Sporu sev, Olimpik Anne ol

A -
A +
Türkiye'de her 10 çocuktan ikisi spor yapıyor. Halbuki son senelerde belediyeler çok fazla spor salonu açtı, parklar başta olmak üzere birçok alana spor aletleri yerleştirdi. Ne kadar doğru olduğu tartışılır ama şehirde yaşayan insanların yüzde 75'inin yakın çevresinde ücretsiz erişebileceği bir spor tesisinin var olduğu iddia ediliyor. Da... Yapan yok!
Spor, nihayetinde bir kültür meselesi. Sadece tesis kurmakla olmuyor tabii. O kültürün insanlara aşılanması da lazım. Önce kültür yani.
Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi (TMOK) işte bu kültürü vermek maksadıyla bir seferberlik başlattı. Prima, Ariel, Gilette, Orkid ve Head & Shoulderg gibi markaların sahibi P & G Türkiye'nin sponsorluğunda gerçekleştirilen bu projenin hedefinde çocuklar var. Çocuğuna spor yaptıran annelere güzel de bir isim bulunmuş: Olimpik Anne.
TMOK Başkanı Prof. Dr. Uğur Erdener, Türkiye'de genç ve çocuk nüfusunun fazla olduğuna ve spor konusunda ciddi bir potansiyel bulunduğuna dikkat çekerek; "Kaynaklarımızı seferber ederek ülkedeki spor yapma alışkanlığını arttıracağız" dedi. Olimpik Anne Projesi'nin önemli bir adım olduğunu belirten Erdener, şöyle konuştu. "Ülkemizde sporun gelişmesi ve daha fazla sporcunun Olimpiyat hayali taşıması için spor yapma imkânlarının arttırılması gerekiyor. Biz bu proje ile bunu yapıyoruz."
Sporun aile ve çocuklar üzerinde olumlu etki yaptığını kim inkâr edebilir ki? Çeşitli araştırmalarda ispatlandı ki, spor öz güveni arttırıyor, sağlıklı ve hijyenik bir hayat sunuyor. Fakat Türkiye'de her 10 anneden biri, her 10 babadan biri düzenli spor yapıyor.
Orta Anadolu ve Ege'de düzenli spor yapanların oranı diğer bölgelere göre daha fazla. Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da yaşayan çocuklar, düzenli spor yerinde sokakta top oynamayı tercih ediyorlar. Metropollerde ise vaktini bilgisayar ve internet başında geçiriyor.
Erkekler spordan futbol, basketbol ve koşuyu anlıyor. Kızlar ise voleybol, yüzme ve bisikleti. Sporun hem çeşitlendirilmesi, hem yaygınlaştırılması, hem de sürekli hale getirilmesi gerekiyor.
P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, Olimpik Anneler Kurulu'nun da desteğiyle Türkiye çapında spor yapma şuurunu arttırmaya yönelik kampanyalar yapacaklarını bildirdi. Turnaoğlu ayrıca P&G ürünlerinin 2 milyon 600 bin kadına ulaştığını belirtti ve bu kadınlardan çocuklarını spora yönlendirmelerini isteyeceklerini bildirdi.
Mahalli idarelerin bu projeye destek vermesi de önemli. Bayburt, Çanakkale ve Kocaeli valileri bu konuda her türlü desteği vermeye hazır olduklarını bildirdi.
Kalp-Damar Hastalıkları, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de sık görülen ölüm nedenleri arasında yer alıyor. Hareketsizlik, sağlıksız beslenme ve aşırı stres kalp hastalıklarını tetikleyen faktörlerin başında geliyor. Spor ise en etkili korunma yöntemlerinden biri.
12-18 Nisan "Kalp Sağlığı Haftası." Bu haftaya girerken spora başlayın, çocuğunuza spor yaptırın ve sağlıklı yaşayın.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.