BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Perakende sektörü kızışıyor

Perakende sektörü kızışıyor

Türkiye’de yerli ve yabancı sermaye için en cazip yatırım alanı olarak dikkat çeken ‘perakende ticaret’ önümüzdeki dönemde de girişimcilerin gözdesi olacak. Çünkü, market-hipermarket sayısı henüz gelişmiş ülkelere göre çok az.



Türkiye’de perakende ticaretin sadece yüzde 25’i market-hipermarketlerden yapılıyor. Bu oranın yüzde 70’lere kadar çıkması bekleniyor. Yerli ve yabancı sermayenin son yıllardaki yatırım gözdesi haline gelen market-hipermarket sektöründe rekabet daha da kızışacak. Çünkü Türk insanının tüketim eğilimi de hızla artıyor. Türkiye’nin en büyük holding ve bankaları ya doğrudan ya da dolaylı bir şekilde mağaza zinciri ve alışveriş merkezlerini destekleyerek piyasadaki etkinliklerini her geçen gün artırıyor. Tansaş-Doğuş-Garanti Bankası, Carrefoursa - Sabancı-Fransa-Akbank, Gima-Hüsnü Özyeği -Finansbank, Migros-Koç-Koçbank olarak faaliyet gösteren benzeri firmalar hem finans problemi yaşamıyorlar hem de rekabet için gerekli bütün yatırımları yapabiliyorlar. Sektörün lideri Migros, bir taraftan içerde bir taraftan da yurt dışında yeni mağazalar açarak büyümesini sürdürüyor. Perakende ticaret işine sonradan giren Sabancı Grubu ise Fransız ortağı Carrefour’u Türkiye’de farklı bir anlayış ile yaygınlaştırıyor. Doğuş Grubu ise Tansas’ı satın aldıktan sonra marketçilikte şube sayısı bakımından Migros’tan sonra ikinci sıraya yerleşti. Doğus ayrıca 17 magazalı Makro’yu da aldı. FİBA Gurubu ise Türkiye’nin en eski ve yaygın market zinciri Gima’nin sahibi olarak büyümesini sürdürüyor. FİBA Beğendik’ten Endi zincirini satın aldı. Türkiye’deki yabancı market zinciri Fransız Promodes Grubu’na bağlı Continent ise Istanbul, Bursa ve Mersin’de büyük hipermarketler açtı. Azizler Holding’e bağlı BIM marketlerinin sayısı da 408’e ulastı.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT