BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Gizli kalmış dev

Gizli kalmış dev

13. Uluslararası Züccaciye & Hediyelik Eşya ve Elektrikli Ev Gereçleri fuarı Züchex, 10-14 Eylül 2004 tarihleri arasında İstanbul’da düzenlenecek.



İSTANBUL - 13. Uluslararası Züccaciye & Hediyelik Eşya ve Elektrikli Ev Gereçleri fuarı Züchex, 10-14 Eylül 2004 tarihleri arasında İstanbul’da düzenlenecek. Yaklaşık 1 milyar dolarlık iş hacminin gerçekleştiği ve Türk firmalarının uluslararası arenaya açılmasında büyük rol oynayan fuarı düzenleyen Li-Fe Medya Fuarcılık Yayıncılık Genel Müdürü İrfan Tıraş, “Daha iyisini yapmak için potansiyelimiz var. Yeter ki, çabalarımız desteklensin. Bu bizim için en önemli itici güç olacak” dedi. Firmaların dışa açılma noktası İlk defa 7 yıl önce Mecidiyeköy’de çok sınırlı sayıda firmaların katılımı ile başlayan Züchex Fuarı’nı 2000 yılında Tüyap’a taşıdıklarını belirten İrfan Tıraş, “10-14 Eylül 2004 tarihleri arasında Tüyap’ta 8 hol ve 42 bin metrekarelik alanda gerçekleşecek olan fuara yerli ve yabancı 500’e yakın firma katılacak. Züchex, züccaciye, hediyelik eşya ve elektrikli ev aletleri sektörleri açısından Türkiye’nin vitrini. Uluslararası bir fuar ve yabancı ziyaretçi ve katılımcılar açısından Türkiye pazarını tanımada, ticari ilişkiler kurmada eşsiz bir fırsat. Yerli firmalar için dışa açılma konusunda en önemli kanal. Yabancı firmalar Türkiye pazarını Züchex’te tanıyorlar. Aynı şekilde yerli firmalar da kendilerini Zücehx’te dünyaya pazarlıyorlar. Bugün Züchex’in vitrininde yer almadan ihracat yapmak neredeyse imkansız. Bu özellikleri itibariyle çok büyük bir ticari potansiyele sahip olan Züchex’in yaklaşık olarak 1 milyar dolarlık bir iş hacmi var” dedi. Tanıtıma ihtiyacımız var Uluslararası arenada, özellikle de iş potansiyeli açısından, Türkiye’nin hiç tanınmadığını söyleyen Tıraş, “Ülkemiz ya çok az tanınıyor, ya da yanlış tanınıyor. Bu sebeple biz fuarımızdan çok ülkemizin tanıtımına öncelik vermek zorunda kalıyoruz. Bunda da sınırlı ölçüde başarı gösterebiliyoruz. Çünkü, iyi bir tanıtım için çok büyük bir ekonomik güç gerekiyor. İnsanlar öncelikle ülkenize gelip gelmemekte tereddüt ediyorsa, siz yaptığınız organizasyonu ne kadar iyi tanıtırsanız tanıtın bir yerde tıkanıyorsunuz. İşte tam bu noktada devletin desteğine ihtiyacımız var. Bu beklenti dolaylı destek kapsamında. Ülkemizin iyi tanıtılmasının, dolaylı olarak bize de katkısı oluyor. Ayrıca, diğer ülkelerdekilerin benzeri fuar desteklerini bekliyoruz. Eğer bunlar gerçekleşirse fuarlarımız çok daha kaliteli ve üst seviyede bir fuar olacak ve bu da dolaylı olarak, bu defa Türkiye’nin tanıtımına katkı olacak” dedi. 3 bin yönetici geliyor Züchex’e, turizmcilerin önemsediği ve Türkiye’ye gelenler arasında sayıca azlığından yakındıkları, üst gelir seviyesinde yaklaşık 3 bin yöneticinin geldiğini belirten İrfan Tıraş, “Bu insanlar hem ciddi harcamalar yapıyorlar hem de tanıtım için en etkin yol olan, Türkiye’yi gelip görmüş insanların döndüklerinde Türkiye’ye referans olmaları açısından da önemli imkanlar sunuyor ki, biz Life Medya olarak yabancı ziyaretçilerimizin rahatlığı ve memnuniyeti için her türlü titizliği gösteriyoruz. Züchex’in turizm açısından Türkiye’ye bir katkısı da, iş turizmi. Çünkü, biliyoruz ki, ‘iş turizmi’ ülkemiz için yeni bir kavram” dedi. Yabancıları şaşırtıyoruz Yabancı firmaların Türkiye’ye gelmeden önce önyargılarının bulunduğunu söyleyen İrfan Tıraş, “Özellikle Avrupa kökenli şirketler ülkemize gelirken çok fazla bir beklenti içinde olmuyorlar. Tabii bu, ilk defa ziyaret edenler için geçerli. Fakat ülkemize gelip gördükten sonra buldukları ticari ortam ve şartlardan etkileniyorlar, şaşırıyorlar. Türkiye’de sektörün geldiği noktayı yakından görüp ciddi miktarda ticari bağlantılar kuruyorlar. Fikir teatisinde bulunabiliyorlar. Genelde beklentilerinin üzerinde tatmin olarak ülkemizden ayrılıyorlar. Züchex gibi bir platformun varlığı yerli ziyaretçiler açısından da büyük avantaj. Bu fuar ile onlar için öncelikle zaman tasarrufu sağlıyoruz. Çok daha kısa sürede doğrudan ilişki kurarak ticaret yapabiliyor, yeniliklerden haberdar oluyor, firmaları yakından tanıma fırsatı bulabiliyorlar. Züccaciye, hediyelik eşya ve elektrikli grupta Türkiye’de bulunabilecek her şey Züchex’te yer alıyor” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT