BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Habercilikte güven önemlidir

Habercilikte güven önemlidir

“Herkesin bilgi üretebildiği ve paylaşabildiği günümüzde, temel habercilik değerlerine eskisinden çok daha fazla ihtiyaç duyulmaktadır. Bilginin sertbestçe üretilmesi iki önemli ve acil problem çıkarıyor: Hacim ve güvenilirlik. İşte bu noktada medya kuruluşları için ciddi fırsatlar var: Bilgi kaynakları sınırsız olacak ama bunları derleyip toparlayıp okuyucuya sunmak yine medyanın görevi olacak. Tüketici böyle durumlarda yine bildiği, tanıdığı, güvendiği medya markalarının garantisini, kaşesini arayacak. ”



>> Mehmet Koca Davos’tan bildiriyor DAVOS- Dünya Ekonomik Forumu’nun habercilik konulu oturumunda konuşan İhlas Holding Genel Müdürü Ahmet Mücahid Ören, enformasyon akışındaki serbestinin yeni bir döneme girdiğini söyledi. Mücahid Ören, herkesin bilgi üretebildiği ve paylaşabildiği bu yeni dönemde, temel habercilik değerlerine eskisinden çok daha fazla ihtiyaç duyulduğunu belirtti. İletişim teknolojisinin medya üzerindeki etkisinin tartışıldığı toplantıda, genel olarak sektörün geleceği ile ilgili endişeler seslendirildi. Bazı katılımcılar, haber dağıtımında artık her türlü engelin kalktığını, bunun da ticari açıdan sektörün değeri üzerinde olumsuz etki yapabileceğini ifade ettiler. Haber üretimi kimsenin tekelinde değil “Dağıtım, işin sadece bir tarafı. Bilgi tedarik ve üretimine de dikkat etmek gerek,” diyen Mücahid Ören sözlerini şöyle sürdürdü: “Gazete, bilgiyi geniş kitlelere açmıştı. Radyo ve televizyon bunu anlık hale getirdi. Internet ve mobil teknoloji ise kişiye özel bilgi dağıtımını mümkün kıldı. Ama şimdi çok daha önemli bir değişimle karşı karşıyayız: Haber üretimi artık kimsenin tekelinde değil. Elinizde ilginç bir bilgi varsa dünyanın en meşhur haber markaları ile okuyucu sayısı bakımından yarışabilirsiniz.” Temel gerçek: Belirsizlik Bu dinamik ortamda medya kuruluşlarının da kendi rollerini sorguladıklarını söyleyen Mücahid Ören “Sektöre hakim olan temel gerçeği belirsizlik kelimesi ile özetleyebiliriz” dedi ve şöyle devam etti: “Hepimiz soruyoruz: Gazete basımı ve dağıtımı diye bir şey kalmayacak ama acaba geleceğin gazetesi neye benzeyecek? Kaç kişi cep telefonundan televizyon haberi seyredecek? Gazetenin manşeti, televizyon bülteninin yayın akışı diye kavramlar kalacak mı? Bu soruların cevabı müşteriden gelecek. Müşterinin neyi benimseyip neyi reddedeceğini önceden tam olarak kestiremeyeceğimizi artık biliyoruz. Ama yeni her zaman güzeldir. Müşteri bu yeniliklerin en azından bir kısmına mutlaka teveccüh gösterecektir. O nedenle sektör açısından en anlamlı hareket tarzı belirsizliği kucaklamak, esnek pozisyon almak, mevcut iş modellerini dışlamadan yeni fırsatlar peşinde koşmak olacaktır.” >> Güvenilir basın kuruluşlarına daha fazla ihtiyaç duyulacak AHMET Mücahid Ören, amatör haberciliğin neredeyse sıfır maliyetle yapılabildiği bir ortama bakıp da “Artık haberciliğin değeri kalmadı” demenin de doğru olmayacağını belirtti. “Tam tersine temel habercilik değerlerine daha fazla sarılmak zorundayız,” diyen Mücahid Ören sözlerini şöyle tamamladı: “Doğrudur; eline klavye, fotoğraf makinası ya da kamera alan herkes belli bir değerde içerik üretebilir. Mesela bir felaket bölgesinden ilk görüntüler amatör kaynaklardan gelebilir... Ama bilginin bu denli sertbestçe üretilebilir olması ortaya iki önemli ve acil problem çıkarıyor: Hacim ve güvenilirlik. Bu kadar bilgiyi kim işleyip tüketime hazır hale getirecek? Daha da önemlisi neyin doğru neyin yanlış olduğuna okuyucu ve izleyici nasıl emin olacak? İşte bu noktada medya kuruluşları için ciddi fırsatlar var: Bilgi kaynakları sınırsız olacak ama bunları derleyip toparlayıp okuyucuya sunmak yine medyanın görevi olacak. Tüketici böyle durumlarda yine bildiği, tanıdığı, güvendiği medya markalarının garantisini, kaşesini arayacak. Yani medyanın rolünde bir miktar kayma olacak ama güvenilir, kitlesi olan basın kuruluşlarına ihtiyaç azalmayacak, tam tersine artacak. Okuyucu, güvendiği markaların, imzaların peşinde koşacak. Hatta bu sayede daha on yıl önce modası geçmiş bir müessese olarak görülmeye başlanan köşe yazarlığı bile yeni bir enerji kazanacak.”
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 102459
    % 0.88
  • 5.6399
    % -0.71
  • 6.3294
    % -0.71
  • 7.0547
    % 0.08
  • 260.991
    % -0.06
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT