Hata payı yok!

A -
A +

Almanya'da doğup büyümüş, erken yaşlarında geldiği anavatanında 'Gazeteci' olmuş bir arkadaşımız, Türkiye'ye gelen turist kafilesinin başkanı ile konuşuyor. Bizler, fotoğraf işini hallettikten sonra kafile başkanı ile görüşen o arkadaşa adamın isminin ne olduğunu soruyoruz. Arkadaşımız elindeki kağıda karikatür eskizi şeklinde karaladığı ismi heceliyor bize: "E şey... Mister Ka-ri-ye Ca-a-mu-u'u galiba" diyor. Önce birbirimize, ardından arkadaşın yüzüne bakıyoruz. Yazdığı isimle arkadaşın halini birleştirince hep birden kahkahayı basıyoruz tabii. Anladığınız gibi, arkadaşın kafile reisi ismi olarak aldığı, kafilenin ilk olarak ziyaret edeceği yerin, yani Karagümrük'teki Kariye Camii'nin ismi. ..... Almanya'da yaşayan vatandaşlarımızın sayısı 4 milyona yakın. Bu vatandaşlarımızdan onbinlercesi orada işveren. Yani patron. Almanya'ya işçi olarak gelen ilk nesil Türkiye'deki alışkanlıklarını, gelenek ve göreneklerini hiç terketmemiş. Bu durum Almanlar için itici bir unsur olarak değerlendiriliyor. Doğru veya yanlış. Ama, düşündük ki şu yapılabilirdi... Madem orada gurbektçilerimiz var. Madem oraya daha çok eğitimsiz, işsiz güçsüz insanlarımızı yolladık. O zaman,Türkiye, diğer ülkelerden farklı olarak burada bir 'Türk-Alman ilişkilerini geliştirme ve olgunlaştırma Enstitüsü' adı altında akademik bir çalışma yapabilirdi. Bu yapılsa idi şu an oradaki Türk nüfusu ve bunların tasarrufları AB yolundaki Türkiye için fevkalade güçlü bir malzeme olurdu. .... Demek ki bizim meselemiz bir değil aslında hani var ya; "dert bir değil, elvan elvan" türünden olmuş. Bütün bunlar çözüm beklerken, aslında çözümü için de şu sıra son sürat yol alınmaya başlamışken, birileri tarafından bazı şeylerin saptırılmaya, takozlanmaya çalışılmasına ne demeli bilmem ki! Atağa geçtiler ETS ve Öger Tur kuruluşu AtlasJet TÖSHİD eski Başkanı Kaptan Pilot Tuncay Doğaner idaresinde başarıdan başarıya koşuyor. THY'den sonra ilk IATA üyesi özel havayolu şirketi olan AtlasJet, 11 Nisan 2005 tarihinden itibaren hem yaz sezonuna hem de yeni uçuş noktalarına merhaba diyor. Nisan ayında filosuna katacağı yeni uçaklarla kapasitesini daha da artıracak olan AtlasJet, İstanbul'dan Ankara, Antalya, İzmir, Bodrum, Dalaman, Kars, Adana, Trabzon, Malatya, Van ve Kıbrıs' a uçuyor. AtlasJet, 11 Nisan'dan itibaren İstanbul-Ankara arasında her gün 4 sefer yapacak. Karşılıklı olarak gerçekleşecek olan bu seferler Ankara'dan Bodrum'a ve Dalaman'a da bağlantılandırılarak hizmet yaygınlaştırılacak. İstanbul-Ankara arasında 69 YTL fiyat uygulayacak olan firma, Ankara yolcularını otogar ve çevre ilçelere ücretsiz olarak otobüslerle transfer de edecek. Onur Air her gün 80 saat uçacak İç hatlarda İstanbul çıkışlı 10 noktaya sefer düzenleyen Onur Air, yaz tarifesiyle birlikte birçok hatta sefer sayısını arttırırken, iç hat uçuş noktalarına Dalaman'ı da dahil ediyor. Geçen yıl toplam 1 milyon 546 bin 260 iç hat yolcusu taşıyan firma, bu yıl ilave seferlerle bu rakamı en az 1 milyon daha artırmayı hedefliyor. Pazar (dün) gününden itibaren başlayan yaz tarifesinde Onur Air, uçakları sadece iç hatlarda her gün 58 sefer yapıp 80 saat uçacak. 29 Kasım 2005'e kadar devam edecek yaz tarifesine göre; Onur Air'in İstanbul çıkışlı Adana, Antalya ve İzmir uçuşları günde 4 sefere çıkartıldı. Günde 2 sefer olan İstanbul-Diyarbakır uçuşları ise 1 Haziran'dan itibaren hafta içi 3 sefere, haftada 4 gün olan İstanbul-Kars uçuşları 4 Haziran'dan itibaren haftada 5 sefere yükselecek. Yaz tarifesinde, İstanbul çıkışlı günde 1 sefer olan Erzurum, Kayseri, Malatya, Samsun ile günde 2 sefer olan Trabzon uçuşları ise aynı kaldı. 1 Nisan'da haftada 3 seferle İstanbul-Bodrum uçuşlarına başlayacak Onur Air, okulların tatil olmasından itibaren bu hatta her gün 2 sefer yapacak. 1 Haziran'dan itibaren de haftanın her günü 1 seferle İstanbul-Dalaman uçuşları başlayacak.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.