BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 225 milyon $ yatırımı ŞÖLEN havasında yaptı

225 milyon $ yatırımı ŞÖLEN havasında yaptı

Son 3 yılda 225 milyon dolarlık yatırım ile yeni ürünleri yelpazesine ekleyen Şölen Çikolata, ramazan bayramında sıçrama yapmaya hazırlanıyor.



> Tülay DUR - İSTANBUL Dünya devlerinin de gelmesiyle toplam hacmi 1 milyar TL’ye ulaşan çikolata pazarı, bayramın yaklaşmasıyla hareketli günler yaşamaya başladı. Pazarın toplam cirosunun yüzde 22’sinin Ramazan Bayramında gerçekleşen satışlardan elde edildiğini söyleyen Şölen Çikolata CEO’su Elif Çoban, Avrupa’da 12 kilogram olan çikolata tüketiminin Türkiye’de henüz 1 kilogram seviyesinde olduğuna işaret etti. Elif Çoban, “Şölen olarak biz 2011 sonunda yüzde 30’un üzerinde büyüme oranı elde etmeyi hedefliyoruz. 2010’da yaklaşık 322 milyon TL’lik net ciro elde ettik, 2011 sonunda 400 milyon TL üzerinde satış gelirine ulaşmayı bekliyoruz. Bu rakamlarda Ramazan Bayramının çok fazla payı var. Bizim satışlarımızın da yüzde 24’lik kısmı bu bayramda oluşuyor” dedi. O. DOĞU’DAN ETKİLENMEDİK Geçtiğimiz yıl 322 milyon olan cirolarının bu yıl 400 milyon TL’ye çıkarmayı planladıklarını kaydeden Çoban, 200’ü aşkın ürün çeşidi ile Avrupa Birliği ülkeleri, ABD, Orta Doğu, Orta Asya başta olmak üzere 90’ın üzerinde ülkeye ihraç ettiklerini söyledi. Orta Doğu’da yaşanan gelişmelerin özellikle Libya, Mısır, Suriye ve Cezayir gibi pazarlarda bir düşüş olduğunu ancak toplamda büyüme hedefini etkilemediğini aktaran Çoban, “Orta Doğu’daki gelişmeleri dikkatle izledik. Bilgimizi, deneyimimizi kullandık. Sonuçta geniş bir coğrafyada yaygın olmamız sayesinde bir ülkede yaşanan kaybı diğerleri tarafından hızla telafi edebildik” dedi. Lokumdan esinlendi Jelly’i üretti Son 3 yılda toplam 225 milyon dolarlık yatırım ile yeni ürünleri pörtföylerine kattıklarını belirten Şölen CEO’su Elif Çoban, “Biz çikolata gibi zor bir pazarda fark oluşturmak iddiasıyla yola çıktık ve bunda da başarılı olduk. İki yıl önce şeker sektörüne de yine aynı motivasyonla giriş yaptık. Türkiye’de bir ilk olan ‘Butik Jelly Meyveli Yumuşak Şeker’i bu bayramda tüketicilerimizin beğenisine sunuyoruz. Türk lokumundan esinlenerek, ‘Butik Şeker’ markası altında bu yeni tadı tüketicilere sunduk. Çok yakında bu alanda yaptığımız trendin etkilerini bütün sektör hissedecek” diye konuştu. Elif Çoban ayrıca bayramla birlikte merdiven altı üretimlerin de arttığını belirterek, “Halkımız bilinçli olmalı” uyarısında bulundu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 98662
    % -0.33
  • 5.5313
    % -0.57
  • 6.3672
    % -0.77
  • 7.2407
    % -1.06
  • 217.584
    % -0.82
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT