BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sanal markete hücuum!

Sanal markete hücuum!

Kar yağışından dolayı evinden çıkamayan tüketiciler, internet aracılığıyla marketlere yüklenince sanal market satışlarında patlama oldu. Sanal alemde satış yapan marketlerde satışlar yüzde 100’e varan oranlarda artarken, talep patlamasından dolayı da bütün izinler kaldırıldı.



>> Mehmet Gel İSTANBUL- Kar yağışından dolayı evinde mahsur kalan tüketici, internet aracılığıyla marketlere yüklenince sanal market satışlarında patlama oldu. Migros& Kangurum Genel Müdürü Serdar Kaşıkçı, son üç gündür aldıkları siparişlerde yüzde 100 oranında bir artış gördüklerini söyledi. Gima Alternatif Kanallar Genel Müdürü Tunca Meriç ise, artan taleplere yetişebilmek için sanal market bünyesindeki tüm izinleri kaldırdıklarını, siparişlerin zamanında ulaşması amacıyla da tüm araçları takviye ettiklerini bildirdi. Migros&Kangurum’da siparişler yüzde 100 arttı Türkiye’nin en büyük sanal marketi olan Migros& Kangurum Genel Müdürü Serdar Kaşıkçı, kar yağışının yoğunlaşmasıyla birlikte gelen siparişlerde yüzde 100’e yakın bir artış kaydettiklerini ifade ederek şu bilgileri verdi: “Biz havaların normal olduğu günlerde sadece İstanbul’da günlük ortalama 400 ila 500 civarında sipariş alıyorduk. Ama yoğun kar yağışıyla birlikte bu rakam 700-800’lere çıktı. Özellikle son bir haftadır yoğun sipariş alıyoruz. Taleplere yetişmekte hayli zorlanıyoruz. Ancak kar yağışı beklentisinin daha önce duyurulması dolayısıyla biz de hazırlıklarımızı yapmıştık. İlave bir dizi tedbirler aldık. Bütün araçlarımızı seferber ettik. Atıl duran araçlarımız dahi siparişlere yönlendirildi. İstanbul geneline toplam 32 araçla dağıtım hizmeti veriyoruz. Ayrıca vardiyalı çalışan tüm ekiplerimizin izinlerini kaldırdık.” Gima’da izinler kaldırıldı Sanal market satışı yapan ikinci büyük market olan Gima’da da satışlar kar yağışıyla birlikte yüzde 50 oranında arttı. Gima Alternatif Kanallar Müdürü Tunca Meriç, son dönemde yaşadıkları kapasite artışıyla ilgili olarak şunları söyledi: “Yoğun kar yağışı ile birlikte, alışveriş merkezlerine gidemeyen müşteriler alternatif satış kanallarına yöneldiler. Gima Süpermarketlerinin, müşterilere çağrı merkezi ile 7/24 hizmet veren telefonla sipariş hattı Alo Gima 444 10 00 ve internet üzerinden satış sitesi sen-al market “www.gima.com.tr”nin de satış hacmi bu dönemde arttı. Normal satış trendinin yüzde 30 üzerinde çalışmaya başladık. Ekstra talepleri araç ve personel artışı ile destekledik. Sen-al market ve Alo Gima araçları deneyimli şoför ve personelinin yanı sıra, kar şartlarına uygun teçhizat ile müşterilere hizmet vermekteler.” ALIŞVERİŞLER GIDAYA KAYDI Sanal marketten satış yapan şirketler, alışverişlerde daha çok gıdaya yönelme gördüklerini ifade ettiler. Migros&Kangurum Genel Müdürü Serdar Kaşıkçı, müşterilerin daha ziyade kriz dönemlerinde görülen multi paket alımlarına yöneldiğini kaydetti. Kaşıkçı, şunları katardı: “Herkes evinden çıkıp arabasına binip markete gitmek yerine bizi tercih ediyor. Sıcacık evinden soğuğu dahi hissetmeden bilgisayarı tuşlayarak istediği ürünü satın alabiliyor. Gördüğümüz kadarıyla müşterilerimiz yaptıkları alımlarda ortalama sepetlerini yükselttiler. Tüketicilerin özellikle deprem gibi kriz dönemlerinde görülen bir alışveriş eğilimine yöneldiklerini tespit ettik. Yani siparişlerin çoğunda gıda malzemeleri ağırlıklı yer tutuyor.”
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 98028
    % 0.96
  • 5.7029
    % -0.53
  • 6.3956
    % -0.91
  • 7.0772
    % -1.06
  • 258.521
    % -0.48
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT