BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Haklının yanındayım

Haklının yanındayım

Sanayi Bakanı Coşkun, tüketicilerin korunması konusunda reform yaptıklarını belirterek, “Haksızlığa karşıyım. Ama hem aldatanı, hem aldatılanı korumak zorundayım. Aldatanı da bu huyundan vazgeçirmek için koruyalım” dedi



ANKARA- Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun, Türkiye’de ilk defa reform niteliğindeki tüketici haklarını ve rekabeti koruma yasasını yürürlüğe koyduklarını söyledi. Üretimde en önemli unsurun kalite ve standartlara uygunluk olduğunu belirten Coşkun, Ankara Ticaret Odası (ATO) ile Türk Standartları Enstitüsü’nün (TSE) ‘’15 Mart Dünya Tüketiciler Günü’’ nedeniyle ATO’da düzenlediği ‘’Tüketici Hakları ve TSE’’ konulu panelin açılışında bir konuşma yaptı. Tüketici Yasası’nı çıkardıkları sırada basında promosyonu kaldırdıklarını hatırlatan Coşkun, şu anda basında sadece eğitim ve kültür hizmetlerinin promosyon olarak verilebildiğini ifade etti. “Boy hedefi oldum” Ali Coşkun, şunları söyledi: ‘’Çoğu şimdi memnun, teşekkür ediyorlar. Ama o zaman ben boy hedefi oldum. Günlerce evimin etrafında fotoğrafçı gezdirdiler, muhabir. (Acaba birşey yakalayabilir miyiz?) diye. (Bu adam iş dünyasından geldi. Bayi toplantıları yapmıştır. Bayi toplantısında filan yanında bir dansözle resmi var mı) diye gazinolara gidip araştırma yapmışlar.” Tüketicileri korumak amacıyla büyük marketlerle ilgili bir yasa hazırladıklarını hatırlatan ve şimdi de bu konuda kendisiyle uğraşıldığını dile getiren Coşkun, sosyo ekonomik gelişmesini tamamlamış bölgelerin dışında, trafiği aksatmayan, güvenlik bakımından sıkıntı doğurmayan market ve süpermarketlere karşı olmadıklarını anlattı. Bazı büyük mağazaları uygulamaları konusunda eleştiren Coşkun, şunları söyledi: ‘’Dün gittim tekrar dolaştım. Bir elbiseyi veya televizyon gibi bir elektronik cihazı veya başka bir şeyi alın. Yüzde 70 indirim, geri kalanına 4 ay faizsiz taksit yapıyorlar. Mağaza ismi söylemiyorum. Fiyatlar normal fiyat değil. İki katı fiyat koymuşlar. Oradan yüzde 70 indirim yapıyorlar. Ondan sonra da normal fiyattan satıyorlar. Peki kardeşim sen aldatmak için yüzde 70 indirim diyeceğine bunun normal fiyatını yazsan, indirilmiş fiyatını yazsan ve o fiyattan satsan. Eşine dostuna da yüzde 10 özel olarak indirim yapsan. Hayır. Bir aldatmacadır gidiyor. 365 gün her tarafta indirim var. Sonra dürüst çalışan tüccar esnaf indirimsiz normal fiyatla satıyor. Dükkanına kimse gitmiyor. Çünkü vitrini böyle indirim levhalarıyla dolu değil. Bunun gibi birçok haksızlık var.’’ Bu haksızlıklara karşı olduğu için, bu davranışlar içinde bulunanların şimdi kendisiyle uğraştığını anlatan Bakan Coşkun, ‘’Burada huzurunuzda ilan ediyorum, ben bu görevde kaldığım müddetçe tamamen haklının yanında yer almaya yeminliyim’’ dedi. Türkiye’de hem aldatanı hem aldatılanı korumak zorunda olduklarını anlatan Bakan Coşkun, aldatanı da aldatma huyundan vazgeçirerek koruyacaklarını kaydetti. Çıplak kadınla reklam Bakan Coşkun, ünlü bir markanın günlük gazetelerin bazılarında yer alan krem reklamında, bir kadının çıplak fotoğrafını kullanmasını da eleştirdi. Eşi aracılığı ile 10 üst düzey bürokratın eşine söz konusu kremi kullanıp kullanmadıklarını sordurduğunu, ve 4 kişinin reklamdan etkilenenek bu kremi kullandığını öğrendiğini anlatan Bakan Çoşkun şöyle devam etti: “Demek ki reklamlar da tüketiciyi aldatıcı yönde olabiliyor. Kaldı ki reklamın, kutsal bildiğimiz kadını istismar etmemesi lazım. Buradan sesleniyorum; kadın haklarını koruyucu derneklere, vakıflara, basına, bu konuda tepki göstermeleri lazım. Eğer Almanya’da, Fransa’da olsa okumazlar o yayını ve yayınevi de vazgeçer.’’ Çarşı: İlanımız kadını küçük düşürmüyor İSTANBUL- Sanayi ve Ticaret Bakanı Sayın Ali Coşkun, Ankara’da Tüketici Günü sebebiyle düzenlenen toplantıda kozmetik ürünüyle ilgili yaptığı tenkide, ilanı veren Çarşı Mağazacılık’tan açıklama geldi. Çarşı imzasıyla yayınlanan ilanın, söz konusu ürün adına yurt dışında hazırlandığı ve eş zamanlı olarak tüm dünya basınında yer aldığı belirtilen açıklamada, “Global dünyanın bir parçası olan Türkiye’de okuyucuların bu ilanı görüp kişisel değerlendirmelerini, bütün ileri dünya vatandaşları gibi kendi başlarına yapabilecek olgunlukta olduğunu düşünüyoruz” denildi. Açıklamada ayrıca, “Şirketimiz reklam vermeden evvel, reklam filmini değerlendirmiş ve içinde kadın vücudunun fotoğrafı kadını küçültücü bir ticari emtia gibi göstermediğine kanaat getirmiştir. Reklam, estetik açıdan da ürünü çok iyi ifade ettiği düşünülerek kullanılmıştır” denildi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 86771
    % -0.03
  • 6.0043
    % -0.6
  • 6.7092
    % -0.48
  • 7.6486
    % -0.38
  • 246.92
    % -0.74
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT