BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Çile köprüsünün yaya yolu yok!..

Anlat Derdini Feridun Ağabeye
Anlat Derdini Feridun Ağabey'e
Facebook
Feridun Ağabey size İstanbul’un en işlek ve zaman zaman trafiğin durma noktasına geldiği köprüsüyle ilgili yazıyorum. Bu köprü Yenibosna, Sefaköy, Halkalı bölgesine açıldığı gibi E-5, Havalimanı TEM Bağlantı Yoluna açılan bir kavşakta ve koskocaman yoncada dört bir yandan araç trafiği devam etmekte. Çevresinde otel, AVM ve konutların artmasıyla yaya yolcusu da artan bu köprü karayollarına göre Yenibosna Değirmenbahçe Caddesi üzerinde. Bu işlek caddeye vatandaşın girmesini kimse düşünmemiş mi bilemiyorum? Bir yayanın bu köprüden geçmek istediğinde en az üç kere trafiğin içinden geçmesi gerekiyor. Bu hem yayalar için hem araçlar için tehlike oluşturuyor. Bahçelievler Yenibosna ile Küçükçekmece Sefaköy'ü birbirine bağlayan, E-5 Havalimanı ile TEM'i bağlayan yol üzerindeki köprünün normal bir zamandaki fotoğrafını sizlerle paylaşıyorum. Bakınız ne köprü üstünde ne köprü altında ne gidiş ne gelişte bir yaya yolu yok! Bu bize çok büyük zorluk veriyor… Çevredeki otellerden StarCity AVM ve Istwest'teki cafe ve restoranlara yerli ve yabancı turistler geliyor. Aynı köprüden Yenibosna, Sefaköy, Halkalı bölge halkı sabah akşam işe gidip geliyor. Bu köprü yaya tarafından kullanılmak zorunda kalınan bir kavşakta. Bunun bir de yağmur çamur kar kış olayı var. Yetkililerin bir an önce bu köprüye yaya yolu ayarlamak için çözüm üretmesini dört gözle bekliyoruz. Köprünün üstünden ve kenarlarından bir an önce yaya yolu açılmasını istiyoruz. Saygılarımla...
           Bayram Kırtaş-İstanbul
 
 
Egzoz gazına maruz kalmamak için
 
Feridun Ağabey insan sağlığını doğrudan etkileyen egzoz gazlarının zehirli ve öldürücü gazlardan olduğunu bilenler çoktur. Öyle ki, kapalı bir mekânda çalışan bir aracın egzoz gazları, ortamdaki oksijeni azaltıp hızla CO ve CO2 gazlarını artırdığı için, aynı ortamdaki nefes alan her canlı az sonra ölmeye mahkûm olur. Peki, açık havadaki, yollardaki egzozlar zehirsiz midir? Aksine o da yavaş yavaş aynı etkiyi yapmaktadır. E5-E6 gibi yollarda takriben 1 saat yolculuk yapmak sigara içmiş gibi aynı riski ciğerimize yükler.  Öyleyse ne yapalım? Yolculuktan da, motorlu taşıtlardan da vazgeçemeyiz. Bu yollardan gidip, geleceğiz elbette. Ama zararı azaltabilir, bazı tedbirler alabiliriz. Bu konuda zararın çoğu egzozu soldan çıkan araçlardan (dolmuşlar, pikaplar, kamyonlar ve otobüsler) geliyor. Biz de trafik sağdan işlediğine göre, egzozların da sağdan çıkması, sollayan araçların egzoz dumanına maruz kalmaması gerekir. Tabii ki bu konu bir kanun muvacehesinde düzeltilebilir. Daha önce de iki defa bu sütunda enerji tasarrufu ile ilgili olarak, saatlerin bir defaya mahsus geri alınmadan, yaz saatinin kışın da devam etmesi gerektiğini; yaz gelince yine ileri, kış gelince yine geri alarak gerçek enerji tasarrufunun daha çok yapılabileceğini yazmıştım. Avrupa’da güneş doğunca hayat ve hareket başlıyor. Bizde ise 1-2 saat sonra, ancak hayat başlıyor. Sayın Enerji Bakanımız bu konuda acizane bizim gibi düşünüyor. Yakında, belki de kışa girerken, saatlerin geri alınmadan devam edeceğini bekliyorum. Bir de şu egzozların soldan çıkması yasaklanır, sağa alınırsa 'duman altı' olmaktan kurtuluruz.
             Mak. Müh. Mevlüt Yavuz-Adana
 
 
 
Soğan, telefon, yazılım üzerine…
 
Bir ton soğan üretip 100 gramlık telefon alıyoruz. Bunu değiştirmek için dijitale, elektroniğe, yazılıma daha çok yatırım yapmalıyız. Hiçbir faydası olmayacak üfürük bilgileri öğretmek için yılda 10-20 milyar dolar ek para harcıyoruz.
20 milyon evladımız okulda ne öğreniyor? Aldığı bilgilerin yüzde kaçı üretime yönlendiriliyor?
Bu konuları etraflıca yazmak, anlatmak, dile getirmek istiyorum ama kaale alan, okuyan, dinleyen yok. 200'den fazla üniversitemiz var. Allah için bir tane faydalı yazılım üreteni var mı?
Bu dünyadan göçüp gideceğim. 30 yıldır bilim dünyamızı takip ediyorum... Devasa holdinglerimiz, bilişim/elektronik şirketlerimiz var.
Neden bir işletim sistemi yazılımı üretmiyorlar? Mesela Vestel, Turkcell neden bir Windows/Android/Linux/Pardus/IOS benzeri temel yazılım üretemiyor? Bu çok mu zor?
Pardus ele alınıp neden geliştirilmiyor?
Zorlu Holding/Vestel'in sahibi Sayın Ahmet Nazif Zorlu Bey, artık bir Windows da siz ürettirseniz ne iyi olur. Yazılımın temel simgelerini, ikonlarını, menülerini, ara yüzlerini 5 kuruş almadan ben yapıvereceğim... Sadece bir çay ikram edin yeter... Ölmeden önce yerli bir yazılım kullanalım, ne olur... 1991 yılından beri günde ortalama 5-10 saat bilgisayar ile çalışıyorum. İş amaçlı kullandığım 34 yazılımın hiçbirisi Türk uzmanlarının buluşu değil...
Otomobil de yapalım ama bire bin kazanç sağlayan yazılım sektörüne de el atalım artık...
AutoCAD, Corel Draw, Paint Shop Pro, Photo Shop, Swish, Flash, Solid Works, Proteus, MultiSIM, Fireworks, Indesign... gibi yazılımların kaç TL'den sunulduğunu bir öğrenin, depresyona girersiniz...
         Ali Özdemir-Eğitimci yazar/Bolu
  • Facebook'ta paylaş
  • Twitter'da paylaş
  • Twitter'da paylaş
605366 https://www.turkiyegazetesi.com.tr/yazarlar/anlat-derdini-feridun-agabey-e/605366.aspx
YORUMLAR ARKADAŞINA ÖNER
loading
Kapat
KAPAT