BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Markalarımız dünyaya yayıldı

Markalarımız dünyaya yayıldı

Çeşitli markalarda 31 milyon adet dayanıklı tüketim malı ihraç ettik. İhracatta ilk sırayı 18.5 milyon adetle televizyon aldı. Devlet Bakanı Tüzmen, “Bu markalaşmanın başarısı” dedi.



ANKARA - Türkiye’nin dayanıklı tüketim malı ihracatı, 2004 yılında 4 milyar dolara ulaştı. 31 milyon adeti aşan dayanıklı tüketim malı ihracatında ilk sırayı 18.5 milyon adetle televizyon alırken Türkiye, geçen yıl 2.9 milyon adet de buzdolabı ihraç etti. Dış Ticaret Müsteşarlığı (DTM) verilerine göre, 2004 yılında 3 milyar 919 milyon dolarlık dayanıklı tüketim malı ihracatı gerçekleşti. Bunun onda biri düzeyinde 391 milyon dolarlık da ithalat yapıldı. Beyaz ve kahverengi eşya grubu olarak adlandırılan buzdolabı, televizyon, bulaşık makinesi, çamaşır makinesi, fırın, dikiş makinesi, video/dvd, elektrik süpürgesi gibi ürünlerin ihracatında gelinen noktayı değerlendiren Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, elde edilen bu başarının markalaşma sayesinde gerçekleştiğini söyledi. 4 milyar dolar geldi Tüzmen, “Türk firmaları bu alanda çok başarılı oldular. Kaliteyi yakaladılar. İhracatımızın neredeyse tamamına yakını Avrupa ülkelerine yapılıyor. Yani kaliteye önem veren, gelir düzeyi yüksek pazarlara yapılıyor. Türk firmaları, bu pazarları markalaşarak elde etmişlerdir” dedi. Geçen yıl sadece İngiltere’ye 3.5 milyon adet televizyon, 462 bin adet buzdolabı, 53 bin adet çamaşır makinesi ihraç edildiğine dikkat çeken Tüzmen, sadece bu sektörde yakalanan 4 milyar dolara yakın ihracatın önemli bir gelişme olduğunu da ifade etti. Tüzmen, Avrupa pazarları dışında, Afrika ve Asya ile ilgili önemli gelişmeler olduğuna da dikkat çekerek, “Sektör önümüzdeki dönemde Afrika ve Asya’ya ihracatta da önemli artışlar sağlayabilecek” dedi. 4 yılda 4 kat artış Bakan Tüzmen, 2000 yılından itibaren hızla artışa geçen ihracat rakamlarına dikkat çekerken, 2000 yılında 7 milyon televizyon ihraç eden Türk üreticisinin 2004 yılında 18.5 milyon adet televizyon ihraç eder hale geldiğini, 2000 yılında 1 milyar 156 milyon dolar ihracat geliri elde eden beyaz ve kahverengi eşya üreticilerinin 2004 yılında bu rakamı 3 milyar 919 milyon dolar olarak gerçekleştirdiğini belirtti. Tüzmen, “Sektör 4 yılda ihracatını 3 kattan fazla artırmıştır. 1996 yılında sektör sadece 419 milyon dolar ihracat yaparken, 8 yılda bu rakam 4 milyar doları bulmuştur” diye konuştu. Makine ihracatçısıdış açığı kapatıyor Makine ithalatı, toplam ithalat içindeki yüksek payı nedeniyle Türkiye’nin dış ticaret dengesini olumsuz etkilerken, Türk makine üreticileri, dünyanın gelişmiş ülkelerine yüksek teknoloji içeren makineler ihraç ediyor. Makine ve aksamları sektörünün ihracatı, haziran ayında bir önceki aya göre yüzde 43.1 artarak 236 milyon dolar seviyesine çıktı. Bu verilerle makine ve aksamları, sanayi mamulleri içerisinde ihracatını en fazla artıran sektör ünvanını kazandı. Sektörün ocak-haziran dönemi ihracatı da 1.3 milyar dolar olarak gerçekleşti. Bu yılın ocak-haziran döneminde makine sektörü kimi ürünlerde ihracatını katlayarak artırdı. Tekstil makine, aksam ve parçaları ihracatı bu dönemde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 128.7 oranında artarak 21.4 milyon dolardan, 48.9 milyon dolara yükseldi. Aynı dönemler itibariyle, kağıt ve matbaacılık makineleri, aksam ve parçaları ihracatı da geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 67.6 artarak 7.6 milyon dolardan 12.7 milyon dolara yükseldi. İtalya, Rusya, Irak, Fransa, Romanya, Bulgaristan ve İran, en fazla ihracat yapılan ülkeler arasında yer aldı.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.867
    % -0.62
  • 4.5554
    % -0.6
  • 5.158
    % -1.19
  • 156.209
    % -0.25
 
 
 
 
 
KAPAT