Herkesin suçu kendinedir

A -
A +

Sual: Kitaplarınızda Muaviye övülmektedir. İyi birisi olsa idi, oğlu Yezid'i iyi yetiştirirdi. Oğlu Yezid'in melanetleri ortada iken, babasını övmek Müslümanlığa aykırı değil midir? CEVAP: Bu mantık Müslümanlığa aykırıdır. Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki: (Kim doğru yola girerse, kendi lehine girer. Kim, kendi aklına uyarsa, sapıtırsa, kendi zararına sapıtır. Kimse kimsenin günahını çekmez.) [İsra 15] Kocası yüzünden karısı, karısı yüzünden kocası, babası için oğlu, oğlu için babası suçlanamaz. 1- Kabil'in yaptığı cinayetten babası Âdem aleyhisselam suçlanamaz. İlk insan ve ilk Peygamber olan Âdem aleyhisselam için (Eğer oğlunu iyi yetiştirseydi, kâfir olmasını önlerdi) denir mi hiç? 2- Kenan'ın inkârcılığı yüzünden gemiye binmemesi, "Dağa çıkıp kurtulurum" demesi, kâfirlerden olması yüzünden, babası Nuh aleyhisselam suçlanamaz. Nuh aleyhisselam için (Eğer oğlunu iyi yetiştirseydi, kâfir olmasını önlerdi) demek doğru olur mu? 3- İkrime radıyallahü anh, babası Ebu Cehil idi. Her sahabi gibi cennetlik idi. Babası Ebu Cehil diye suçlanamaz. Eshab-ı kiramdan birçok sahabinin babası kâfir idi. 4- Hz. Ali'nin babası Ebu Talib kâfir idi. Bundan dolayı Hz. Ali suçlanamaz. [Ebu Talib, öldükten sonra diriltilip iman etti.] 5- Hz. Asiye, Firavun'un hanım idi. Kocası Firavun kâfir diye, hanımı Hz. Asiye suçlanamaz. 6- Lut aleyhisselam ile Nuh aleyhisselamın hanımları kâfir idi. Hanımları için kocaları suçlanamaz. 7- Peygamber efendimizin amcası Ebu Leheb müşrik idi. Yukarıda bildirilen âyetten de anlaşılacağı gibi, hiç kimse, yakınlarından dolayı suçlanamaz. Hele Eshab-ı kiramın hiç biri suçlanamaz. Çünkü hepsini Allahü teâlâ Cennete koyacağına söz vermiştir. (Hadid 10) Hepsinden razı olduğunu bildirmiştir. (Maide 119) Hz. Muaviye, Resulullah efendimizin kayınbiraderi olup, vahiy kâtiplerindendi. Oğlu Yezid'in melanetleri diye anlatılanların çoğu da, İbni Sebecilerin uydurmalarıdır. Hepsi doğru olsa bile, âyet-i kerimelerle ve hadis-i şeriflerle cennetlik olduğu sabit olan babasına nasıl dil uzatılabilir? NOT: İbni Sebeciler, hadis-i şeriflere uydurma derken, kendileri uydurma tarihlere inanmaktadır. Genelde tarihi yazanlar sıradan insanlardır. Ama hadisleri toplayanlar büyük İslam âlimleridir. Yalan yazmaktan korkan dindar insanlardır. Alîm bilen demektir Sual: Esma-i hüsnadan olan alîm ismine tam bilen demek uygun mudur? Bunun gibi Basir ismine de tam gören demek uygun olur mu? CEVAP: Alîm ismi Kur'an-ı kerimde yüzden fazla geçiyor. Hiçbir tefsirde tam bilen diye bir ifadeye rastlamadık. Hemen bütün tefsirlerde, hakkıyla bilen, her şeyin içini ve dışını en mükemmel bilen diye açıklanıyor. Alîm, bilen demektir. Neyi bilen, her şeyi bilen demektir. Nasıl bilendir? Hakkıyla bilen, en iyi bilen demektir. Alîm, kısaca her şeyi hakkı ile, en iyi bilen demektir. Basîr de gören demektir. Neyi gören? Gizli açık her şeyi gören demektir. Nasıl görendir? Her şeyin dışını ve içini bir uzuv olmadan müşahede edendir. Tam gören ifadesi biraz yavan kalmaktadır. Gizli açık her şeyi en iyi gören demek daha uygun olur. ---------------------------------- Tel: 0 212 - 454 38 20 Faks: 0 212 - 454 38 29 www.dinimizislam.com

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.