Teknoloji bu işte

A -
A +

Vodafone'un "Teknoloji Zirvesi"nde, teknoloji konuşuldu. Kimin nerede olduğunu göstermesi bakımından çok önemliydi bu Zirve...

Giysilerimiz değişiyor, yeme içme alışkanlıklarımız değişiyor, zevklerimiz değişiyor, iletişim değişiyor, şehirlerimiz değişiyor... Hasılıkelam hayatımız değişiyor.
Teknoloji hayatımıza girdikçe oyun da değişiyor tabii, oyunun kuralı da.
Mobil iletişim operatörü Vodafone Türkiye tarafından gerçekleştirilen Teknoloji Zirvesi'nde konuşan iş dünyasının önde gelen isimleri bakın neler söyledi:
Mehmet Büyükekşi 2023 Hedefine eski yöntemlerle varmanın imkânsızlığına vurgu yaptı ve "yeni ekonomiye odaklanmamız ve teknolojiye yatırım yapmalıyız" dedi.
Bilgi ekonomisinde çok hızlı bir dönüş olduğuna dikkat çeken TÜSİAD Başkanı Cansen Başaran dünyadaki dokuz teknolojik gelişmeyi izlediklerini ve bunun en tepesine de dijital ekonomiyi koyduklarını söyledi.
ING Bank Genel Müdürü Pınar Abay ise dijital bankacılık geliştikçe bankaya duyulan ihtiyacın azaldığının, artık insanların bir 'tık'la tüm işlemlerini yapabildiklerinin altını çizdi ve "Bankacıya, daha doğrusu bilgiye ihtiyaç var ama bankaya ihtiyaç kalmadı" dedi.
Vodafon Türkiye CEO'su Gökhan Öğüt ise 2014 yılında 5 milyon aboneyi dijitalleşmeyle tanıştırdıklarını söyledi. Ayrıca 770 bin şirket ile dijitalleşme diyaloğu başlattıklarını söyledi.
Vodafone malum uluslararası bir firma. Dünyada 450 bin kişiye, 20 milyon işletmeye hizmet veriyor ve yeni yatırımlar yapmaya devam ediyor.
Zirve'nin gerçekleştiği günün akşamı ünlü modacı Arzu Kaprol'un bir defilesi vardı. Kaprol, tasarımı "kıyafet mimarlığı" olarak tanımlayan bir sanatçı. Birçok uluslararası ödülü var ve oldukça başarılı. Mercan Dede ile ortak gerçekleştirdiği "Dijital Defile" harikaydı ve değişimin ne olduğunu tüm gerçekçiliğiyle ortaya koydu. Işık, ses ve görüntünün neler yapabileceğini gördük o defilede. Türkiye'nin, kendi sanatçılarıyla böyle iddialı bir defile gerçekleştirmesi alkışlanacak bir başarı.
Bu değişim sacayağı şeklinde gerçekleşiyor aslında: Firma, tüketici ve fikri mülkiyet sahibi.
Fikri mülkiyet sahibi düşünüyor, firma bu düşünceye yatırım yapıyor ve tüketici kullanıyor. Değişimin özü; insan. Düşünen, hayal eden ve uygulayan insan. O ne kadar farklı düşünürse, değişim de o kadar hızlı ve gerçekçi oluyor.
Dünyada sanayi ve hatta teknoloji yerini bilgiye bıraktı. İnsan unsuru öne çıktı yani. Türkiye'nin bu yeni çağı yakalaması ve inovatif düşünen insana yatırım yapması gerekiyor. Ar-Ge yapması gerekiyor.
Yazıyı Arzu Kaprol'un bir sözüyle bitirmek istiyorum: "Geçmiş değerli ama geleceğe de bakmamız lazım."
İkisini harmanlayıp sunmak ise en doğrusu tabii. Ayrıca, farklı olma imkânı da verir bu. Ki, farklı olmak çağın en önemli unsuru.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.