BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Hamam kültürünü dünyaya satıyoruz

Hamam kültürünü dünyaya satıyoruz

Geleneksel hamam kültürümüzü modern tasarımlarla birleştirerek yeni bir konsept oluşturan Vitra’nın yeni banyo ürünleri hem iç pazarda hem de dış ülkelerde büyük ilgi görüyor.



> Mustafa Sezer İSTANBUL- Eczacıbaşı Grubu’na bağlı Vitra’nın Pazarlama Müdürü Berna Erbilek, geleneksel hamam kültürümüzü, modernlikle birleştirdiklerini ve yeni ürünleriyle hem Türkiye’de hem de Avrupa’da üst gelir gruplarından talep gördüklerini söyledi. 40 yılı aşkın süredir yıkanma, temizlenme, hijyen, arınma, rahatlama ve dinlenme konularında araştırma yaptıklarını vurgulayan Berna Erbilek, “Türk hamamı geleneğinden yola çıktık. Suyla olan ilişkimizi yeniden keşfediyor ve modern hayata dahil ediyoruz. Yurtdışında “Vitra Bathroom Culture” lansmanı mart ayında ISH fuarında yapıldı. Türkiye’de ise mayıs ayında UNICERA fuarında “Vitra Banyo Kültürü” tanıtıldı. Bu iki aylık süre zarfında bu konseptin özellikle üst segment satışları hareketlendirdiğini söyleyebiliriz. Yurtdışından da ilk aldığımız tepkiler oldukça olumlu. Fakat sayılarla konuşmak için henüz çok erken. Banyo kültürü konseptinin yanısıra hem tadilat mevsimi olması sebebiyle hem de halen süren kampanyamızdan dolayı satışlarımız oldukça iyi gitmektedir” şeklinde konuştu. Banyoda devrim yaptık Vitra Pazarlama Müdürü Berna Erbilek, banyoyu önemli bir kişisel bakım alanı olarak gördüklerini ve birbirinden farklı sunulan tasarımlarla banyoları hayat stillerine uygun birer mekan haline getirmeyi hedeflediklerini vurgulayarak şunları söyledi, “Banyoyu kuytu birer mekandan hayatın bir parçası haline getirmeyi düşündük. Banyoların da aynı evlerimizin salonu gibi yaşam stilimizi ve kişisel zevklerimizi yansıttığını düşünüyoruz ve evimizin diğer mekanlarında nasıl bir tarz hakimse, banyomuza da bu izleri taşımak istiyoruz. Örneğin evimiz klasik bir tarzda döşenmişse banyomuzu da bu tarzda tasarlamaya çalışıyoruz. Vitra Banyo Kültürü konseptinde Türk hamamının somut özelliklerinden çok soyut özelliklerinden esinlenildi. Aslında esinlenilen hamam kültürüdür. Bu topraklarda asırlardır var olan Türk hamamı kültüründen esin alarak, banyoyu modern insanın dinlendiği, okuduğu, kendiyle başbaşa kaldığı, ailesi ve arkadaşlarıyla zaman geçirdiği bir yaşam alanına dönüştürdük.” 75’in üzerinde ülkeye ihracat 700’ün üzerinde ürün çeşidiyle, beş kıtada 75’in üzerinde ülkeye ihracat yaptıklarını vurgulayan Erbilek şöyle devam etti: “Anadolu’nun binlerce yıllık seramik geleneğinden ilham alıyoruz, tasarım üstünlüğünü ileri teknolojiyle buluşturuyoruz. Bu alandaki toplam ihracatın %70’ini gerçekleştirmekteyiz. Avrupa’dan Amerika’ya, Afrika’dan Uzakdoğu’ya 60’dan fazla ülkeye ihracat yapmakta ve stratejik işbirliklerine imza atmaktayız. Her yıl yeni yeni pazarları portföyümüze eklemekteyiz. Almanya’da %12, Avusturya’da %10, İngiltere’de % 6, ABD’de % 3, Fransa’da %3, İtalya’da %2, İsrail’de %8 ve Yeni Zellanda’da %10 pazar payımız bulunmaktadır. Banyo Kültürü Konsepti çerçevesinde hedefimiz, üst segment ürünlerimizin satışını arttırmaktır.” Geçmişten günümüze Vitra oluşturduğu yeni modern banyo kültüründe geleneksel Türk hamamlarında olduğu gibi banyoları daha güzel mekanlara dönüştürüyor. Rusya’da yeni fabrika Vitra Pazarlama Müdürü Berna Erbilek, hem seramik sağlık gereçleri hem de tamamlayıcı ürünler ya da banyo mobilyası alanlarında yeni yatırım planları olduğunu söyledi. Rusya’da yeni bir üretim tesisi kuracaklarını ifade eden Erbilek, “komple banyo çözümü sunabilmek adına ürün gamımıza dahil edeceğimiz duş kabini gibi yeni ürünlerimiz söz konusu. Katma değerli ürünler sunabilmek için ünlü tasarımcılarla çalışılmalarımız devam etmektedir” dedi. Erbilek ürünlerinde tasarıma çok önem verdiklerini vurgulayarak, Türkiye’den Defne Koz ve İnci Mutlu, Almanya’dan Noa Design, Hollanda’dan Pilots Design ve son olarak da dünyaca ünlü tasarımcı Ross Lovegrove gibi ünlü tasarımcılarla çalışıtklarını söyledi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 103235
    % 2.07
  • 4.7171
    % 0.01
  • 5.5018
    % -0.57
  • 6.2889
    % -0.17
  • 197.827
    % 0.14
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT