BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > OTO DÜNYASI

OTO DÜNYASI

Çavuş logolu Citroen, robot iletişimli reklamlarla gençlerin gönlünü fethetti ve satış grafiğini yükselterek ‘artık binek otomobil sınıfında ben de varım’ dedi



> MEHMET GEL mehmet.gel@tg.com.tr ÇAVUŞ artık YILDIZ taktı Çavuş logolu Citroen, robot iletişimli reklamlarla gençlerin gönlünü fethetti ve satış grafiğini yükselterek ‘artık binek otomobil sınıfında ben de varım’ dedi C4 GENÇLERİN DESTEĞİYLE SATIYOR Citroen C4 piyasaya girdikten 3.5 yıl sonra kendi sınıfında % 5 pazar payı almayı başardı. Robot C4 reklamının ardından hazırlanan www.c4robot.com adlı internet sitesinde ise gençler yarış oyunuyla motive oluyor. Citroen, bu sitede yarışan en iyi 10 yarışmacıya C4 verecek. Ayrıca mayıs ayında C5 satışına başlayan Citröen, Avrupa Birliği’nde çok satılan bu aracın 1.6 dizel motorunu Türkiye’ye getirdi. Satış hedefi ise bin 200 adet. C4 Picasso modeli ise Citröen’in satışından memnun olduğu diğer binek aracı. Baylas Otomotiv Genel Müdürü Bora Koçak, Citroen’in 6-7 yıl öncesine kadar sadece ticari araçlarla ismi anılırken, robot iletişimli reklamlar sayesinde özellikle gençlerin desteğini alarak bugün binek otomobil satmaya başladıklarını söyledi. Koçak, “Eskiden üstün sürüş performansına rağmen orta yaş ve üstü kesim Citroen’i alıyordu. Citroen gençlere heyecan vermiyordu. Yeni modellerimiz ve farklı tasarımlarımızla birlikte özellikle de robot iletişimli reklamlarımızla gençlerin desteğini kazandık. C4’te bu müthiş tuttu. Teknoloji araçlarımızla anılır oldu. Algı otomatik olarak teknoloji odaklı oldu. Artık satışlarımızın yarısı binek otomobillerden oluşuyor” diye konuştu. BAYAN MÜŞTERİ ARTIYOR Citroen’in satış performansı ve sektörün gidişatıyla gazetemize özel açıklamalar yapan Baylas Otomotiv Genel Müdürü Bora Koçak, 2007’de bütün araçlarda toplam 13 bin 900 adet sattıklarını ve yüzde 2.4 pazar payı elde ettiklerini belirterek, 2008’de bu rakamı 17 bin 500 olarak belirlediklerini bildirdi. “Piyasa nasıl olursa olsun yıl sonunda yüzde 3’lük bir pazar payı hedefliyoruz” diyen Koçak, satışların yüzde 35’ini bayanların oluşturduğunu açıkladı. İLLE DE SEDAN Otomobil alımlarında vatandaşın tercihinin kullandığı orta büyüklükteki aracın segmentini değiştirmeden daha büyük olanına doğru kaydığını anlatan Bora Koçak, sektör genelindeki toplam satışlarda sedan tipinin yüzde 65’le ezici üstünlüğünün devam ettiğini kaydetti. Müşteri memnuniyetini esas alan bir prensiple çalıştıklarını ifade eden Koçak; “Memnuniyet açısından geçtiğimiz yıl en başarılı marka seçildik. Yedek parça stoklarımızı 3 yıl içinde servislerimizde 2 katına çıkardık. Arıza olaylarında müşteriyi araçsız bırakmıyoruz. Servislerimizden yılda bin 200 kişiyi 2-3 defa eğitimden geçirdik. Müşterinin memnun olup olmadığını telefonla takip eden bir birimimiz var” diye konuştu. Koçak, arkadaşımız Mehmet Gel’e açklamalarda bulundu. Şimdi alan kazanır Baylas Otomotiv Genel Müdürü Bora Koçak, kurlarda son iki ayda yaşanan % 25 değerlenmeye rağmen sektörde bir daralmadan bahsedilemeyeceğini ancak fiyatlarda en az % 10’luk bir zammın kaçınılmaz olduğunu kaydetti. Koçak, otomobil almak isteyenlere seslenerek, “Vatandaş, fiyatlar artmadan bir an önce arabasını alsın” dedi. YERLİ BERLINGO GELİYOR Citroen’in hafif ticari modeli Berlingo toplam satışlar içindeki % 25 payla lokomotif araç özelliğini taşıyor. Bu yıl 3 bin 500 adet Berlingo satmayı hedefleyen Citroen, Berlingo’yu 2009’dan itibaren Türkiye’de üretmeyi planlıyor. Öte yandan TOFAŞ’la NEMO projesini yürüten Citroen, bu araçtan 2 bin 500 adet satmayı hedefliyor. Kia “cee’d” gün sayıyor Kia’nın ödüllere doymayan yeni yıldızı cee’d mayıs ayında Türkiye’ye geliyor. 8 farklı Avrupa ülkesinde “Yılın Otomobili” ödülüne layık görülen Kia cee’d ayrıca, 9 Avrupa ülkesinde bağımsız otomotiv gazetecileri tarafından gerçekleştirilen toplam 32 karşılaştırma testinde sınıfındaki tüm rakiplerini geride bırakarak 1. gelmeyi başardı. Avrupa’nın ödül şampiyonu cee’d 3 kapı ve 5 kapı seçenekleri, farklı donanım paketleri ve çok özel lansman fiyatları ile 8 Mayıs’ta yapılacak lansmanla pazara sunulacak. Yeni Scania Anadolu’da Doğuş Otomotiv’in distribütörü olduğu ithal ağır ticari araç pazarının en çok satılan markası Scania, mart ayında Bursa Autoshow’da tanıtımını gerçekleştirdiği G serisi ile Türkiye yollarına çıkıyor. Scania Roadshowların ilk durağı, 6 Mayıs’ta Karabük. Yeni G serisi Scania’lar sonra 7 Mayıs’ta Bolu, 8 Mayıs’ta ise Karadeniz Ereğli’de müşterileri ile buluşacak. Yeni G Serisi, Türkiye pazarında ilk etapta Euro 3 egzoz emisyon normunu karşılayan, 12 litre hacminde, 1900 dev/dak’da 420 beygir güç, 1050-1300 dev/dak aralığında 2100 Nm maksimum tork üreten motorla satışa sunuldu. Scania HPI yüksek basınçlı püskürtme sistemi ve kabin arkası yüksek tip hava emiş sistemiyle donatılan 6 silindirli turbo dizel motor, iyi bir performansa karşılık düşük yakıt tüketimi avantajı sunuyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 98355
    % 0.37
  • 6.2007
    % -0.96
  • 7.2956
    % -0.81
  • 8.1367
    % -0.72
  • 239.114
    % -1.51
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT