BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Efsane yine yollarda

Efsane yine yollarda

Görücüye çıktığı 1955 yılında 12 bin adet sipariş alıp 20 yıl aralıksız üretilen Citroen DS yeniden hayata döndü.



 OTO DÜNYASI ENES DEMİRAY enes.demiray@tg.com.tr  HALEF VE SELEF 1974 model Citroen DS ile geçtiğimiz hafta pazara sunulan DS3 arasındaki ortak noktalar ince detaylarda belirgin bir şekilde fark ediliyor. Her iki araç etkileyici aerodinamik yapısı ve Citroen’e özgü çizgileriyle dikkat çekiyor. Esas merak edilen nokta ise, DS3’ün atalarıyla aynı başarıyı yakalayıp yakalayamayacağı... Citroen’in 1955 ve 1975 yılları arasında üretilen sıra dışı DS serisi yeniden üretim bantlarına döndü. Ünlü İtalyan tasarımcı Flaminio Bertoni tarafından dizayn edilen DS modeli, rüzgârı delip geçen aerodinamik tasarımı ve istenebildiğinde aracın kasasını yükseltip alçaltan hidropnömatik amortisörleriyle dikkatleri üzerine çekmişti. Zamanının ilerisinde teknoloji ve farklı özelliklere sahip olan DS serisi, ilk üretildiği yıldan 1975’e kadar tam 1.5 milyon adetlik satış rakamına imza atmıştı. 1955 yılında Paris Otomobil Fuarı’nda ilk defa görücüye çıkan Citroen DS 15 dakikada 743, gün sonunda da tam 12 bin adet siparişe ulaşmıştı. KİŞİYE ÖZEL TASARIM Bugün DS3 modeliyle serinin üretimine yeniden başlayan Citroen’in aynı ilgiyi yakalayıp yakalamayacağını zaman gösterecek. Creative Technologie tarafından yeniden dizayn edilen araç, ilk bakışta DS’nin genetik özelliklerini taşıyor. DS3 kullanıcıları kendi zevklerine göre aksesuarları ve aracın dış görünümünü kişiselleştirebiliyor. Tavan, aracın gövde renginden farklı olarak siyah, beyaz, buzul mavi veya bordo olarak dört ayrı renkte sunuluyor ve toplamda 38 farklı kombinasyona kadar çıkabiliyor. Jantlar isteğe göre kişiselleştirilebiliyor. Krom yan aynalar ve krom yan çıtaları DS3’ün tasarımını zenginleştiriyor. Citroen Genel Müdürü Bahaettin Tatoğlu, DS3 ile lüks sınıfa yeni rekabet getireceklerini belirterek; “Biz beklentideki lüksü, kişiselleştirilebilir bir modelle karşılayacağız. En donanımlı DS3’ü bile 48 bin TL’ye almak mümkün olacak” diye konuştu.  Mercedes kanatlandı Mercedes’in 1950’li yıllarda üretilen ‘martı kanat’lı modeli 300 SL’in yeni versiyonu SLS AMG Türkiye’de satışa sunuldu. Mercedes-Benz ve AMG mühen-dislerinin ortak çalışmalarıyla geliştirilen yeni SLS AMG modeli, açık durumda martı kanatlarını andıran kapıları, yuvarlak hatları ve alçak şasisiyle dikkat çekiyor. Aracın sürücü kabininde kullanılan çizgiler ve seçilen tasarım elemanları ise gerçek bir uçak kokpiti duygusunu yaşatıyor. Gövde iskeleti alüminyum kafesten oluşan Mercedes-Benz SLS AMG, 1620 kg’lık boş ağırlığı ile geleneksel çelik konstrüksiyona kıyasla belirgin bir ağırlık tasarrufu sağlıyor. Araçtaki 6.3 litrelik V8 silindirli gelişmiş AMG motoru ise 571 HP güç üretiyor. Sınıfının en güçlü spor otomobili olan SLS AMG 0’dan 100 km/s’ye 3.8 saniyede ulaşıyor. Aracın hızı ise 317 km/saat ile sınırlı. Araç 100 kilometrede 13 litre süper plus benzin tüketiyor.  EL YAPIMI UÇAK KOKPİTİ... Nappa deri ve gerçek metal süs parçaları kullanılan Mercedes SLS AMG’nin iç mekânı el yapımı olma özelliğini vurguluyor.Aracın sürücü kabininde kullanılan çizgiler ve seçilen tasarım elemanları ise gerçek bir uçak kokpiti havası veriyor.  İşte uzayçağının aracı: Fiat FCC III İtalyan otomobil üreticisi Fiat’ın otomotiv mühendislik bölümü tarafından geliştirilen ve 2010 Sao Paulo Otomobil Fuarı’nda tanıtılacak FCC III (Fiat Concept Car) isimli konsept aracına ilham kaynağı olacak Fiat Mio projesinin ilk eskizleri görücüye çıktı. 40’ın üzerinde ülkeden, 10 binin üzerinde kişinin fikri ve 1.5 milyonu aşkın ziyaretçinin talepleriyle şekillendirilen Fiat FCC III konsepti, hızlıca park edilen, elektrikli motoruyla sıfır emisyon üreten ve tek noktada birleşen multimedya sistemlerine sahip yeni nesil şehirli otomobillerin geleceği hakkında fikir vermesiyle dikkat çekiyor. Aracın tasarımının son hâli ise internet kullanıcıları ile interaktif iletişim kuran ve onlara son çalışmalarını onaylatan 10 profesyonelden oluşan bir ekip tarafından geliştirildi. Sadece 2.5 metre uzunluğunda ve 1.5 metre genişliğinde olacak Fiat FCC III, şu anki video oyunlarındaki araçlara benzemesiyle dikkat çekiyor.  GENESIS kendi sınıfının en güvenlisi Hyundai’nin Kuzey Amerika’da 2009 yılının otomobili seçilen modeli Genesis, Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü’nün (IIHS) gerçekleştirdiği son çarpışma testlerinde “sınıfının en güvenli aracı” seçildi. IIHS’nin ön, yan, takla ve arka çarpışma testlerinden “iyi” değerlendirmesini alan araçlarda aktif ve pasif güvenlik unsurları da değerlendiriliyor ve sınıfının en güvenli araçları belirleniyor. Hyundai Genesis de çarpışma testlerinden elde ettiği yüksek sonuca ek olarak ESP ve EBD gibi kaza önleyici sistemleri ve kaza anında yolcuları koruyan sekiz havayastığı ve elektronik aktif koltuk başlıkları gibi sistemleri sayesinde IIHS tarafından Mercedes E-Serisi ile birlikte segmentinin en güvenli aracı olarak belirlendi. Şahsuvaroğlu G. Kore’den ödülle döndü Dünya genelindeki SsangYong distribütörlerinin katılımıyla Güney Kore’de gerçekleştirilen ödül töreninde Şahsuvaroğlu Dış Ticaret “En iyi Distribütör” ödülünü aldı. Ülkemize geldiği 2007 yılından bu yana “4x4 Uzmanı” sloganıyla başarılı bir satış grafiği çizen Güney Koreli SsangYong’ın Türkiye distribütörlüğünü yürüten Şahsuvaroğlu’na ödül, SsangYong Motors CEO’su Young-TaePark tarafından şirketin Dış Ticaret Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Şahsuvaroğlu’na verildi. Şahsuvaroğlu, müşteri memnuniyeti, bayi ağının geliştirilmesi ve araç satış rakamları gibi kriterlerle değerlendirmeye tutularak bütün SsangYong distribütörleri arasından en iyisi seçildi.  Isuzu D-Max Pick-up’ları ÜÇLEDİ İsuzu’nun 4x2 araç segmentindeki üçüncü aracı olan Rodeo dinamik ve yırtıcı görünümü ile dikkat çekiyor Anadolu Isuzu, D-Max Rodeo adı altında aksesuar paketli 4x2 modelini pazara sundu. Müşterilerin taleplerini göz önünde bulundurduklarını söyleyen Anadolu Isuzu Pazarlama Müdürü Efe Yazıcı, “Aracı gören D-Max Rodeo’ya sahip olma hayali kuruyor” dedi. Anadolu Isuzu’nun “Rodeo”nun pick-up segmentindeki 4x2 araçlar arasında çok farklı bir görünüme sahip olduğunu belirten Yazıcı, “4x2 araç segmentimizde iki farklı modelimiz vardı. Şimdi bu aileye bir üçüncü fert daha ekliyoruz. Müşterilerimizin bizden beklediği değişimi bu araçta uygulamaya çalıştık. D-Max Rodeo yırtıcı görüntüye sahip güçlü ve hızlı bir araç” diye konuştu.  Corolla’ya 1.33 litrelik güçlü motor Toyota’nın C-Sedan sınıfındaki temsilcisi 10. nesil Corolla yenilenen tasarımı, geliştirilmiş donanım özellikleri ve yeni motor seçeneğiyle Türkiye pazarına sunuldu. Yeniden şekillendirilen ön radyatör ızgarası ve farlarla birlikte tamponu da değişen Toyota Corolla’nın, arka tasarımda ise yenilenen stop lambaları, arka tampon ve tampona entegre reflektörler dikkat çekiyor. Yenilenen Toyota Corolla’da, 1.6 litrelik benzinli ve 1.4 D-4D motor seçeneklerine ilave olarak, yüksek performans ve yakıt ekonomisini bir arada sunan Toyota Optimal Drive teknolojisine sahip 99 HP’lik 1.33 litrelik benzinli motor giriş seviyesi motor seçeneği sunuluyor. 5.8 lt/100 km yakıt tüketimiyle ekonomik bir sürüş sağlayan araç, 35 bin 500 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. New York’un taksileri Karsan’da üretilecek Karsan, Hexagon Studio’nun tasarım desteğini alarak New York Şehri’nin simgesi haline gelen taksileri tasarlamak ve üretmek üzere Taksi ve Limuzin Komisyonu’nun (TLC) açtığı ihaleye katıldı. İhaleyi kazanan firma 10 yıl boyunca NYC’nin taksilerini üretecek. İhalenin kazanılması durumunda Türk mühendisleri tarafından tasarlanan taksiler, Karsan tesislerinde üretilerek New York’a ihraç edilecek. 10 yıl boyunca yılda 2 bin 650 adet aracın satılması planlanıyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT