BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Rusya’da denizaltı faciası -2-

Rusya’da denizaltı faciası -2-

Uzmanlara göre, patlama esnasında ölmeyenler, “Batı askeri sırlarımızı öğrenecek” endişesi ile (KGB kafası) ölüme terk edildiler. İngilizlerden sualtı helikopteri istendi.



Uzmanlara göre, patlama esnasında ölmeyenler, “Batı askeri sırlarımızı öğrenecek” endişesi ile (KGB kafası) ölüme terk edildiler. İngilizlerden sualtı helikopteri istendi. Bu helikopter Rus üssüne değil Norveç’e indirildi. Anlamsız korku yanında gereksiz gururda, Rus donanması yetersiz düşüncesine kapılmaması için dış yardım istemediler. Ayrıca kurtarma operasyonunda Rus teknolojisi eskidir. Uzmanlara göre deniz dibi affetmez. Gözyaşı bile donar. Yer zifiri karanlık, nem ve çok soğuk. Kabinin metal duvarları buzlarla kaplıdır. Oksijen azalır ve büyük paniğe sebeb olur. Denizaltıcıların çoğu Klostrofobiktir. Son aylarda basına ağır baskı yapan Putin’e basında büyük tepki dile getirildi. Ve ateş püskürtüldü. Kamuoyu araştırmasına göre halkın %75’i Putin’i kınadı. Denizaltı denizin dibinde iken (13 Ağustos Pazar günü) Rus Amiral Vyacheslav Popov, Barentz Denizindeki tatbikatın başarıyla devam ettiğini açıkladı. Pazartesi günü denizaltılardan birinde ufak bir mesele var dediler. Salı günü mürettebatla temastayız dediler. Çarşamba günü personelin sağ olduğunu, 25 Ağustos’a kadar oksijen var dediler. Kaldı ki oksijen 2. gün bitti ve denizaltı dibe 60 derece yan yatarak battı. Segugnia Gazetesi: Rusya SSCB’nin nükleer filo mirasına sahip çıkamadı. Komsomolskaya Pravda Gazetesi: Kurtarma araçları döküntü. Vremia Novostey Gazetesi: Akülerin ömrü pazardan alınan Çin malı piller kadar uzun! Bu akülerin takılı olduğu kurtarma araçları ne işe yarar? İzvestia Gazetesi: Kurtarma araçları ancak sakin ve dibi eğimli olmayan denizlerde kullanılıyor. Kommersat Gazetesi: Duba yöntemiyle denizaltını çıkarmaktan bahsediyorlar. Uzun zamandır eğitim yapmayan dalgıçlar dubaları Kursk’a nasıl yerleştirecek? Mürettebatın %70’i patlama esnasında gerisi oksijensiz kaldığından öldüğü tahmin ediliyor. Komesat Gazetesi: “Barents Denizi’nde kim batıyor” başlığını kullandı ve kazanın Rusya’nın prestijine ağır darbe indirdiğini ifade etti. İzvestiya, “İktidar denizin dibinde yatıyor” derken Komsomolskaya Pravda “Putin neden sustu?” demektedir. Putin tatilini kesmedi. Kaza olunca gemi içindeki atıkların suya verilmesi (sintine boşalttığı) emredildi. Denizaltının yeri atıkların su yüzüne çıkması ile belli oldu. OSCAR-2 sınıfı denizaltının sırları ve zayıf tarafları Batılılar tarafından bilinmesin diye 118 kişi bile bile ölüme mahkum edildi. Putin kaza günü tatile çıktı. Nikolay Konorev isimli bir amiral Rus deniz kuvvetlerinin %70’inin denize elverişli olmaktan çıktığını bütçe imkanları bu kadar kısıtlı olduğu takdirde 2015 yılında donanma diye bir şey kalmayacağını söylemiştir. 2000 yılında Putin Akdeniz’e donanma yollamak niyetindedir. Barents Denizinde tatbikat uçak gemilerini koruyan gemileri uçak ve denizaltı ile batıra batıra sona geliyordu. Kursk’un sonu oldu. Dış basında ise denizaltı faciası ile yorumlardan bazısı şöyledir: “Rus denizaltılarının bakımı yapılmıyor, denize nadiren çıkıyorlar. Son on yılın çoğunu limanda geçirdiler.” (Daily Telegraph) “Rusya’nın soğuk savaş döneminden kalma yaşlı denizaltı filosu, kazalardan kurtulamıyor. Bunun sebebi, Sovyetler’in ABD ile başa baş kalma telaşı içinde teknolojiyi fazla deneme fırsatı bulamaması ve SSCB’nin çöküşünden bu yana fon, moral ve disiplinin çökmesi.” (Christian Science Monitor) “Rusya’nın köhnemiş nükleer denizaltı filosu, uzun zamandır “geliyorum” diyen bir kazaydı.” (Time) “Rus lider Putin’in, ülkesinin bir zamanlar görkemli olan donanmasını yeniden inşa etme amacına vurulan bir darbe” (The Times) “Deniz yatağında mahsur kalan nükleer denizaltı, Rusya’nın nükleer gücünün gururu ve ABD ile nükleer eşitliği koruma umudunun simgesiydi. Kazanın sonucu ne olursa olsun, bu olay, Rusya’nın prestijine vurulmuş bir darbedir. Rusya, küresel bir askeri güç olma emellerini geri almak zorunda kalabilir.” (Christian Science Monitor)
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 95522
    % -0.53
  • 5.7128
    % -0.38
  • 6.3397
    % -0.4
  • 6.9378
    % -0.52
  • 276.48
    % -0.44
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT