BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > DİYET YAPMADAN İNCELİN!

DİYET YAPMADAN İNCELİN!

Bugüne kadar bir diyetten öbürüne koşup göbeğinizi erittiniz, ardından tekrar şişmanladıysanız, belki de artık diyete alternatif bir yol denemeyi düşünmelisiniz...



Kilolusunuz... Yemeği, özellikle de tatlı, hamur işi tarzı yararsız ama nefis besinleri seviyorsunuz... Hareket etmekten söz edildiğinde tabanları yağlıyorsunuz ki, tek yaptığınız hareket de o oluyor zaten, ve televizyon kanalı gezintilerinizi, elinizin altında kim bilir neyle dolu bir tabakla yapmayı seviyorsunuz. Böyle köklü alışkanlıklarınız varken tabii ki o diyetlerin işe yaraması biraz zor. Ama eğer alışkanlıklarınızı yavaş yavaş değiştirirseniz, diyet yapmadan da kilo verdiğinizi görecekseniz. AMAN DİKKAT Unutmayın, altın kural “Bir kutunun içindeki 6 parça su böreğinden 3 değil, sadece 1 parça yemek...” Doyma duygusunun oluşması için 20 dakika gereklidir. Bunun için de yavaş yemek, sıkılıp bunalmadan daha az yemek anlamına gelir. Eğer akşam yemeğini dışarıda yemeyi düşünüyorsanız, o zaman gün içinde makul ve mantıklı yiyin. Böylece hem gündüz yediklerinizle akşam yedikleriniz arasında denge sağlamış olursunuz, hem de gün içinde düzgün yediğiniz için, çılgın danalar gibi yemeklere saldırmazsınız ve kendinizi kontrol etmeniz kolaylaşır. ŞEKERE HAYIR Çikolatalı ve şekerli şeyler yerine, fındık ve kuru meyve nevi besinleri tercih edin. Bunlar, öğleden sonraları için hem enerji verirler, hem de doğal olduklarından daha yararlıdırlar. Egzersiz yapmaya vakit ayıramamaktan mı bahsediyorsunuz? O zaman günlük rutininizi daha aktif hale getirin. Asansör yerine merdivenleri tercih edin, yürüyebileceğiniz yerlere yürüyün. Eve daha uzak bir durakta inerek, hafif bir yürüyüş yapın. Ev işlerini bile hareket etmek için bahane olarak kullanabilirsiniz. HAFİF YİYİN Yemeği bitirdiğinizde masayı terk edin. Aç olmadığınız halde, masada oturmaya devam ederseniz, yediklerinizden arta kalanlar, sizi tekrar atıştırmaya teşvik edebilir. Eğer bir partiye gidiyorsanız, gitmeden önce hafif bir şeyler yiyin. Böylece, orada daha az yersiniz. Gene, gittiğiniz bir partiye kendi atıştırmalıklarınızı götürebilirsiniz. Yani, sizi cipslerden uzak tutacak daha hafif alternatifleri. Böylece seçme şansınız da olur... BOL BOL YÜRÜYÜN! Kilolarınızdan kurtulmak için egzersiz yapamıyorsanız günlük işlerinizi rutin hale getirin... Mesela; asansör yerine merdivenleri tercih edin, yürüyebileceğiniz kadar yürüyün. Çünkü yürüyüş, kolay uygulanabilen, çok fazla ekipman gerektirmeyen, hemen her yaştan ve cinsten kişinin yapabileceği bir egzersiz tipidir. Tabii ki yürüyüş derken normal öğleden sonra gezintilerinden söz etmiyoruz. Yürüyüş belli bir disiplinle yapıldığında vücuda sağlık ve zindelik verecek, fazla kilolardan kurtulmanızı sağlayacaktır. UZMAN GÖRÜŞÜ KAN ŞEKERİ düşüklüğü “Akşam vakitlerine doğru pilim bitiyor” diyenlerdenseniz... Yemeklerden sonra şiddetle tatlı ihtiyacı hissediyorsanız... Ve 2-3 saatte bir acıkıyorsanız... Bu durum “hipoglisemi” yani kan şekeri düşüklüğü yaşadığınıza işaret edebilir. Hipoglisemi çok yaygın olan fakat çoğunlukla tansiyon düşüklüğü ile karıştırılan bir problemdir. Her besinin kan şekerini yükseltici ve dolayısıyla vücuttan salınan insülin düzeyini etkileyen bir mekanizması vardır. Glisemik indeksi 55’in altında olan besinler düşük, 55-70 arasında olanlar orta, 70’in üstünde olanlar yüksek olarak tanımlanır. Öğünlerin mutlaka düzenli olması gerekirken öğünlerde ve ara öğünlerde alınan gıdaların orta veya düşük glisemik indekli olanları tercih edilmelidir. Öğün olarak kahvaltı ve ikindi öğünü kan şekerlerini dengede tutmak ve günü iyi geçirebilmek açısından önemli öğünlerdir. Kahvaltıda mısır gevreği tüketilecekse şekersiz olanları tercih edilmelidir ama çoğunlukla klasik bir kahvaltı daha yararlı olacaktır. Tatlı ihtiyacı ise kuru kayısı ve doğal reçellerle (şekersiz ve tatlandırıcı içermeyen) sağlanabilir. İkindi öğünü ise günün geri kalan bölümü açısından önemlidir. Burada ise alternatif olarak meyveli yoğurt, tost, meyve veya kolay taşınabilmesi açısından leblebi tercih edilebilir. (...Diyetisyen Oya Yüksek) Gelinlik seçerken dikkat Gelinlik, gelinin vücut kusurlarını kapatmalı, boya, kiloya uygun modeller seçilmeli... Asla ve asla bir gelinlik başkasının üzerinde güzel durduğu için alınmamalı... Boyun, göğüs ya da sırt bölgesine dikkat edilmeli... VÜCUT TİPİ ÖNEMLİ > Dikdörtgen tipli vücutlar: Bu vücut türünde bel kısmı çok fazla belli değildir, omuzlardan basenlere doğru düze yakın bir hat inmektedir. Dikdörtgen vücutlu bayanların, bellerini ortaya çıkaran büzgülü bir gelinlik modeli seçmeleri uygun olacaktır. > Armut tipli vücutlar: Bu tipteki bir kadının basenleri omuzlarından daha geniştir. Aradaki bu farkı aza indirmek için hafif vatkalı gelinlik modelleri uygun olabilir. Bunun yanı sıra, kalın kumaşlı modeller tercih edilmelidir. Basenler geniş ve yuvarlaksa düz kesimli modellerden kaçınılmalıdır; çünkü bu tür modeller basenlerin genişliğini daha fazla ortaya çıkaracaktır. V tipinde bir gelinlik modeli uygun olacaktır. Ayrıca kemerli ve geniş gelinlik modelleri de pek uygun değildir. OMUZ-BASEN DENGESİ > Üçgen tipli vücutlar: Üçgen tipli vücuda sahip kişilerin omuzları basenlerine göre daha geniştir. Genelde sporcu bayanlarda rastlanılan bu tip vücut için, omuzların genişliğini kapatmak amacıyla, üst kısmı düz kesimli ve uzun kollu modeller uygundur. > Kum saati tipli vücutlar: Bu vücut şekline her modelin uygun olduğu söylenebilir. Yine de bellerini ortaya çıkaran modeller tavsiye edilebilir. > Düz karınlı iseniz, düz kesimli bir gelinlik seçebilirsiniz... > Göbeğinizden şikayetçi olmanız durumunda A-tipinde gelinlikler uygundur... > Kısa boyluysanız önü V-kesimli bir gelinlik boyunuzu uzun gösterir... > Uzun boyluysanız etek boyları çok kısa olmadığı sürece her model size yakışır... İNCİ “-Zaman zaman kendimi beğenmediğim oluyor... Ama bakımlı kadın her zaman güzeldir... Her şeyime dikkat etmeye çalışıyorum... Emir’den sonra çok kilo almıştım, korktum veremeyeceğim diye... Ama genç olduğum için kiloları verdim...” (Sibel Can - Sanatçı) SİZDEN GELENLER Tavsiyeniz (...Sevgi Eryılmaz’ın tavsiyesi) İnce telli saçlarım için kullanmadığım şampuan kalmadı... Ancak en etkili yöntemi, bir arkadaşımın tavsiyesi ile ısırganda buldum... Etkisini ilk kullanımda bile çok net gördüm... İki sap ısırganı sapları ve yaprakları ile birlikte küçük bir kaba koyun, üzerine 1 su bardağı kaynar suyu dökün, 3 - 4 dakika kadar da kaynatın... Kaynattıktan sonra ocağın altını kapatıp 10 dakika kadar demlenmeye bırakın... Demlenen ısırganın suyunu güzelce süzün... Süzülen bu suyu saç diplerinize parmak uçlarınız ile masaj yaparak yedirin... İnce tellere faydası olduğu kadar, dökülmeyi durduruyor, püskül püskül olmuş görüntüyü yok ediyor ve yıpranmayı önlüyor... Albümünüz (...Coşkun Yörük’ün albümünden) TÜRKİYE HATIRASI MEHMET SELMAN Bu tatlı çocuğu, beşinci ayına yaklaşırken görüyorsunuz... Baksanıza gözlere!... Mesajınız (...Gülşah Duran’ın mesajı) 18 yıl önce bugün... Yine böyle sıcak bir gündü... Duran ailesinde gergin bir bekleyiş vardı... Evin hanımı hamileydi ve “Esma” diye çağırılan o tatlı kız çocuğunu dünyaya getirdi... İyi ki varsın kardeşim... Yüzünden tebessüm, parmağından tek taş yüzük eksik olmasın... GÜNÜN TATLISI Susamlı Antep Fıstıklı Bisküvi Malzemeler > 2 adet yumurta > 125 gram margarin > 1 çay bardağı yeşil fıstık (file dilimlenmiş) >1 çay bardağı pudra şekeri > 1 çay bardağı susam > Aldığı kadar un Hazırlanışı Yumurtaların beyazlarını ayırın. Oda ısısında yumuşamış margarine, yumurta sarılarını, pudra şekerini ve fıstığı katıp iyice karıştırın. Unu yavaş yavaş ekleyerek biraz sert bir hamur elde edin. 20 dakika yaş bez altında dinlendirip, tezgahta merdane ile yarım santim kalınlığında açın. Bir su bardağı ile yuvarlaklar kesin. Üzerlerini yumurta akına batırıp, susama bulayın. Fırın tepsisine dizip 200 derecede ısıtılmış fırında pembeleşinceye dek kızartın. ...afiyet olsun... BİZE ULAŞIN: e-posta: omer.soztutan@tg.com.tr telefon: (0212) 454 30 00 faks: (0212) 454 31 00 adres: türkiye gazetesi ihlas medya plaza 29 ekim caddesi, 34197 yenibosna/istanbul
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT