BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kartal-Kadıköy 29 dakika

Kartal-Kadıköy 29 dakika

Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, iki ilçe arasını 29 dakikada kat edecek ve günde 1.5 milyon İstanbulluyu taşıyacak 22 kilometrelik metro hattının deneme sürüşünü yaptı. Metro, 2012 Şubat ayında hizmete girecek.



Kartal-Kadıköy Metro Hattı ile ilgili basın mensuplarına bilgi veren Başkan Kadir Topbaş, daha sonra deneme sürüşü yaptı. > Cüneyt Bitikçioğlu İSTANBUL İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 9 şiddetindeki depreme dayanıklı olarak tasarlanan ve günde 1.5 milyon yolcu taşıma kapasitesine sahip Kartal-Kadıköy metro hattında test sürüşü yaptı. Topbaş, sistemin 9 şiddetindeki bir depreme dayanıklı olarak tasarlandığını, bu hattın günde 1.5 milyon yolcu taşıyabileceğini söyledi. Özellikle Anadolu yakası için bu hattın çok önemli olduğunu, hattın 29 dakika gibi kısa bir sürede aşılacağını anlatan Topbaş, “Kartal’dan, Ayrılıkçeşme İstasyonu’na gelen vatandaşlarımız Marmaray ile Avrupa yakasındaki diğer istasyonlara geçebilecek. Kadıköy’den deniz ulaşımıyla da İstanbul’un istenilen noktasına ulaşılabilecek” dedi. KIYMETİ İLERİDE ANLAŞILACAK Gece gündüz demeden, yerin 40 metre altında binlerce insanın bu çalışmaları yürüttüğünü belirten Topbaş, “Yakın bir tarihte İstanbullular, bu çalışmaları çok daha iyi hissedecek ve görecek. İstanbul’da mevcut 44,1 kilometrelik raylı sistemi, 82 kilometreye çıkardık ve 2014’te bu rakam, 230 kilometreyi bulacak. 2014’te raylı sistemlerimizi günde 4 milyon 950 bin insan kullanıyor olacak” dedi. Toplam uzunluğu 22 kilometre olan Kadıköy-Kartal metro hattının maliyetinin 1.6 milyar dolar olduğunu belirten Topbaş, bu hattı 4.5 kilometre daha Pendik-Kaynarca’ya kadar uzatacaklarını, bu hattın da devreye girmesiyle yapılan toplam harcamanın 3 milyar 225 milyon liraya ulaşacağını söyledi. METRO HATTININ ÖZELLİKLERİ Kadıköy-Kartal metro hattında toplam 16 istasyon bulunuyor. Hat için temin edilen vagon sayısı, hattın Kaynarca’ya uzatılması sebebiyle 120’den 144’e çıkarıldı. Bütün araçlar, sürücüsüz kullanım özeliğine uygun olarak imal edildi. Vagonlar arasında birbirine geçiş imkanı sağlayan ara geçiş yolları mevcut. Vagonlarda, ısıtma, soğutma ve havalandırma sistemi bulunuyor. Yolcu güvenliği için araç içi ve dışı, kapalı devre kamera sistemi ile izlenecek. Vagon içinde “Dinamik Yol Haritası” bulunacak. Her araçta yolcuları bilgilendirmek ve reklam amaçlı kullanılmak üzere 8 adet yolcu bilgilendirme ekranı (LCD ekran) bulunacak.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT