BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Binekte 76 bin satışla renault lider

Binekte 76 bin satışla renault lider

Renault’nun 75 bin 834 adet otomobil satışıyla pazar payını yüzde 15’e çıkardığını söyleyen Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, “Seneye de bu başarıyı koruyacağız” dedi.



> İSTANBUL - Ahmet Enes Demiray Türkiye’de geçtiğimiz sene 509 bin 784 adet otomobil satışı gerçekleştiğini hatırlatan Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Renault’nun ise 75 bin 834 adet otomobil satışıyla yüzde 15 oranında pazar payı elde ederek binekte lider olduğunu dile getirdi. Yıllık değerlendirme toplantısında konuşan Aybar, Renault’nun gerçekleştirdiği 94 bin 943 adet toplam araç satışı sonucunda yüzde 12.5 oranında pazar payı elde ettiğini kaydetti. Türkiye’de üretilen Renault Symbol’ün 28 bin 688 adet satış rakamı ile 2010 yılının en çok satan otomobiller sıralamasında 1. sırayı aldığını söyleyen Aybar, 24 bin 838 adetlik satışla Fluence’nin, Symbol’ü 3. sırada takip ettiğini ifade etti. Aybar, Türkiye’nin en çok satılan otomobilleri sıralamasında birinci ve üçüncü sıralarının, Türkiye’de üretilen Renault modelleri olmaya devam etiğini belirtti. 2010 REKOR YILI OLDU Aybar, “2011 yılı göstergeleri özellikle ülkemiz için 2010 yılının en azından paralelinde bir pazarla karşılaşacağımızı gösteriyor. Yani 750-760 bin aralığında bir pazarı 2011 yılında yaşayabileceğimizi görüyoruz” dedi. Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu da, Oyak Renault için 2010 yılının bir rekor yılı olduğunu belirtti. 2010’da 307 bin araç ürettiklerini dile getiren Tunalıoğlu, bu üretim miktarının, daha önceki rekor yılları olan 2008 yılında ürettikleri 286 bin araca göre yüzde 7, 2009 yılındaki 277 binlik araçlık üretim miktarına göre de yüzde 11’lik artış olduğunu anlattı. Tunalıoğlu, “Türkiye’de bütün fabrikalarda üretilen toplam taşıt ve araç sayısı 1 milyon 127 bin. Dolayısıyla Türkiye’de yapılan taşıt araçlarının yüzde 27’si Oyak Renault Fabrikalarının kapılarından çıktı” diye konuştu. SEÇİMLER KÖTÜ ETKİLEMEZ Ekonominin güçlü performansı, düşen faizler ve tüketici güven endeksindeki yükseliş sayesinde, sektörün 2010’u tahminlerin üzerinde tamamladığına dikkat çeken İbrahim Aybar, “Türkiye makroekonomik göstergeleriyle bize ümit veriyor. Önümüzdeki seçimlerin de otomotiv üzerinde herhangi olumsuz bir etki yapmasını beklemiyoruz” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT