Vatandaş ne mesaj verdi? Siyasiler nasıl davranıyor?

A -
A +
7 Haziran günü verdiği mesajla siyaseti ters köşeye yatıran vatandaş, onlardan ortak akılda birleşmelerini de istedi.


Expo Milano Türkiye pavyonu resmî açılışını gerçekleştiren Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci ile dönüş yolunda koalisyonu konuştuk. Zeybekci "Vatandaşın verdiği mesajı doğru okumak lazım" dedi ve muhtemel koalisyonlarla ilgili şu açıklamayı yaptı: "Vatandaş, AK Partiye bu kez tek başına değil de koalisyon hükümeti kurma görevi verdi. Genel Başkanımız Davutoğlu 8 Haziran sabahı mesajı aldığımızı ve bu görevi yerine getirmeye hazır olduğumuzu açıkladı."
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın hükümeti kurması için bir milletvekilini görevlendirme sürecinin temmuz ayı başlarında mümkün olabileceği tahmin ediliyor. Zeybekci "Bu görevi alan Genel Başkanımız CHP ile görüşmelere başlayacaktır" dedi. Görüşmelerin öncesinin de önemli olduğuna dikkat çeken Zeybekci sözlerini şöyle tamamladı: "CHP'nin akşam söylediği, sabah söylediğini tutmuyor. Daha dikkatli olması koalisyonun bir an önce kurulmasına yardımcı olur."
TOBB, TÜSİAD, MÜSİAD gibi sivil toplum kuruluşlarının liderlerle görüşmelerinin olumlu olduğunun altını çizen Zeybekci, "Hemen kurulsun" şeklinde ısrarcı olmalarının ya da "Ülkede şartlar kötüye gidiyor" gibi açıklama yapmalarının doğru olmadığını belirtti.  


Expo Milano ve biz

Expo,"Exposition"un kısaltılmışı ve sergi anlamına geliyor. Sanayi, bilim, teknoloji ve kültür faaliyetlerinin sergilenip konuşulduğu Expo, 160 yıllık bir geçmişe sahip. İlki 1852 yılında Londra'da gerçekleşmiş. Eyfel Kulesi, 1889'da gerçekleştirilen Expo Paris'in eseri. Sergi için yapılmıştı bugüne kadar geldi.
Esas Türkiye'yi anlatacaktım; konu Paris, Londra taraflarına kaydı. Türkiye neredeyse hemen her Expo'ya katıldı. Fakat hiçbirine ev sahipliği yapamadı. Bu seneki Expo'ya İzmir talip olmuştu, kıl payı kaçırdı.
Expo Milano'daki Türk Pavyonu gerçekten muhteşemdi. 4 bin metrekare alana sahip ve beş büyük stanttan biri. Expo Milano'nun ana teması "gıda ve enerji" idi. Gıda ve enerjinin insanlık için ne kadar önemli olduğuna vurgu yapılıyor ve alınan tedbirler sergileniyor.  


Tanıtıma tam not

Expo Milano Türkiye Pavyonu Selçuklu ve Osmanlı mimarisini yansıtan bir tasarımla inşa edilmiş. Bakır ve çini gibi yine Türkiye'ye has malzemeler kullanılmış. Çay, kahve ikram ediliyor ve Türk mutfağı tanıtılıyor. Ürünler her 15 günde bir değişiyor. Biz gittiğimizde fındık vardı, önümüzdeki günlerde zeytinyağı başlayacakmış. Altı ay boyunca birçok ürün tanıtılmış olacak yani.


Expo Antalya 2016

Türkiye Pavyon alanında bir botanik standı da var; Türk bitkilerinin teşhir edildiği. Tohum, bitki, çiçek ve kurutulmuş ürünler çok ilgi görüyor. Önümüzdeki sene Nisan ve Ekim ayları arasında Antalya'da Botanik Expo gerçekleştirilecek. Expolar adı üstünde tanıtım yeri. Türkiye bu sene Expo Milano'da ürünlerini sergilediği gibi 2016 Botanik Expo Antalya'nın da tanıtımını yapıyor. Avrupalı süs bitkilerini tanıyor ve ilgi gösteriyor. Dolayısıyla o standın biraz daha büyük tutulmasında fayda var.   


İki ülke kıyaslaması

Expo Milano'da hemen her ülke yer almıştı. Kimi Türkiye gibi büyük pavyonlarda yer almış, kimileri daha mütevazıydı ama hepsi vardı. Bazılarını gezme imkânım da oldu. Japon Pavyonu mesela: Ahşap tasarımıyla çok sükse yaptı Japonya. Tanıtımların hepsi dijitaldi. Her işleri tertip ve düzenliydi.
Türkiye Pavyonu ise daha bir kabulleniciydi. Kendisini duvarlar arasına gizlememiş, herkesin uğrayabileceği bir açıklığı mekânlaştırmıştı. Dokunulacak, görülecek ve duyulacak birçok ürünü vardı.


THY farkı

Birçok kere söyledim. Bir kez daha söylüyorum. THY, Türkiye'nin tanıtımı konusunda Kültür ve Turizm Bakanlığı'ndan daha etkili ve daha başarılı. Milano Expo'da da öyleydi. Ürünleri, hizmet kalitesi ve tanıtım filmleriyle göz doldurdu.


Tertiplemek zor mu?

Milano Expo, yenilikleri merak eden iş adamları tarafından ziyaret ediliyor. Fuarcıların da gitmesi lazım. Milano altyapıyı yapmış. İnşaatı ülkelerin kendisi yapmış. Sadece alan olması yetiyor fuar organizasyonu için. Oteller dolu. Yeme içme mekânları turist kaynıyor. Alışveriş merkezleri de öyle. Milano darphaneydi sanki...
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.