BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sağlığa adım atmak!

Sağlığa adım atmak!

Uzmanlar hafif koşu ve yürüyüşün sağlık için en değerli ilaç olduğunu söylüyor... Bakın yürüyüş, hangi dertlere deva oluyor?...



DAMAR TIKANMASI: Özellikle beyin damarlarının bir kan pıhtısı yüzünden tıkanmasında yürüyüşün ne kadar önlem olabileceği yapılan araştırmalarla netleşti. Arastırmalara göre, günde 2.5 saat yürüyüş yapanlar, damar tıkanması riskini yüzde 40 azaltıyor... KİLO PROBLEMİ: Yaşlandıkça sadece diyet yaparak kilolardan kurtulmak, ya da belli bir kiloda kalmak imkansız... Günde 30 dakikalık bir yürüyüş, kilo kontrolünü elinizde tutmayı sağlıyor... Ayrıca gün boyunca enerjik olmanızı sağlıyor... ŞEKER HASTALIĞI: İki ayrı araştırma günde 30 dakikalık bir yürüyüşün özellikle ikinci tip şeker hastalığının gelişmesini önlediğini ispatladı... Dahası, diyabete meyilli kişilerde yürüyüşün yanısıra egzersiz yaparak kilo vermenin, bazı diyabet ilaçlarından iki kat daha etkili oldugu açıkca görüldü... KEMİK ERİMESİ: Yürüyüş sadece kaslara değil, kemiklere de faydalı. Araştırmalar, 20’li yaşlarından itibaren düzenli olarak yürüyüş yapan ve kalsiyum zengini yiyecekler tüketmeye dikkat eden kadınlarda, 70’li yaşlarda “osteoporoz” riskinin yüzde 30 daha az olduğunu gösterdi. DEPRESYONU ÖNLER: Evin etrafinda atacağınız bir tur bile, moralinizin düzelmesine yardımcı oluyor... Programlı yürüyüşün ruh sağlığı üzerinde önemli etkileri var. Antidepresan tedavisi ciddi depresyondan kurtulmak için izlenecek doğru ve hızlı bir yol. KANSERE KARŞI: Şaşırtıcı ama gerçek... Bağırsak ve rektum kanseri riski, her gün bir saat kadar yürüyerek büyük ölçüde azalıyor. Yürüyüş, atıkların bağırsaklardan daha hızlı atılmasına yardımcı oluyor. Toksik maddeler de vücudu daha kısa sürede terk ediyor. Böylelikle bağırsak hücrelerinin zehirlenmesi önleniyor... Bayramda beslenme önemli Uzmanlar, Ramazan Bayramı öncecinde vatandaşları birdenbire aşırı yemek yemenin, şeker, çikolata, ağır hamur işleri ve diğer tatlıları aşırı tüketmenin, sindirim sisteminde ve diğer organlarda çeşitli rahatsızlıklara yol açacağı konusunda uyardı. Ramazan ayı boyunca oruç tutan kişilerin bayramda aşırı yemek yemelerinin sindirim sistemlerinde bazı rahatsızlıklara yol açacağını belirten uzmanlar, bayramda ve bayram sonrası sağlıklı beslenme önerilerini şöyle sıraladı: Hafif bir kahvaltı ile güne başlanmalı ve gün boyu öğün atlanmamalıdır. Besinler iyi çiğnenmeli, yavaş yavaş, azar azar ve sık yenilmelidir. Ramazan bayramı boyunca tatlı, çikolata tüketimine dikkat edilmeli, çevrenin ısrarcı tutumlarından ve aşırı yeme eğiliminden mümkün olduğunca uzak kalınmalıdır. UZMAN GÖRÜŞÜ TÜP BEBEK ve akupunktur Tüp bebek tedavisinde başarıyı artırabilecek metodlardan biri de akupunkturdur. Son zamanlarda saygın bilimsel dergilerde yayınlanan makalelerde özellikle tekrar eden tüp bebek başarısızlıklarında akupunkturun faydalı bir yöntem olabileceği bildirilmektedir. Akupunkturun yumurtalıklara gelen kan akımını arttırarak yumurtalıklardaki yumurta hücre gelişimini olumlu etkileyebileceği, embriyoların yerleştirildiği rahim içi zarına olan kan akımını arttırdığı, rahim kasılmalarını engellediği ve bütün bunların sonucu olarak embriyonun rahim içi zarına yerleşmesini kolaylaştırdığı düşünülmektedir. Yine özellikle stresin başarıyı olumsuz yönde etkilediği düşünüldüğünde akupunkturun sinir sistemi üzerine olumlu etkisiyle stresi azaltarak başarıyı olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir. Tüp bebek tedavisine başlanılmasından önceki 1 aylık süre ve embriyoların yerleştirildiği gün ve gebelik testi sonunun beklendiği dönemde haftalık seanslar şeklindeki uygulamalar ideal kabul edilmektedir. > Op. Dr. Emre Karatekelioğlu KADININ GÜNLÜĞÜ SİVİLCELERE ‘soğuk’ tedavi! Evde uygulayacağınız bu formüller sayesinde sivilcelerinizden kolayca kurtulabilirsiniz > Şerbetçi otu buz küpü: 1 kaşık şerbetçiotu kozalağına 50 ml sıcak su ekleyin, kapağını kapatıp 30 dakika demleyin. Buz kalıbına boşaltın. Ve dondurucu bölmeye yerleştirin. > Adaçayı buz küpü: 1 tatlı kaşığı adaçayı yaprağına 50 ml sıcak su ekleyin, 5-7 dakika demleyin. Dondurup kullanın. > Dereotu tohumu buz küpü: 1 tatlı kaşığı dereotu tohumuna 100 ml sıcak su ekleyin, 15 dakika bekleyin. Süzüp soğutun ve kalıplara boşaltın. > Meyvesuyu buz küpü: 2 kaşık ayva suyu artı 2 kaşık maydanoz suyunu karıştırın. Buz kalıplarına döküp dondurun. Veya çilek suyuna kavun suyu ekleyin, karıştırıp dondurun. > Gül yaprağı buz küpü: 3 tatlı kaşığı gül yaprağına 50 ml sıcak su ekleyin, kapatıp soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra yapraklarıyla beraber kalıplara döküp dondurun. kolay gelsin. MARKET Huzur verici bir koku Wish of Peace EDT! Avon, barış için dileğinizi beyaz çay özleri ile buluşturan huzur verici bir parfüm, Wish of Peace EDT’yi satışa sunuyor. Üst notalarında taze bergamut, orta notalarında ferahlık veren beyaz çay ve alt notalarında sandal ve sedir ağacının rahatlatıcı etkisini barındıran koku karışımının huzur verici etkisi var. Güvenli gıda TÜKETİMİ! > Dünya Sağlık Örgütü, sağlıklı gıda tüketimini yaygınlaştırmak için bazı tavsiyelerde bulundu... > Gıdaların iyi pişirilmesi gerekiyor. Pişirilen gıdaların her tarafının en az 70 dereceye ulaşması lazım... > Pişen gıdaların uzun süre bekletilmesi mikropların çoğalma riskini artırır. Bu nedenle henüz sıcakken tüketilmelidir... > Pişirilmiş gıdalar, 10 derecenin altında dikkatlice saklanmalıdır. Pişmiş ile çiğ gıdalar arasına temastan kaçınılmalıdır... > Gıdaları hazırlamaya başlamadan önce ve her aradan sonra eller güzelce yıkanmalıdır... Bütün mutfak yüzeyleri temiz tutulmalıdır. > Gıdalar, böceklerden, kemirgenlerden ve diğer hayvanlardan korunmalıdır... Gıdaları hazırlamak için temiz su kullanmak, “içmek kadar önemlidir”... > Eğer su kaynağıyla ilgili bir şüpheniz varsa gıdalara eklemeden önce kaynatmalısınız ya da içecekseniz buz haline getirmelisiniz... İNCİ “-Hayat felsefem olarak hiç kimsenin kötülüğünü istemedim... Ama hata ve yanlış farklı şeyler... Bilinçli olarak bir insanın bana kötülük yaptığını ya da başkasına kötülük yapabileceğini gördüğümde o insandan derhal uzaklaşırım...” (...Nefise Karatay - Manken/Oyuncu) SİZDEN GELENLER Tarifiniz (...Handan Yüce Peşin’in lezzeti) >> ELMALI KEK > Malzemeler: > 3 adet orta boy elma > 2 yumurta > 1 su bardağı kıyılmış ceviz > 1 su bardağı un > 1 su bardağı toz şeker > Tarçın (miktarı ağız tadınıza göre ama fazla koyunca iyi olmuyor) >> Hazırlanışı: Elmaları zar gibi doğrayın. Yumurtaları ve şekeri bir kapta iyice çırpın. İçine elmaları, cevizi ve tarçını ilave edin. Tahta kaşıkla biraz karıştırın (fazla ezmeden) unu ilave edip bir kere daha alt üst edin. Yağlanmış bir kalıba döküp önceden ısıtılmış 170 derecede pişirin. İyice soğuduktan sonra kalıptan çıkarın. Sıcakken çıkarırsanız parçalanır. Kek kalıbı kullanırsanız (ortada delik olmayanlarından) daha kolay çıkıyor. Yağladıktan sonra un serperseniz kalıba daha da kolay çıkıyor. Afiyet Olsun! Albümünüz (...Hümeyra K.Mengi’nin albümü) HATİCE KÜBRA & AHMET HİLMİ Aydoğan ailesinin minikleri, gazetemizi büyük bir ciddiyetle inceliyor... Şiiriniz (...Asiyenur Pınar Akdağ’ın satırları) > BUGÜN DOĞMUŞUM BEN... Birkaç sene önce, ağlıyormuşum yine... Dünyanın acımasızlığını, sanki bilircesine... Yaklaşmışım adım adım gençliğe... Bugün doğmuşum ben, bugün, bugün, bu gece... Hayatın taşlı yolunda; kah yoruldum, kah düştüm... Kah gurbet pınarında; uçsuz bucaksız yüzdüm... Dünyaya küstüm, kimi zaman da güldüm... Bugün doğmuşum ben, bir yıl daha büyüdüm... Yanmışım ben, yalnızlık güneşinin altında... İbret ile baktım pembe güle dalında... Hep kendime sığındım, sessizlik yağmurunda... Bugün doğmuşum ben, nice hayırlı yıllara... GÜNÜN YEMEĞİ Zuzu Tavuklu Tombik Malzemeler > 2 adet tavuk göğüs eti > 100 gram ceviz > 300 gram light mayonez > 1 adet küçük tombik ekmek ya da baget ekmek Hazırlanışı: 2 adet göğüs etini iyice haşlayın, haşlanmış olan göğüs etinin içine ufalanmış cevizleri ilave edin. Mayonezi de üzerine döküp iyice karıştırın. Ekmeğin içine tavuk göğsünü bir bıçak yardımı ile sürün. Arasına kornişon turşu koyarak servis yapın. PÜF NOKTASI > Vitamini için kabuklu sebzeleri ve meyveleri çok ince soyun, ya da hiç soymadan kullanın... > Yeşil sebzeleri doğramadan yıkayın, aksi takdirde kesik yerlerinden vitamini kaybeder. > Yeşil salataların genellikle atılan dış yaprakları, güneşe yakın oldukları için daha çok vitamin içerir... BİZE ULAŞIN: e-posta: omer.soztutan@tg.com.tr telefon: (0212) 454 30 00 faks: (0212) 454 31 00 adres: türkiye gazetesi ihlas medya plaza 29 ekim caddesi, 34197 yenibosna/istanbul
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT