BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Farklı olun kazanın...

Farklı olun kazanın...

Kazanmanın tek yolunun farklı, çarpıcı ve sıra dışı olmak olduğunu ortaya koyan ‘Mor İnek’ felsefesi firmalara zirvenin yolunu gösteriyor.



İSTANBUL- Dünyanın önemli şirketlerine konumlandırma ve farklılaşma konularında danışmanlık yapan ABD’nin önde gelen pazarlama düşünürlerinden Steve Rivkin, farklılaşmak için şirketlerin kendilerini rakiplerinden daha özel kılanı ortaya koymaları gerektiğini söyledi. Mor İnek Farklılaşma Konferansı ve Fuarı, Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleştiriliyor. Tüm ürün ve hizmetlerin birbirine benzediği bir dünyada fiyat ve kâr baskısını aşmanın tek yolunun farklı, çarpıcı ve sıra dışı olmak olduğunu ortaya koyan Mor İnek felsefesinin tartışıldığı konferansta, farklılaşmanın yollarını bulmak konusu ele alındı. “Farklılaş ya da öl” Konferansta konuşan Rivkin “Farklılaş ya da öl” başlıklı sunumunda, katılımcılara farklılaşmanın ipuçları hakkında bilgi verdi. Rivkin, bir şirketin, ürünün veya markanın farklılaşması için önce kendisine “Piyasadaki pozisyonum ne? Nasıl bir konumda olmak istiyorum? Rakiplerimden farkım ne? İsmim pozisyonumu destekliyor mu?” gibi soruları sormaları gerektiğini belirterek, şirketlerin kendi işlerini müşterilerinin bakış açısıyla izlemesi gerektiğini söyledi. Steve Rivkin, günümüzde insanların fikrini değiştirmenin pek kolay olmadığını kabul ederek, “Farklılaşmak için sizi rakiplerinizden daha özel kılan nedir? Bunu ortaya koymalısınız” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT