BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Karşı Penceredeki Kadın

Karşı Penceredeki Kadın

Geçen yıl, Ayda Aksel-Selçuk Yöntem ikilisinin başarıyla oynadıkları bir oyun vardı.



Geçen yıl, Ayda Aksel-Selçuk Yöntem ikilisinin başarıyla oynadıkları bir oyun vardı. Herkesin Bildiği Sırlar. Bu oyunda da başrolü oynayan Ayda Aksel, bizim de jüri üyesi olarak bulunduğumuz Avni Dilligil, “En İyi Kadın Oyuncu” ödülünü kazanmıştı. Ve oyunun yazar/yönetmeni de, gene Yavuz Özkan’dı. Bu oyunda gene beraberler ve gene iki sevgili rolündeler. Erkek, bu sefer güzel konuşan, güzel yazan bir Yazar’dır. Biraz mütecaviz, ikna gücü olan biridir. Ve ona aşık olan kadın, kendi dünyasında ürettiği bir sevgilinin varlığını yazarda bulmuştur. Ve zaman zaman yaşadığı günlerin bir bilançosunu çıkarır. Vardığı sonuç aynıdır. Sevdiği erkekten ayrılamayacak kadar ona bağlıdır. Zaman zaman bir meydan savaşına benzeyen tartışmalarda kadın daima yeniktir. Ve müşterek hayatları, tartışmalara rağmen mutlu bir rotada yürür. Çok güzel kadın, bu oldukça yakışıklı, rahatça konuşan yazardan kopamayacak kadar bağlıdır. Ve hayatları bu düzen içinde geçerken, karşı dairenin penceresinde bir kadın belirir. Evvela uzaktan başlayan ilgi, sonunda bir vuslata döner. Ve oyunun ikinci hikayesi de böylece başlar. Yavuz Özkan, bu noktadan sonra, oyunun kahramanlarını bir psikanalist hassasiyeti içinde sunar. Aldatılan Koca ve Yazar’ın, duygu-düşünce ve davranışlarını, tarafsız bir gözle inceler. İki erkeğin karşılıklı suçlama ve savunmasını ele alır. Yazar’ın kimlik ve karakteri bellidir. Kişiliği bilinmeyen kocadır. Özkan, bazen Yazar, bazen de Koca’nın kimliğine girer. Amacı iki ayrı kimliği, tek bir tabloda sunmak. Kesin yargıyı seyircinin yorumuna bırakır. İlk bakışta, Yazar’ın suçlu olduğu aşikardır. Kişiler tanıtıldıkça, hüküm zaman zaman değişir. OYNAYANLAR VE REJİ Yazar’da Selçuk Yöntem, biraz küstah, biraz şımarık, mütecaviz kendini beğenmiş bir kimlik içinde, başarılı bir tip çizdi. En iyi savunmanın, hücum olduğu bilinciyle daima ataktaydı. Sevgilisi rolünde Ayda Aksel, güzelliğinden emin, ama erkeğine mahkûm kadını mükemmel oynadı. Aldatılan koca rolünde Nejat Biricik, her yönüyle zayıf, iradesiz, güçsüz, sinik bir erkeği çok dengeli olarak çizdi. Öldürme teşebbüsünde bile, bir oyunda rol almış aktör gibiydi. Yaptığına inanmayan bir kimliği kusursuz güzel resmetti. Karşı Penceredeki Kadın’ında Ece Okay’a düşen fazla bir ağırlık yoktu. Gerektiği gibi oynadı diyebiliriz. Yavuz Özkan’a gelince, sahnede ürettiği kişilerin, ruhsal yapı ve davranışlarını çok iyi yorumlamış. Bir melodramın zoraki etkilerinden kolayca kurtulmuş. Ve bir perdeyi aralayarak hikayesini anlatmış. Dekor-kostüm-ışık, oyunun atmosferine uygundu. Yazan: Yavuz Özkan/Kostüm: Çolpan İlhan/Dekor ve Yönetim: Yavuz Özkan/ Işık: Önder Arık/Oynayanlar: Selçuk Yöntem, Ayda Aksel, Nejat Biricik, Ece Okay. Sadri Alışık Tiyatrosu (Küçük Sahne )
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT