağlı olarak kapılarda görevli idarecilerin tespitleri ve tavsiyeleri doğrultusunda çalışmalar yapılarak bunlar mevzuat değişikliği adı altında ilgili noktalara tebliğ edilerek aksaklıkların düzeltilmesine çalışılıyor. Ancak olayda nihai bir uygulama sistemine ulaşmak zor gözüküyor. Ülkemizde, nüfusumuzdan fazla cep telefonu bulunduğu iddia ediliyor. Kayıt ve kontrol dışı ithalatı (kaçakçılık yolu ile) önlemek için 2005 yılı sonlarında başlatılan çalışma olumlu sonuçlar vermeye başladı. Ancak 'sapla samanın' karıştırılması gibi masum bir amaçla getirilen telefonlar da yurda sokulamıyor ve bu cihazların yasal kullanımına imkan verilmiyor. > Mevcut durum Türkiye'ye giriş yapan ve burada cep telefonu cihazını kullanacak kişi giriş kapısında telefonunun IMEI no'sunu kaydettiriyor. Cihaz 300 euro ve yukarı bir bedelle alınmışsa bu bedelin yüzde 10'u artı 26 YTL damga vergisi alınıyor. Bedeli 300 eurodan düşük cihazlar için herhangi bir ücret tahsil edilmiyor. Cihazların fiyatı ne olursa olsun radyo varsa TRT için 10 euro bandrol ücreti alınıyor. Her yolcu yaptığı 'günlük' giriş için tek cihaz getirebiliyor ve bu pasaportuna kaydediliyor. Geriye dönük beyan imkanı Ağustos 2006'dan beri kaldırıldı. Bu imkanın kaldırılması ise beraberinde yeni sıkıntılar getirdi. Yolcu acele ile veya unutarak cihazını kaydettirmeden terminalden çıkmışsa ertesi ve daha sonraki günler cihazını kayıt altına aldıramıyor. Bu konuda özellikle Atatürk Havalimanı olmak üzere gümrük görevlileri ciddi sıkıntılar yaşıyorlar. Kayıt altına almada cihaza ait fatura bedeline bakılıyor. Faturası bulunmayan cihazlar için ise MOBİSAD, (3100 kadar üye iş yeri bulunan ve üyelerinin yüzde 99'u perakendeci olan sektörel sivil toplum kuruluşu) tarafından tespiti yapılmış cari fiyat listesine bakılıyor. Atatürk Havalimanı'nda günde ortalama bin 500 cihaz yurda sokulmakta, bunlardan sadece yaklaşık 30 tanesi 300 euro üzerinde bedel taşıyarak vergilendirilmektedir. Uygulamanın başladığı 13 Şubat 2006 tarihinden beri 300 binden fazla telefon kaydının yaptırıldığı ve bunlardan sadece 5 bin kadarının vergilendirildiği belirtiliyor. > Havada rekabet kızıştı Airbus'ın A380 modelinin test uçuşlarını tamamladığı şu günlerde Boeing de hamle yaparak 737-900ER'ın test uçuşlarını başlattı. Washington'da 1 saat 45 dakikalık test uçuşu süresince, yeni uçağın çeşitli sistemleri denendi. Boeing 737-900ER, Amerikan Federal Havacılık Dairesi ve Avrupa Hava Güvenliği Ajansı'ndan uçuş izni almak üzere 5 ay süresince test edilecek. Bugüne kadar 80 adet sipariş alan Boeing 737-900ER'nin müşterileri arasında, Antalya merkezli Sky Havayolları da bulunuyor. Boeing 737-900ER, 215 yolcuyla 5900 km'ye kadar olan mesafelere aktarmasız uçabiliyor. Airbus A380 ise Güney Fransa'nın Toulouse-Blagnac bölgesinde toplam 15 saat süren dördüncü ve son uzun mesafe uçuş denemesini tamamladı. Uçuşlar esnasında ortalama hız 850 km/saat ve uçuş yüksekliği yaklaşık 13.106 metre oldu. Havacılık tarihinin teknoloji harikası dev cüsseli ürünü A380, test programı başlangıcı olarak 27 Nisan 2005'te yapılan ilk uçuştan beri 616 uçuş ile toplam 2000 uçuş saati yol almış oldu. 159 firmadan gelen sipariş talepleri ile başarılı ticari uçak şirketi olan Airbus'ın merkezi Fransa'nın Toulouse kentinde bulunuyor. Airbus EADS ve BAE Systems'in ortak şirketi.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.