BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > McDonalds, Türkiye’de yenilenerek büyüyecek

McDonalds, Türkiye’de yenilenerek büyüyecek

Türkiye’de yaşanan 1999 depremi ve onu takip eden ekonomik kriz sebebiyle 60 şubesini kapatan McDonalds, restoran sayısını artırmak yerine, mevcut şubelerinde ‘yenileme çalışmaları yaparak ve müşteri sayısını artırarak’ büyümeyi hedefliyor.



İSTANBUL - Türkiye’de yaşanan 1999 depremi ve onu takip eden ekonomik kriz sebebiyle 60 şubesini kapatan McDonalds, restoran sayısını artırmak yerine, mevcut şubelerinde ‘yenileme çalışmaları yaparak ve müşteri sayısını artırarak’ büyümeyi hedefliyor. McDonalds Türkiye Genel Müdürü Sadi Fansa, Türkiye’de ilk 4 aylık veriler dikkate alındığında satışlarının dolar bazında yüzde 80, TL bazında ise yüzde 45 oranında arttığını bildirdi. Müşteri sayısında, aynı dönem içinde yüzde 22’lik bir büyüme olduğunu belirten Fansa, Türkiye’de bulunan 80 restoranla dünyada olduğu gibi Türkiye’de de fast food pazarında tartışmasız lider olduklarını söyledi. Fansa, “Uluslararası planımız, yeni restoran açarak değil, mevcut restoranlara hiç gelmeyen müşterileri çekerek, gelenlerin geliş sıklıklarını artırarak ve kârlılığımızı dikkate alarak büyümek. Eski stratejimiz restoran açmaktı. Ama bunun Türkiye gibi ekonomik ve politik ortamı pek stabil olmayan ülkelerde geçerli olmadığını gördük. Yaşananlardan örnek alarak bu temel değişikliği yaptık” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT