BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Köprü inşaatı ihale şartnamesi değişiyor

Köprü inşaatı ihale şartnamesi değişiyor

Karayolları Genel Müdürü Dinçer Yiğit, Çanakkale, İzmit ve Boğaz geçiş projelerinin şartnamelerinde revizyona gidileceğini belirterek, “Projelerin depreme dayanıklı olması gerekiyor. “Bu nedenle Japonlar ile ortak bir çalışma gerçekleştireceğiz” dedi.



Karayolları Genel Müdürü Dinçer Yiğit, depremde ortaya çıkan sonuçlara göre, Çanakkale, İzmit ve Boğaz geçiş projelerinin şartnamelerinde revizyona gidileceğini bildirdi. Yiğit, projelerin depreme dayanıklı olması gerektiğini, bu nedenle Japonlar ile ortak bir çalışma gerçekleştireceklerini ifade etti. Japonlar ile yapacakları çalışmanın bu yıl içinde biteceğini belirten Dinçer, “Onların tecrübelerinden de yararlanmak istiyoruz. Onların Kobe depremi tecrübesi var. Depreme daha dayanıklı yapı teknolojisi geliştirdiler. Bunlardan yararlanacağız” dedi. Şartnamelerin yeniden gözden geçirilerek deprem kriterleri ve emniyet faktörleri açısından güçlendirilmesi gerektiğini vurgulayan Dinçer, “Mevcudu aynen kabul etmenin mümkün olmadığı kanısındayım. Hukuki zaman dilimleri var. Sözleşmelerin henüz imzalanmamış olması önemli” diye konuştu. İzmit Körfez Geçişi Projesi’nin hangi yöntemle yapılacağının henüz belli olmadığını belirten Dinçer, İstanbul Boğazı’nın 3. kez geçileceğini kaydetti. Dinçer, İstanbul’da yapılacak üçüncü boğaz geçişi konusunda da yer veya tüp geçit olup olmayacağı konusunda bir belirlilik bulunmadığını kaydetti. Genel bütçeden karayolları yapımı için 1960 yılından yüzde 13.3 olan ayrılan payın, geçen yıl 1.2’ye düştüğüne işaret eden Dinçer Yiğit, 2000 yılı bütçesinden de 1.4 katrilyon lira istediklerini, ancak 273 trilyon lira verildini belirterek, “Bu, projelerin süresini uzatıyor. Proje 20-25 yıllara uzuyor. 5 yılı geçince projenin ekonomikliği kalmıyor” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT