Türkiye turizmde büyüyor

A -
A +

Türkiye'de otel ve hastane sayısı arttı. Hizmet kalitesi yükseldi. Sıra, pastayı büyütmeye geldi...

Türkiye kum-deniz-güneş turizminde belli bir yere geldi. Kongre ve sağlık turizminde küçümsenmeyecek mesafe katetti. Futbol ve golf turizmi de iyi gidiyor. Tarih, kültür, eğitim ve yayla turizmi var sırada.

Türkiye'nin 2023 yılı turizm hedefi; 63 milyon turist, 86 milyar dolar gelir. Şayet sektör doğru yönetilir ve doğru stratejiler uygulanırsa, bu rakamı 2023 yılından önce yakalaması mümkün. O yıl geldiğinde ise 100 milyar dolar turizm geliri elde etmek işten bile değil.

Turizm eskiden acenteler kanalıyla tanıtılır ve odalar onlar aracılığıyla satılırdı. Şimdi de öyle ama internetin aktif kullanılmasıyla birlikte online satışlarda da ciddi artışlar oldu. İstanbul'daki otellerin yüzde 25'i online rezervasyonlarla satış yapıyorlar. İnternetten tanıtım ve satışı göz ardı etmemek lazım.

Geçen gün İstanbul'da World Tourism Forum gerçekleştirildi. Açılış konuşmasını İsveç Eski Başbakanı Fredrik Reinfeldt'in yaptığı foruma çok sayıda yabancı firma ile ülke temsilcisi katıldı. Dünya turizmine yön veren bu liderler "Avrupa, Rusya Türk Cumhuriyetleri ve Körfez Ülkeleri'nde sektörün geleceği"ni ve Türkiye'nin rolünü tartıştı.

2015 yılının birinci çeyreğinde, çevre ülkeler ateş çemberi içinde olmasına rağmen Türkiye'ye gelen turist sayısı bir önceki senenin aynı dönemine göre yüzde 1.3 oranında artış gerçekleşti. Burada sektörün ortak strateji uygulamasının önemli rolü olduğunun altını bilhassa çizmek lazım.

World Tuorism Forumu'nun ana teması ortak strateji üzerine kuruluydu. Türkiye, son yıllarda gerçekleştirdiği reformlar sayesinde bölgenin sağlık merkezi oldu. Hastane, hekim, tedavi ve sonrası hizmetlerde oldukça başarılı bir konuma geldi.

Amerika ve Avrupa ülkelerindeki hastaneleri hem yüksek teknoloji, hem de kaliteli hekim hizmetine sahip ama fiyatları oldukça yüksek. Rusya, Orta Doğu ve Afrika ülkelerinde ise yeterli teknoloji de yok, hekim de. Türkiye en son teknolojiyi kullanıyor ve oldukça yetenekli hekimleri var. Dolayısıyla hem Doğu'dan, hem Batı'dan hasta çekebiliyor. Bu pastayı büyütmek lazım.
Bu da doğru stratejilerle mümkün. Türkiye geçmiş yıllara hemen her sektörde, ferdi davrandı ve bunun bedelini de fazlasıyla ödedi. Hizmet kalitesinden taviz vermeden, makul fiyat politikası uygulaması gerekiyor. 

Hindistan sağlık turizminde bu politikalar sayesinde cazibe merkezi oldu. Keza Singapur, Malezya ve İsrail. Bu ülkeler de tedavi ve hizmet konusunda oldukça iddialı. Ayrıca ucuz.
Dünya sağlık turizmi 100 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip. Türkiye bu pastadan henüz 500 milyon dolar bir pay alıyor. Yüzde yarım yani ve 12'nci sırada. Sahip olduğu potansiyel, çok daha fazlasını almaya müsait halbuki. Estetik, onkoloji, organ nakli, robotik cerrahi, ortopedi ve ilik naklinde oldukça başarılı.

Forumun sponsorlarından biri de MLP CARE idi. Sektörün iki büyük markası Medical Park ve Liv Hospital'ı tek çatı altında buluşturan MLP CARE, 26 hastane ve 7 milyon hasta ile Türkiye'nin en önemli oyuncularından biri oldu ve sağlık turizminde iddialı hâle geldi. Bu tür birlikteliklerin sektöre önemli katkı sağlayacağını hatırdan çıkarmamak lazım.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.