BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Tuvale düşen tabiat

Tuvale düşen tabiat

Ressam Nevin Göker Ulutaş’ın tabiattan ilham alarak ürettiği tabloları, farklı bir resim dilini gözler önüne seriyor. Sanatçı, yeni sergisinde 35 adet peyzaj çalışmasına yer veriyor.



iraat Bankası Tünel Sanat Galerisi, Ressam Nevin Göker Ulutaş’ın son dönem çalışmalarına ev sahipliği yapıyor. Daha ziyade peyzaj çalışmaların ağırlıkta olduğu sergide Göker’in, simgelerle anlatımcı tarzı dikkat çekiyor. Sanatçının son dönem yaptığı 35 eserinden oluşan sergi, 21 Şubat tarihine kadar açık olacak. Ulutaş’la 40 yılı geçen sanat hayatı üzerine konuştuk: Sanatçı ve halk arasında bir kopukluk olduğu yönündeki yaygın kanaate inanıyor musunuz; sizin bu tür kaygılarınız var mı? ULUTAŞ: Ben düşüncelerimi samimiyetle ve olduğu gibi aktarıyorum tuvalime, içimden geldiği gibi çalışmayı seviyorum. Eserlerin anlaşılamaması gibi bir şey sözkonusu olamaz. Halkın sizi anlamamasından korkmak çok yanlış, bu sanatçının kendisine kısıtlama getirmesi anlamına gelir ki, işte sanatçı bu noktadan sonra biter. Bir sanatçı bu tür kaygılarını ancak dünya sanatındaki gelişmeleri ve halkı ile olan münasebetleri ile giderebilir. Halkın resim sanatından kopukluğu biraz da eğitimim sistemimizden ve şüphesiz eğitim eksikliğimizden kaynaklanıyor. Peyzaj ağırlıklı Eserleriniz ağırlıklı olarak peyzajdan oluşuyor. Bunun sizin için ayrı bir önemi var mı? ULUTAŞ: Kendimi böylelikle daha rahat ifade edebildiğime inanıyorum. Elbette doğayı çok sevmem bu tarzı benimsememde etkili oldu. Bu sevgiyi notürmordlarla da anlatmam mümkün olabilirdi ancak peyzajda daha geniş bir anlatım gücü buluyorum. Kendinizi belli bir ekole bağlı olarak görüyor musunuz? ULUTAŞ: Ekol olarak kimseyi kendime örnek almadım, ancak öğrencilik yıllarımda George Rould’un çalışmaları ve işçiliği çok hoşuma gitmişti. Empresyonist sanatçılardan Monet ve Manet’in çalışmaları da benim için önemlidir, ancak belli bir tarzı seçmiş, belli bir akıma yönelmiş olduğumu söyleyemem. Daha ziyade peyzaj ağırlıklı simgelerle çalışıyorum; yani anlatımcı bir tarzım var. Kısıtlama yok! Eserlerinizi incelediğimizde farklı dönemlerde değişik tarzdaki eserleriniz dikkat çekiyor. Bu değişimin moda akımların bir ürünü mü? ULUTAŞ: Hayır, böyle ifade etmek doğru olmaz. Bu konuda kendime kısıtlama getirmek veya moda cereyanlara uymak gibi bir kaygım olmadı. 40 yıllık sanat hayatımda farklı bazı dönemler yaşadım elbette. İfade etmek istediklerimi çoğu kez ağaç simgeleriyle anlatmaya çalıştım, ancak daha sonraki yıllarda sanat tarihi öğretmeni olmam ve eşimin de mimar olması benim mimari konulara yönelmeme sebep oldu. Bunun üzerine eski Türk evleri üzerine çalışmalara başladım. Bu konuda bir kaç sergim oldu. Daha sonraki dönemlerde bulutlar ve denizler benim ilham kaynağım oldu ve deniz dalgaları ve bulutların hareketleriyle tekrar soyuta dönüş başladı, zaten son dönem çalışmalarım da ağırlıkta bu tür eserlerden oluşuyor. Tollu’nun öğrencisi 1960 senesinde Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Resim Bölümü’nden, Cemal Tollu Atölyesi’nden mezun oldu. 1958 yılında Paris Genç Sanatçılar Bienali’ne katıldı. 1960 yılında ilk sergisini İstanbul Belediye Sanat Galerisi’nde açtı. Yüksek Ressamlar, daha sonra Çağdaş Ressamlar Cemiyeti’nin kurucu üyesi olarak yıllarca hizmet etti. Yurtdışındaki ilk sergisini Almanya’da Schramberg’de gerçekleştirdi. Birleşmiş Kadın Sanatçılar Derneği ile Londra, Paris, Viyana, Roma sergileri ile Barcelona’da açılan sergiye; Akademi Mezunlar Cemiyeti’nin üstlendiği Ürdün sergisine iştirak etti. 28 kişisel sergi Ulutaş, sanat hayatı boyunca Papis (Luvr), Firenze ve Roma’daki sanat müzelerinde tetkik ve çalışmalarda bulundu. İştirak ettiği devlet sergilerinden Resim ve Heykel Müzesi’ne dört resmi alındı. Atatürk Üniversitesi’nde bir resmi, Almanya, İsveç, Fransa’daki bazı koleksiyonerlerda; Yurtiçindeki banka ve özel koleksiyonlarda eserleri bulunuyor. Tünel Sanat Galerisi’ndeki sergi, şu ana kadar 150’nin üzerinde grup sergiye katılan Ulaş’ın 28. kişisel sergisi oldu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109182
    % 0.02
  • 3.8295
    % 0.32
  • 4.4967
    % -0.19
  • 5.1066
    % -0.19
  • 152.933
    % -0.23
 
 
 
 
 
KAPAT