Hocam ve Paşam

A -
A +

Türkiye'nin bir "laikliği ayarlama enstitüsü"ne ihtiyacı var. Çünkü bizim devrimci aydınımız evire çevire, büke döke, vura kıra laikliği o hale getirdi ki neyin laik, neyin antilaik olduğunu karıştırmaya başladık.. "Hocam" mı dedi, "Paşam" mı dedi.. Bir hayli tartışılır oldu. Hocam sözcüğü antilaik bir tabir olarak algılanırken, "paşam" hitabı laik bir sözcük gibi karşılanır oldu.. Oysa her iki kelime de Osmanlıca.. Biri antilaikse, öteki de antilaik sayılmalıydı.. İkisi de Osmanlı tarihimizin inanç ve ihtişamını çağrıştırıyor.. Tabi, bugünkü cumhuriyet tarihimizin de. Benim bin yılı aşkın cihan tarihimin büyüklüğünü, İslamı, gazalarımızı, şehitlerimizi "Hocam" ve "Paşam" demeden nasıl anlatabilirim ki. Edebali ile Osman'ı nasıl buluşturabilirim ki.. ??? Dedik ya mutlaka bir "laikliği ayarlama enstitüsü"ne ihtiyacımız var. "Hocam" neden antilaik, "Paşam" neden laik oluyor. Bunları mutlaka çözmeliyiz. Bunları çözmezsek başka kelimeler de başımıza bela getirebilir. Siz "Hoca"yı antilaik bir kelime olarak sayarsanız, "Hazret" sözcügü irticanın tâ kendisi olur. Bu gidişle ilerde laik ve antilaik sözlükler, lügatler çıkmasından korkarım.. Bazı kelimelere yasak bile getirilebilir. Hocam söyler misiniz biz geri zekalı mıyız. ??? Yüz yıldan beri laiklik tarifi üzerinde anlaşamayan başka bir ülke yok. Laiklik, din ile dünya işlerinin birbirinden ayrılması diye tarif ediliyor. En yaygın tarif de budur. Ancak neyin din işleri, neyin dünya işlerinden olduğu konusunda anlaşamıyoruz hocam! Laiklik enstitüsünün yapacağı ilk iş hocalarımı, paşalarımı barıştırmak. İkisi de bizim malımız beyler, ikisi de bizim malımız beyler.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.