BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ‘Meslek liselilerin problemi giderilmeli’

‘Meslek liselilerin problemi giderilmeli’

MEB’in hazırladığı raporda; meslek okulu mezunlarının büyük mağduriyet içerisinde olduğu, eşit statünün sağlanması için MYO’ların düzenlenmesi gerektiği bildirildi.



ANKARA- Üniversite programlarına kaydolmak isteyen mesleki eğitim ve öğretim mezunlarının 1993 yılından bu yana, farklı alanda eğitim için başvurdukları gerekçesiyle ayırım gördükleri, bu öğrencilerin ÖSS’de ağırlıklı puan sistemi ile Teknik Eğitim Fakültelerine kaydolmalarının teşvik edildiği bildirildi. Milli Eğitim Bakanlığı “Türkiye’de Mesleki Eğitim ve Öğretim Strateji Belgesi”ni hazırladı. Belgede; genel eğitim ile karşılaştırıldığında mesleki eğitim ve öğretimin statüsünün düşük olmasının bütün AB ülkelerinin çözümlenmemiş meselesi olduğu ifade edildi. Temel eğitimin sonuna gelindiğinde, en iyi öğrencilerin genel orta öğretim okullarına, düşük başarı gösteren öğrencilerin ise teknik-mesleki eğitim kurumlarına kaydoldukları belirtilerek, bu iki seçenek arasındaki uçurumun kapatılmasının ve bunlar arasında “eşit sosyal statü” sağlanması yönündeki çok sayıda çabaya rağmen, problemin çözülemediğine dikkat çekildi. ÖSS kriterleri ağır Belgede ayrıca; ortaöğretim mezunlarının üniversite eğitimine alınması sürecinin son derece seçici olduğu ve mesleki eğitim mezunlarının çoğunun önlisans programlarına yerleşebildiği kaydedildi. Konuya ilişkin şu değerlendirmelerde bulunuldu: “1993’den bu yana, üniversite programlarına kaydolmak isteyen mesleki eğitim ve öğretim mezunları, farklı alanda eğitim için başvurdukları gerekçesiyle ayırım görmektedir. Bu öğrencilerin ÖSS’de ağırlıklı puan sistemi ile Teknik Eğitim Fakültelerine kaydolmaları teşvik edilmektedir. Meslek Yüksekokulu (MYO) yöneticileri de, mezunların bu okullara doğrudan erişimlerinin (ÖSS’ye girmeksizin), okulların başarı oranlarında düşüşe sebep olduğundan şikayetçi olmaktadır.” MYO’lar tarafından sunulan iki yıllık programların, şu ana kadar lisans derecelerinin kabul edilebilir alternatifi olarak görülmediği belirtildi. Bunun giderilmesi için izlenmesi gereken süreç şöyle sıralandı: “MYO’lara üniversiteler bünyesinde daha fazla özerklik tanınmalı ve YÖK nezdinde daha iyi temsil edilmeleri sağlanmalı. MYO öğretim elemanlarının sayıları ve donanımı iyileştirilmelidir ve sanayi ile yakın iş birliği arayışı içerisine girilmelidir. Bu okulların en başarılı öğrencilerinin, dört yıllık lisans programlarına geçişlerine zemin hazırlanmalı.”
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 102330
    % 0.75
  • 5.6417
    % -0.68
  • 6.3388
    % -0.56
  • 7.0609
    % 0.16
  • 261.162
    % 0.01
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT