BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 50. yılda hedef 80 milyon dolar

50. yılda hedef 80 milyon dolar

Kuruluşunun 50. yılında 80 milyon dolar ciro hedefleyen Tamek, aynı zamanda yılda 140 bin ton sebze ve meyve alımı yaparak 5 bin çiftçi ailenin de geçim kaynağı



> Hasan Basri Özaydın İSTANBUL- Tamek Genel Müdürü Dr. İrfan Demiryol, bu yıl üretim ve satışları en az yüzde 10 artırarak, cirolarını toplam 80 milyon dolara çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi. Tamek’in kuruluşunun 50. yılı dolayısıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Demiryol, 1955 yılında Bursa Karacabey’de Mehmet Sipahioğlu tarafından kurulan Tamek’in bugün 230’un üzerinde farklı ürünün üretimini gerçekleştirdiğini söyledi. Demiryol, Tamek’in Türkiye çapında 5 bin çiftçi ile kontratlı ekim anlaşması yaparak Türk ekonomisine katkı sağladığını belirterek, ‘’140 bin tonluk bir üretim kontratlı şartlarda bizim denetimimiz altında yapılıyor. 50 bin ton da serbest piyasadan alıyoruz” 2 milyon euroluk kapasite yatırımı İrfan Demiryol, meyve sularında ve konservelerde herhangi bir koruyucu madde kullanmadıklarını, ürünlerin hiçbirinde hormon ya da genetiği değişmiş gıdalar bulunmadığını söyledi. Tamek’in geçen yıl 69 milyon dolar ciro, 63 ülkeye yaklaşık 12 milyon dolar da ihracat gerçekleştirdiğini ifade eden Demiryol, ‘2005 yılında hedefimiz, üretim ve satışlarda en az yüzde 10 artış sağlamak ve toplam ciromuzu 80 milyon dolara çıkarmaktır’’ dedi. Meyve suyu üretim kapasitelerini artırmak için bu sene 2 milyon euro yatırım yaptıklarını ve kapasiteyi 150 milyon litreye çıkardıklarını da anlatan Demiryol, ‘’(Tamek’se koy sepete) sloganını çok benimsiyoruz” Kişi başına 3 litre meyve suyu İrfan Demiryol’un verdiği bilgilere göre meyve suyunda Türkiye’de kişi başına 3 litrelik bir tüketim var. 70 milyonluk nüfusta 200 milyon litre civarında meyve suyu tüketiliyor. 150 milyon litre civarında da aromalı içecek ve içecek grubu olarak tanımlanan meyve suyu tüketiliyor. 350 milyon dolarlık pazarın önümüzdeki yıllarda, mevye suyu tüketiminin 10 litreyi bulması ile büyümesi bekleniyor. Demiryol, bu sene 30’a yakın yeni ürün çıkardıklarını, bir kaç ay içinde yeni ürünlerin piyasaya geleceğini belirtti. Tamek’in öncelikle kendi içinde bir toparlanma süreci yaşadığını kaydeden Demiryol, “Biz kendimizi meyve sebze ürünleri eksenli bir şirket olarak belirlediğimiz için başka alanlara şimdilik ilgi duymuyoruz” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT