Sual: Salih bir Müslümana, dinen fakir olup olmadığını sordum, hesapladı. Nisaba ulaşmadığını, fakir olduğunu söyledi. Ben de zekâtımı ona verdim. Aradan bir müddet geçtikten sonra, o kimse, ben yanlış hesaplamışım, dinen zenginmişim, verdiğin parayı da harcadım. Sen zekâtını bir fakire ver dedi. Zekâtımı tekrar bir fakire vermem gerekir mi? CEVAP: Fakir mi, zengin mi diye gerekli araştırmayı yaptığınız için tekrar vermek gerekmez. Zekât verilebileceğini, soruşturup anlayarak, zekâtını verdikten sonra, bunun zengin olduğu anlaşılsa, zararı olmaz; yani zekât kabul olur. Fıkıh kitaplarında deniyor ki: Zekât verilecek olan kimse, fakir olduğunu, zekât alabileceğini söylemişse, bu kimsenin, zekât almaya hakkı olup olmadığını araştırmak gerekmez. Buna zekât verince, soruşturarak, araştırarak vermiş sayılır. (Nehr-ül-faik) İZİN VERİLEN TALEBE Sual: Eskiden, İslamiyet'i yaymak için izin verilen talebenin, evliya olması gerekir miydi? CEVAP: Hayır. İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki: Sevdiklerimizden birine, talebeyi yetiştirmek için, izin vermekten maksat, imanın gevşediği, çok kimselerin yoldan çıktığı, din bilgilerinin unutulduğu bu fırtınalı zamanda, Müslüman evlatlarına Allah yolunu göstermesi, kendisinin de talebesiyle uğraşırken, onlarla birlikte ilerlemesi içindir. Bu inceliği iyi anlamalı ve ömürde geri kalan birkaç günlük fırsatta çalışarak, talebeyle birlikte nimete kavuşmalı. Yoksa bu izni büyüklük ve olgunluk alameti sanıp, maksattan mahrum kalmamalıdır. (1/217) KREDİ KARTIYLA ALIŞVERİŞ Sual: Her türlü alışverişte, kredi kartı kullanmak caiz midir? CEVAP: Kredi kartı kullanmak caizdir. Kredi kartıyla, bir malı taksitle daha pahalı almak da, caizdir. Zaruretsiz kredi kartından nakit çekip faiz ödemek caiz değildir. Bir de, zaruret olmadıkça, kredi kartı borcunu geciktirip, cezalı ödemek caiz olmaz. Bunun gibi elektrik, su faturalarını da geciktirip ceza vermek caiz değildir. Para bulamamış veya unutarak geciktirmişse günah olmaz. "ŞEYTAN DOLDURUR!" Sual: Boş silahı temizlerken "şeytan doldurur" deniyor. Şeytan boş silahı doldurur mu? CEVAP: Hayır. Bu söz, (Silahı boş zannettiğimiz halde, boş olmayabilir, şeytan unutturabilir veya başkası doldurmuş olabilir. Dikkatli olmalı) anlamında söyleniyor.