BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Biz Saray’da büyüdük

Biz Saray’da büyüdük

Karaman’da belediye sarayının alt katında “Kamil Baba” tarafından kurulan şekerci dükkânı, bugün Türkiye’nin dev holdinglerinden birisi oldu. O yıllarda babasının dükkânında çıraklık yapan Saray Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sami Özdağ, bugün Avrupa devlerinin peşine düştü



KAPTAN KÖŞKÜ ADİL KÜÇÜK YURT DIŞINDA FİRMA BAKIYOR Sami Özdağ, yurt dışında büyüyebilecekleri bir marka aradıklarını belirterek, bu konuda danışman firmaların çalışmalarını sürdürdüğünü söyledi. Yer Karaman... Yıl 1959... Kamil Özdağ, yörenin en iyi ballarını, en iyi peynirlerini, gıda ürünlerini toplar. Herkes tanır Kamil Baba’yı. Artık bir dükkan açmanın zamanı gelmiştir. Yer tarifi kolay olsun diye belediye sarayının altında bir dükkan tutar. İşte o dükkan bugünkü Saray Holding’in temellerinin atıldığı yerdir. Babalarından aldığı işi büyüten ve bugünkü Saray Holding’i kuran Özdağ ailesi “Saray” adına kıyamazlar. Kamil Baba’nın dükkanında temizlik yapan, su getiren, sinek kovalayan Sami Özdağ, yıllar sonra Saray’ı çikolata, bisküvi ve şeker pazarında Türkiye’nin ilk üçüne sokar. Saray bununla yetinmez. Büyük hedefleri var bugünlerde. Öncelikle ilk hedef pazarda ikincinin yerini almaktadır. Daha da önemlisi kendilerine uluslararası pazarda ivme kazandıracak bir şirketi, Ülker’in Godiva’yı alması gibi bünyeye katmak da vazgeçilmez arzular arasında. Bütün bunları ve merak edilen birçok sorunun cevabı için Saray’ın patronu Sami Özdağ’ın kapısını çaldık. İSVİÇRE ÜS OLACAK Son 5-6 yıldır sürekli yüzde 20’nin üzerinde büyüdüklerini söyleyen Özdağ, dünyada yaşanan ekonomik sıkıntıların Türk şirketleri için fırsat olduğuna inanıyor. Bu iş için üç yıl önce İsviçre’de şirket kurduklarını anlatan Özdağ, “Saray International, ABD ve Avrupa’da pazarlama ve satış faaliyetleri yürütüyor. Orayı Avrupa ve ABD’ye açılmak için üs olarak kullanıyoruz. Klasikleşmiş uygun bir marka, firma bulursak alma hedefimiz var. Ülker Godiva’yı almadan çok çok önce planımız vardı. Bizi dışarıda güçlendirecek marka olmalı. Danışman firmalar birtakım seçenekler getirdi. Değerlendiriyoruz. Klasikleşmiş, markalaşmış, ama büyüyememiş, yaşlı neslin büyütmek istemediği, yeni bir ele geçtiği zaman büyüyebilecek bir marka arıyoruz. Seçeneklerin azalmaması için limit koymuyoruz” diyor. SARAY ADI DEĞİŞMEZ Saray markasını değiştirmeleri için teklifler aldıklarını da vurgulayan Özdağ, “Saray markasına çok önem veriyoruz. Müşterilerimiz, Saray’ın telaffuzu zor oluyor diyorlar. Ben de kendilerine ‘Nike’ı zor telaffuz ediyorum, ama alıyorum’ dedim. Saray markasını tesislerimizden çok önemsiyoruz” dedi. Cari açık meselesinin abartıldığını da dile getiren Özdağ, “Türkiye’nin de krizden çok etkileneceğini söylemişlerdi. Ben onlara ‘Türkiye kağıt, hayal ekonomisi değil. İnsanlar düzgün çalışıyor. Çok iyi şeyler yapıyoruz’ dedim. O zaman haklı çıktım. Bugün de aynı şeyleri düşünüyorum” diye konuştu. Bu mutluluk veren çok tatlı bir iş Yeni hedefler hakkında da bilgi veren Özdağ, şunları söyledi: “İhracatta herhalde 60 milyon doların üzerine çıkarız. Saray grubunda da 325 milyon TL’yi buluruz diye düşünüyorum. Hem kardeşlerim, hem çocuklarımız işimizi çok seviyoruz. Bu tatlı bir iş, mutluluk veren bir iş. Böyle tatlı bir işle uğraşmak güzel bir olay. Bunlar tiraj yapan sektörler. Dünyaya ülkenizin tadını gönderiyorsunuz. Bu yılki hedefimizde ise yüzde 30 büyüme var. 2013 ortalarına kadar Türkiye’deki satış noktalarının yüzde 50’sinde olmayı planlıyoruz. Bu, mevcut kadroların eğitimi anlamına geliyor. Bu konunun bilincinde olduğumuz için bizde eğitim hiç durmaz. İnsan kaynağı çok önemli.” Şu anda 2 bin olan çalışan sayısını 2013 yılına kadar en az yüzde 11 civarında artırmayı hedeflediklerini ifade eden Özdağ, şu anda 200 milyon lira olan grup cirosunu 2023 yılında 5 milyar liraya, ihracatını ise 500 milyon dolara çıkarmayı planladıklarını söyledi. Süt ve süt ürünlerine yatırım yapacağız Geniş bir ürün gamına sahip olduklarını belirten Özdağ, “Bugün Saray şemsiyesi altında 400 ürün var. 400 ton kurulu kapasitemiz var, mevsime göre bu kapasiteyi kullanıyoruz. Dünyada çok örneği olmayan 8 kategoride kendi içinde üretim yapma özelliğimiz var. Bisküvi, çikolata, şekerleme üretimlerimizi Karaman ve Kırklareli’de yapıyoruz” dedi. Bisküvi, çikolata ve şekerlemenin yanında hayvancılık ve tarım sektörleriyle de ilgilendiklerini anlatan Özdağ, “Meyve suyu, süt ve süt ürünleri imalatı yapacağız. Süt, 10 milyon dolarlık bir yatırım olacak, ayrıca kaşar peyniri, labne, süt tozu da üreteceğiz. Bunların bir kısmını iç pazarda bir kısmını da dış piyasalarda satacağız. Yıl sonuna kadar hayata geçirmeyi planladığımız projeler bunlar. Tarım ve hayvancılık alanındaki yatırım tutarımızın toplam 7.5 milyon dolar olacağını tahmin ediyoruz” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT