Eğitimde neler yapılmalı? -1-

A -
A +
Son yıllarda Millî Eğitim Bakanlığı’nda gördüğüm ve beni en çok sevindiren ve umutlandıran uygulama, işin mutfağında görev yapan, sahada çalışan, işi bizzat yapan uygulayıcıların görüşlerini alma çalışmalarıdır. Bu kapsamda 2018 yılında yapılan Nasıl Bir Okul? Nasıl Bir Ortaöğretim? Konulu Deneme Yazma Yarışması’nda 81 il birincilerinin denemeleri MEB tarafından kitap hâlinde basılıp okullara gönderildi. Birçok görüşümüzün yetkililerle aynı olduğunu bir kısmının 2023 Vizyon Belgesinde yer aldığını ve bazı görüşlerimizin bir yıl içinde hayata geçirildiğini görmek gurur ve mutluluk verici olsa da kanaatimizce daha hızlı kararlar alıp bir an önce uygulamak elzemdir. İşte o tekliflerimiz:
1-Her şeyden önce mükemmel öğretmenlerden oluşan bir eğitim ordusu şart. Öğretmenler milletin beyni ve ruhudur. Bunun için de öğretmenlik mesleği toplumda en gözde mesleklerin başında gelmeli. Hayalim en zeki öğrencilerin öğretmen olduğu ve öğretmenlerin cemiyette birer yıldız gibi parladığı bir ülke. İyi bir öğretmen için her yer okuldur. Vasat öğretmenlerle iyi eğitim-öğretim hayal etmenin sonucu, mutlak hayal kırıklığıdır. 200’lü puanlara kadar düşmüş öğretmenlik ve ilahiyat bölümleri acı vericidir.
2-Öğretmenlik kontenjanları ihtiyaca göre planlanmalı, öğretmenlerin özlük hakları iyileştirilip bölümleri altı yıla çıkarılmalı. Öğretmenler bir Doğu, bir de Batı olmak üzere, iki yabancı dili, iyi derecede bilecek şekilde yetiştirilmelidir.
3-Değerler konusunda ortak ve standart bir eğitim sistemi kurulmalı. Öğretmenler milli ve manevi değerlerimizle mücehhez olmalı. Yavrularımız kifayetsiz, köksüz, gayesiz, insanların insafına terk edilmemelidir.
4-Ortaöğretim mesleğe, hayata ve yükseköğretime hazırlayıcı programlar uygulamalı. Bunun için Fen, Sosyal Bilimler, Teknoloji Liseleri, Proje okulları ve İmam Hatip Liselerinin dışındaki okulları tereddütsüz meslek lisesine dönüştürmeli, meslek lisesi öğrencileri okula kaydolduğu andan itibaren sigorta girişleri yapılmalı ve meslek lisesine kaydolmak, işe girmek olarak algılanmalıdır.
5-Meslek liselerinde yalnızca değerler eğitimi ve meslek eğitimi olmalı, öğrencilere altından kalkamayacakları kültür dersleri dayatılmamalıdır.
İdris İspiroğlu
 
 
ŞİİR
 
      Beş vakit namaz
 
“Essalâtü hayr’un min’en nevm”
Namaz uykudan hayırlıdır
Kalkın ey Allah’ın kulları
İbadette huzur vardır.
 
Günün en güzel vakti
Sabah namazı vaktidir
Sabah namazını kılınca
Mümin kuş gibi hafiftir.
 
Güne huzurlu başlayın
Çalışıp rızık arayın
Tembelliği sevmez Mevla
Miskin kullardan olmayın.
 
Günün ikinci namaz vakti
Öğlen namazı unutmayın
Hafif öğlen uykusunu
Sakın yabana atmayın.
 
Kaylule’lik uyku yeter
İşler yoğun sizi bekler
İkindi namazını kılınca
Kabul olur tüm dilekler.
 
Akşam namaz vakti kısa
Acele edin mümkün ise
Yatsı ve vitir namazları
Ömür katar örümüze.
 
Dilim döndüğünce size
Tarif ettim vakti günü
Usta şair Süleyman’ın
Şahidi olun mahşer günü.
             Süleyman Usta
 
 
UNUTULMAZ İSİMLER
 
TARIK BİN ZİYAD: Endülüs’ü fetheden büyük İslâm kumandanı. Doğum yeri ve tarihi bilinmiyor. Kuzey Afrika ve Endülüs (İspanya) fetihlerine katıldı. Yedi bin askerle Kuzey Afrika sahilinden Sebte Boğazını geçip İberik Yarımadasına çıkarma yaptı. Sahildeki dağa topladığı askerlerine geri dönme ümidi bırakmamak için karşıya geçtiği gemileri yaktırdı. Boğaza ve bu dağa adı verilip Cebel-i Târık denildi. Hemen fetih harekâtını başlattı. Carter’yi ve Algeziras’ı fethetti.
Tarık bin Ziyad döneminde İspanya ve Portekiz’in her tarafı ve Fransa’nın güney tarafları Müslümanların hâkimiyetine geçti. 714’te Halife Velid bin Abdülmelik tarafından Şam’a dâvet edilen Tarık bin Ziyad, bu tarihten ölümüne kadar Suriye’de kaldı. 720 senesinde Şam’da vefat etti. Hitabeti çok kuvvetliydi. Son derece âdil ve metindi. İspanya’da İslâm adâlet ve merhametinin güzel bir örneğini gösterdi.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.