Abdestte ayak yıkamak

A -
A +

Bir arkadaş "Kur'anda abdest alırken ayakların meshedilmesi emrediliyor. Namaz vakitleri de üç olarak bildiriliyor. Şimdiki tatbikat yanlıştır" diyor. Böyle bir şey var mı? CEVAP: Namaz üç vakittir, ayaklar mesh edilir diye bir âyet yoktur. Abdest âyetinin meali şöyledir: (Ey inananlar, namaza kalktığınızda yüzlerinizi, dirseklere kadar ellerinizi, başlarınızı meshedip topuk kemiklerine kadar ayaklarınızı yıkayın.) [Maide 6] Peygamber efendimiz 23 sene abdest aldı, bir defa çıplak ayaklarına mesh ettiği vaki değildir. Mestlerine mesh ettiği ise vakidir. Bu konuda birçok sahih hadis vardır. Kur'an-ı kerimi Resulullah efendimizden daha iyi anlayan kim vardır ki? Binlerce sahabi gelmiş binlerce tabiin onlardan görmüş ve binlerce kitap yazılmıştır. Hiçbir kitapta ayaklar mesh edilir diye yazmıyor. Kur'anda üç vakit namaz var demek de yanlıştır. Peygamber efendimiz 23 sene beş vakit namaz kılmıştır. Bu konuda da sayısız sahih hadis vardır. Muteber kitaplardan nakil yapmayanlara itibar etmemelidir. Mekruha önem vermemek İslam Ahlakı kitabının, Cennet Yolu ilmihali kısmında, (Bir kimse, kıbleye karşı ayağını uzatıp yatmak veya tükürmek gibi bir mekruhu işlese, ona bu yaptıkların mekruhtur, işleme deseler, o da, her günahımız bu kadar olsa dese, küfründen korkulur. Yani, mekruhu önemsiz bir şey saydığı için) deniyor. Bizim caminin düzgün itikatlı imamı, minbere çıkılan basamağa secde ediyor. Kendisine, "Bu mekruh değil mi niye secde ediyorsunuz" dediğimiz zaman, (Bu kadar haram ve bid'at işliyoruz, mekruha sıra mı gelir) dedi. Mekruhu önemsiz saydığı için bu imam küfre girdi mi? Arkasında namaz kılmak caiz mi? CEVAP: Sözü uygun değildir, yaptığı da yanlıştır. Ancak, düzgün itikatlı bir müslümana hüsnü zan edilir. Tövbe etmiş olabilir. İmam olduğuna göre namaz kılıyor, harama mekruha dikkat ediyordur. O mekruhu işlemesinde bir mazereti olduğunu düşünmeli, iyiye yorumlamalıdır. Dört şeyin kıymeti Teke riayet etmek sünnettir. Ama tek olmayan kıymetli olmaz mı? CEVAP: Teke riayet etmek ayrı, kıymetli şeylerin tek ve çift olması ayrıdır. Dört şey ile ilgili çok husus vardır. Birkaçı şöyledir: Yeryüzünün düzeni dört şey iledir: Toprak, su, ateş ve rüzgar. Tabiatın düzeni dört şey iledir: Sıcaklık, soğukluk, nem ve kuraklık. Dinin salahı dört şey iledir: Namaz, zekat, oruç ve hac. İnsanın salahı dört şey iledir: Yemek, içmek, giyinmek ve barınmak Dört kitap: Tevrat, İncil, Zebur ve Kur'an-ı kerim. Dört melek: Cebrail, Mikail, İsrafil ve Azrail (Aleyhimüsselam) Dört halife: Ebu Bekir, Ömer, Osman, Ali (radıyallahü anhüm) Dört mezhep: Hanefi, Maliki, Şafii ve Hanbeli. Dört mevsim: İlkbahar, yaz, sonbahar, kış.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.