THY ödüle doymuyor

A -
A +

Avrupa Havayolları Birliği (Association of European Airlines- AEA) 2006 yılı ilk dokuz aylık verileri açıklandı. Lufthansa, British Airways, AirFrance, KLM, Iberia gibi Avrupa'nın büyük havayolu şirketlerinin de üye olduğu Avrupa Havayolları Birliği'nin verilerine göre Türk Hava Yolları, eylül ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 23.5 artışla en çok yolcu artışı sağlayan ulusal havayolu şirketi oldu. Ocak-eylül döneminde ise bir önceki yıla göre toplam tarifeli seferlerde yüzde 19.5 oranındaki yolcu sayısı artışıyla Türk Hava Yolları 3'üncü sırada yer aldı. Türk Hava Yolları, Avrupa Havayolları Birliği'nin Eylül 2006 verilerine göre, en büyük 10 havayolu şirketi (Airfrance, Alitalia, Austrian, British Airways, Iberia, KLM, Lufthansa, SAS, Swiss, Türk Hava Yolları) arasında yüzde 86.5 zamanında kalkış oranıyla 1'inci sırayı aldı. Aynı değerlendirmeye göre THY ocak-eylül döneminde ise yüzde 83.2 zamanında kalkış oranıyla 2'nci sıraya yerleşti. Ayrıca THY, Avrupa Havayolları Birliği raporuna göre eylül ayında tüm seferler dikkate alındığında binde 4.3'lük bagaj kayıp oranıyla Avrupa'nın en az bagaj kaybeden havayolu şirketi oldu. >> Havacılık sektöründe küresel pazar payı 2.6 trilyon dolar Airbus'ın son Küresel Pazar Tahminine göre 2006 - 2025 yılları arasında 2.6 trilyon dolar değerinde 22 bin 700 adet yeni yolcu ve kargo uçağı talebi olacak. Airbus'ın tahminine göre yeni kurulan havayolu şirketleri 100'ün üzerinde koltuk kapasiteli 21 bin 900 yeni yolcu uçağına ihtiyaç duyacaklar ve bu da yılda ortalama bin 100 yolcu uçağı teslimatı yapılacağı anlamına geliyor. Bu ihtiyaç yüzde 4.8 oranında yıllık trafik artışı sağlayacak ve yolcu /trafik 2 katına çıkacak. Aynı dönem için kargo/ton/kilometre oranının da yüzde altı artması bekleniyor. En önemlisi ise bu dönemde hem operasyon giderlerini düşürmek hem de çevresel endişeleri gidermek için yakıt tasarrufu yüksek olan uçaklara talep artacak. Bu etken 12 binden fazla uçağın yenilenmesine sebep olacak. Airbus Operasyon ve Müşteri Direktörü John Leahy, "Önümüzdeki 20 yıl içerisinde yolcu uçağı sayısı 2 kat ve hatta biraz daha fazla artacak. 2000 yılından beri yeni şirketlerin kurulmasının yanı sıra gelişmekte olan devletlerin ekonomilerindeki güçlü büyüme, var olan koltuk sayısında neredeyse yüzde 30 artış sağladı. Bu trend Asya-Pasifik bölgesinde devam ediyor ve 2025'e kadar dünya pazarının 3'te biri kadar daha büyümesi bekleniyor" dedi. > Turizm hükümetin değil milletin politikasıdır Gecenin ilerlemiş saatleri... Bir grup üniversiteli genç anfide misafirin açıklamalarını dinliyor. Gençlerin gözlerindeki ışıltı ülkenin yarınlarına tutulmuş güçlü birer projektör gibi parlıyor. Bakanın gözlerindeki ışıltı gençlerinkinden az değil. Soru soran üniversitelilere bakarken onlardan gerçekten cevaplanmaya layık, konuya vakıf, eğitimlerine, yapılarına, kültürlerine; en azından temsil ettikleri kurumlara uygun değerde soru bekliyor. Hatta, geliştirilmiş çözüm projeleri umuyor. Yok! Soru yok! Sataşma çok! Bakan bey gençlerin mesnetsiz muhalifliklerini anlamaya çalışıyor; şaşkın ve üzgün... Turizm sektörünün kalemşörleri dergi, gazete, yöresel yayın, internet siteleri her ki nereyi bulurlarsa basıyorlar figanı; 'Tanıtım politikaları yetersiz. İşi bilinçli yapmıyorlar. İçerde ve dışarıda temsil... Bu böyle olmaz... Biz bu uygulamalarla daha çooookk turist bekleriz... Gibi...' E, iyi güzel be arkadaşlar, madem bu işten iyi anlıyorsunuz. Madem sektörün problemlerine vakıf, aktörleri ile içli dışlısınız. Hani birer çözüm önerisi sunsanız. Bu öyle değil de böyle olur deseniz. Dediğinizin faydalı olacağını ispat etseniz. Aslında çoğunuz da biliyorsunuz ki turizmde mesafe almış ülkelerin tanıtımlarında devletle özel sektör denk oranda harcama yapıyorlar. Ağırlığı paylaşıyor, mutluluğu da birlikte tadıyorlar. Türkiye 1983'ten 2000'li yıllara gelinceye kadar turizmle ilgili teşhisini tek ayak üzerinde tutmuş: Yatak kapasitesi, içte dışta tanıtım propagandaları... Ulaşım imkanlarına değinilmemiş neredeyse... Oysa bu konuda söz sahibi ülkelerin turizm hareketliliğine bakıldığında görülecek olan ilk destek unsuru ulaşım imkanlarıdır. Hükümetin teşhisi ve tedavi usulleri yerindedir Turizmde 2010, 2020 yıllarının planlamasını yapan hükümetin ilk olarak ulaşıma el atması, çalışmayan damarların fark edildiğini ve neşterin en isabetli noktada kullanıldığını ifade etmektedir. Şunu hep birlikte teslim etmeliyiz ki herhangi uluslararası bir konuda politikanın bakanı, iktidarı, partisi, görüşü, fikri, anlayışı olmaz! O politikanın milleti olur, vatandaşı olur. O politikanın ideali olur, ilkesi olur, dahası şanı şerefi haysiyeti olur... Bu olurlar hep beraber olur, birlikle dirlikle olur. Şartlanmış 'hasımlık' handikapından bir an evvel kurtulabilirsek bizim AB trenimiz çoktan istasyondan ayrılmış olur bile... Katar katar huzur, vagon vagon bereket taşır Anadolu'nun o köşesinden bu kıyısına... Bu sizce de bizim elimizde değil mi? >> Lufthansa'dan Amerika yolcularına özel promosyon Lufthansa Alman Havayolları'nın başlattığı indirim kampanyası sayesinde Kuzey Amerika yolcuları 17 Aralık 2006 tarihine kadar ve 2 Ocak-28 Şubat tarihleri arasında: İstanbul, Ankara ve İzmir'den New York'a 333 euro, Philadelphia'ya 379 euro, Chicago'ya 359 euro, Washington'a 379 euro, Denver'a 469 euro, Miami'ye 409 euro, San Francisco'ya 429 euro, ve Los Angeles'a 444 euro ödeyerek seyahat edebilecekler.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.