BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Bankalardan ‘Hakem Heyeti’

Bankalardan ‘Hakem Heyeti’

Eylül ayında hizmete girecek “Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti” uygulaması, bireysel müşteriler ile üye bankalar arasında uzlaştırıcı niteliğe sahip olacak.



İSTANBUL - Türkiye Bankalar Birliğinin (TBB), üye bankalar ile bireysel müşterileri arasındaki problemlerde uzlaştırıcı bir niteliğe sahip olacak “Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti” uygulaması başlatacağı bildirildi. TBB’den yapılan yazılı açıklamada, 1 Eylül 2007 tarihinde başlatılacak hakem heyetinin, banka ve kredi kartları, tüketici kredileri ve diğer bankacılık ürünleri olmak üzere 3 ayrı alanda bireysel banka müşterilerine hizmet vermek üzere yapılandırıldığı kaydedildi. Açıklamada, bankaların bireysel müşterilerinin, şikayetleri ile ilgili olarak Hakem Heyetine başvurmadan önce bankalarına başvurmaları gerektiği, bankaya başvurmadan TBB’ye yapılan başvuruların bankaya gönderileceği belirtildi. Buna göre müşteri, bankasından alacağı cevaba göre, dilerse Hakem Heyetine iletilmek üzere TBB’ye ikinci defa başvurabilecek. Hiçbir ücret alınmayacak Başvuruların bankaya yazılı veya elektronik posta yoluyla yapılabileceği kaydedilen açıklamada, Hakem Heyetine başvurmak için ise “şikayet başvuru formu”nun doldurulması gerektiği ifade edildi. Verilen bilgiye göre, başvuru formları ve Hakem Heyetinin işleyişi hakkında hazırlanan broşürler, banka şubelerinden ya da www.tbb.org.tr adresinden temin edilebiliyor. Bankanın cevap verme süresi ise başvurunun alındığı tarihten itibaren 30 gün olarak belirlenmiş bulunuyor. Ücretsiz olarak sunulan Hakem Heyeti hizmetleri ile ilgili prosedürler, TBB’nin internet sitesinde yer alan http://www.tbb.org.tr/hakemheyeti/default.htm adresinden temin edilebilecek. Gündeme alınmayan şikâyetler Açıklamada, hizmetin başlangıç tarihi olan 1 Eylül 2007 tarihinden önce meydana gelmiş ihtilaflarla ilgili şikayetlerin Hakem Heyeti tarafından gündeme alınmayacağı kaydedildi. Banka genel müdürlüğü veya ilgili şubenin cevap tarihinin veya cevap süresinin bitimini müteakip 30 gün içinde, müşteri tarafından şikayete konu işlem veya eylemin veya neden olduğu zararın öğrenilmesini müteakip 120 gün içinde, şikayete konu işlem veya eylemin veya neden olduğu zararın meydana geldiği tarihi müteakip 1 yıl içinde heyete iletilmeyen şikayetler de heyetin gündemine alınmayacak diğer şikayetler arasında yer alıyor. Ayrıca yargıya intikal etmiş, şikayet eden kişi ile banka arasında çözüme kavuşturulmuş, bankalar tarafından verilen ticari kredilerden kaynaklanan, bankalar ve sundukları hizmetler hakkında genel mahiyette bulunan, iflas veya tasfiyesine karar verilen bir bankanın aldığı kararlarla ilgili olan ve re’sen cezai takibata uğramış şikayetler de Hakem Heyeti tarafından incelemeye alınmayacak.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT